W okresach niepewności ekonomicznej i zmieniających się modeli pracy część etatu, najczęściej jako zatrudnienie dodatkowe do podstawowego, pełnego etatu, zyskuje na popularności. Coraz więcej osób ma dwa, a nawet trzy niepełne etaty jednocześnie, starając się zdywersyfikować źródła dochodu. Jak taka sytuacja wygląda z punktu widzenia prawa pracy? Oto co musi wiedzieć wieloetatowiec.
Lista stanowisk - Kierownik Lokalu Gastronomicznego
Polecane oferty - Gastronomia / Catering
-
Kierownik Restauracji Hotelowej
Hotel Słoneczny Młyn Bydgoszcz praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
Szef zmiany w gastronomii
TRIBE Krakow Old Town Kraków praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat
Kierownik Lokalu Gastronomicznego
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik lokalu gastronomicznego jest osobą, której głównym zadaniem jest maksymalizacja zysków, jakie przynosi lokal, a także nadzorowanie i koordynowanie działań zatrudnionych pracowników. Kierownik ma egzekwować od personelu lokalu wypełnianie zasad i procedur wewnętrznych i zewnętrznych – takich jak przepisy BHP i Sanepidu. Osoba zatrudniona na tym stanowisku rozlicza także podległych pracowników za wykonaną pracę, prowadząc jednocześnie system kar i premii. Jako osoba posiadająca największe doświadczenie i wiedzę z zakresu funkcjonowania restauracji lub baru, kierownik prowadzi szkolenia dla nowo zatrudnionych pracowników, a także weryfikuje zgłoszenia aplikacyjne osób, zainteresowanych pracą w zarządzanym przez siebie lokalu. Kierownik lokalu ściśle współpracuje ze swoimi zwierzchnikami, składając raporty z osiąganych przez zarządzaną jednostkę wyników finansowych.
WYMAGANIA
Osoba aplikująca na stanowisko kierownika lokalu gastronomicznego, musi odznaczać się wykształceniem co najmniej średnim, najlepiej gastronomicznym, lub wyższym, związanym z zarządzaniem i marketingiem. Konieczne będą także umiejętności zarządzania kapitałem ludzkim, organizowania pracy własnej i podległego personelu. Kierownik musi być zaznajomiony z obowiązującymi przepisami Sanepidu i BHP, a także zasadami rachunkowości i zarządzania. Potrzebne będą także umiejętności obsługi komputera i urządzeń biurowych, oraz zaangażowanie w wypełnianiu powierzonych obowiązków.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy kierownika jest przestrzeń lokalu gastronomicznego, w którym został zatrudniony. Nadzoruje pracę, wykonywaną przez podległy personel, wielokrotnie także uczestnicząc w standardowych czynnościach, związanych z obsługą klientów i przygotowywaniem posiłków, lub innych produktów, oferowanych przez dany lokal.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możliwości zatrudnienia stwarzają sieci lokali gastronomicznych, które poszukują osób do zarządzania konkretnymi lokalami, do nich należącymi. Alternatywną drogą jest oczywiście założenie własnej knajpy, lub baru, kiedy to automatycznie stajemy się jego kierownikiem.
ZAROBKI
Zarobki na tym stanowisku rozpoczynają się od kwoty 2000 złotych brutto w przypadku małych fast food'ów, aż do 10000 złotych, w dużych, luksusowych restauracjach.
Najnowsze oferty - Gastronomia / Catering
-
Szef Zmiany w Kuchni
TRIBE Krakow Old Town Kraków praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
kierownik/koordynator umowa agencyjna / kontrakt B2B pełny etat
-
Kierownik Restauracji
Hotel Słoneczny Młyn Bydgoszcz praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
kierownik/koordynator umowa agencyjna / kontrakt B2B pełny etat
-
kierownik/koordynator umowa agencyjna / kontrakt B2B pełny etat
-
kierownik/koordynator umowa agencyjna / kontrakt B2B pełny etat
Najnowsze artykuły

Praca na część etatu – podstawowe informacje

Ochotnicza straż pożarna – jak się dostać, zarobki, praca
Strażacy OSP są w gotowości przez całą dobę. W nagłych przypadkach odpowiadają na wezwanie i razem ze strażakami zawodowymi i innymi funkcjonariuszami niosą pomoc, ratują mienie, a niekiedy i życie. Służba w Ochotniczej Straży Poważnej to prawdziwy zaszczyt. Czy trudno dostać się do takiej formacji? Wyjaśniamy, jakie są ustawowe wymagania wobec strażaków–ochotników.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?
Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Quiet hiring – czym jest? Czy ciche zatrudnianie to nowy trend HR?
Quiet hiring ma być odpowiedzią na rosnące braki specjalistów na rynku pracy. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest wsparcie rozwoju własnych pracowników. – To też ważne z punktu widzenia zastępowania pracy ludzkiej przez sztuczną inteligencję. Jeżeli wyposażymy pracowników w umiejętność pracy z nią, unikniemy zwolnień – komentuje ekspert rynku pracy Krzysztof Inglot.

Dzień Docenienia Pracownika – kiedy wypada? Jak świętować?
Dziś obchodzimy bardzo ważne święto – Dzień Doceniania Pracownika! To dobra okazja na integrację zespołu, przyznanie nagród i premii uznaniowych czy chociażby oficjalne podziękowania dla osób wykazujących się wyjątkowym zaangażowaniem lub wynikami w pracy. Dzień ten można wykorzystać również do wzmocnienia marki pracodawcy na rynku pracy.

Drzemka w pracy – przyjaciółka wydajności
Pomysł spania w czasie pracy może wywoływać co najmniej konsternację, niemniej zamknięcie oczu nawet na kilkanaście minut pozwala na nieocenioną regenerację sił i wzrost kreatywności. Potwierdzają to liczne badania, a jedno z nich dowodzi, że mózgi osób praktykujących drzemki są większe i wolniej się starzeją. Korzyści zdrowotne drzemki w pracy są wyraźne, ale co na to polskie prawo pracy?
Najnowsze komunikaty

Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.

Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).

Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?

Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?