Praca.pl Poradniki Finanse, bankowość
Proces rekrutacji w firmie ubezpieczeniowej. Jak to wygląda w Nationale-Nederlanden?

Proces rekrutacji w firmie ubezpieczeniowej. Jak to wygląda w Nationale-Nederlanden?

 
Proces rekrutacji w firmie ubezpieczeniowej. Jak to wygląda w Nationale-Nederlanden?

 

Spis treści

Praca w ubezpieczeniach może być satysfakcjonującym i ekscytującym zawodem, który pozwala wywierać pozytywny wpływ na życie wielu ludzi. Jak „dostać się” do ubezpieczeń? Jak wygląda proces rekrutacji? W jaki sposób analizowane są dokumenty aplikacyjne? I co tak naprawdę się liczy?

 

Wraz z pracownikami działu HR Nationale-Nederlanden podpowiadamy, czego spodziewać się aplikując do firmy ubezpieczeniowej i jak skutecznie przygotować się do spotkania rekrutacyjnego.

 

Praca w firmie ubezpieczeniowej – perspektywy rozwoju branży, czyli dlaczego warto dać się zrekrutować?

 

Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, w liczącej 37 mln ludności Polsce ponad 237 tys. osób wykonuje czynności agencyjne, pracując jako agenci wyłączni lub multiagenci. Czy to dużo?

Wydawałoby się, że sporo, ale jeśli przeanalizujemy rynek ubezpieczeń Ppod względem wielkości (liczonej jako wartość składki przypisanej) Polska znajduje się na 14 miejscu spośród 30 krajów europejskich. , a pPrzed nami są zaś kraje o znacznie mniejszej liczbie mieszkańców – takie jak Dania, Belgia czy Holandia. Potencjał do wzrostu jest zatem bardzo duży i. Ww dużym uproszczeniu oznacza to, że w niedalekiej perspektywie wzrośnie zapotrzebowanie na produkty ubezpieczeniowe i wsparcie doradców ubezpieczeniowych.

 

Proces rekrutacyjny w firmie ubezpieczeniowej – przebieg i etapy

 

Pierwszy krok należy do kandydata, który musi przesłać swoje CV. List motywacyjny należy już do rzadkości, ale niektóre firmy nadal go oczekują. Po tym działaniu następuje analiza dokumentów aplikacyjnych.
Dalsze etapy rekrutacji mogą nieco różnić się od siebie w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego lub brokera, ale praktycznie zawsze odbywa się rozmowa telefoniczna lub spotkanie rekrutacyjne. Niektóre firmy stosują zadania lub testy kompetencyjne, które pozwalają sprawdzić merytoryczną wiedzę kandydatów.
Proces kończy się złożeniem kandydatowi oferty pracy lub zrezygnowaniem z jego kandydatury.
Jak wypaść w tym procesie najlepiej, aby zakończył się zaproszeniem do współpracy?

 

Nationale-Nederlanden – rekrutacja krok po kroku

 

W naszej firmie też zaczynamy proces rekrutacji od analizy CV kandydata. Zwracamy szczególną uwagę na lata doświadczenia i przebieg kariery zawodowej – mówi Martyna Zagajewska z Zespołu Rekrutacji i Rozwoju Nationale-Nederlanden.

Drugim etapem jest rozmowa telefoniczna, która kończy się umówieniem spotkania rekrutacyjnego. To ważny etap, bo w branży ubezpieczeniowej rozmowy telefoniczne z klientami są codziennością. Na ocenę kandydatów wpływa również to, czy czuje się swobodnie w takiej formie komunikacji.
Pierwsza z dwóch rozmów kwalifikacyjnych odbywa się z Menedżerem Zespołu. – W Nationale-Nederlanden spotkania rekrutacyjne prowadzone są w formie stacjonarnej lub online. Kandydaci bardzo cenią sobie możliwość spotkania bez wychodzenia z domu. Rozmowy kwalifikacyjne online realizujemy w oparciu o aplikację MS Teams, a jedynie wymagania to sprawna kamera, mikrofon oraz połączenie z internetem przez telefon lub komputer. Pod względem samego przebiegu spotkania, zadawanych pytań czy tego, w jaki sposób kandydat jest oceniany, nie ma żadnej różnicy między spotkaniem online czy tradycyjną rozmową rekrutacyjną w biurze – wyjaśnia Katarzyna Zalewska z z Zespołu Rekrutacji i Rozwoju Nationale-Nederlanden.


Rozmowa z kandydatem to okazja do zweryfikowania jego kompetencji, ale także przybliżenia mu warunków współpracy.
W czasie rozmowy kwalifikacyjnej poruszane są takie tematy jak ogólne doświadczenie kandydata i pogłębiane informacje zawarte w CV. Dla nas to nie jest zdecydowanie „przepytywanie” kandydata, ale spotkanie, w czasie którego chcemy również dobrze wyjaśnić zakres obowiązków, opowiedzieć o tym, jak wygląda typowy dzień pracy. Z uwagi na to, że doradcy ubezpieczeniowi prowadzą własną działalność gospodarczą, omawiamy też warunki umów B2B. Chcemy mieć pewność, że kandydat wie, jak wygląda taka forma współpracy i jakie płyną z niej korzyści – dodaje specjalistka.


Kolejny etap to test predyspozycji zawodowych. Wykonywany jest w Nationale-Nederlanden przy rekrutacji na stanowisko doradcy ubezpieczeniowego. Ma formę testu online, a kwestionariusz wysyłany jest po pierwszym spotkaniu rekrutacyjnym.
– To, co wydaje mi się szczególnie wartościowe dla uczestników rekrutacji, to raport, który otrzymuje każdy z nich. Dzięki niemu mogą oni dowiedzieć się więcej o swoich predyspozycjach. Wynik jest też omawiamy wspólnie z kandydatem podczas drugiego spotkania rekrutacyjnego – wyjaśnia Izabela Skonieczna, Ekspert ds. Procesu Rekrutacji w Nationale-Nederlanden.


Ostatnim etapem jest druga rozmowa rekrutacyjna – już z dyrektorem obszaru. Na spotkaniu, poza wspomnianymi wcześniej wynikami testu predyspozycji, omawiane są również zagadnienia związane z przebiegiem pracy.
Nasi kandydaci często podkreślają, że rekrutacja do naszej firmy – niezależnie od tego, czy zakończyła się nawiązaniem współpracy czy nie, była okazją do tego, by dowiedzieć się czegoś o sobie, swoich mocnych stronach i obszarach, które wymagają dalszego doskonalenia – podkreśla Martyna Zagajewska z Zespołu Rekrutacji i Rozwoju Nationale-Nederlanden.

 

Nationale-Nederlanden – aktualne oferty pracy

 

W tak dużej firmie jak Nationale-Nederlanden stale prowadzonych jest wiele procesów rekrutacyjnych, w tym do biura głównego, które mieści się w Warszawie, działu IT, jak i działu Obsługi Klienta. Najwięcej procesów realizujemy w ramach sieci sprzedaży.


Mamy ponad 1500 przedstawicieli ubezpieczeniowo-finansowych, ale stale rozbudowujemy naszą sieć. Mamy bardzo atrakcyjną ofertę zarówno dla osoby bez doświadczenia w obszarze ubezpieczeń jak i dla osób z doświadczeniem w ich sprzedaży w innych firmach ubezpieczeniowych. Dodatkowo, dla osób z doświadczeniem w zarządzaniu zespołem mamy ofertę na stanowisko Menadżera Zespołu Sprzedaży w różnych obszarach Polski – listuje Katarzyna Zalewska

 

Na co zwracać uwagę będąc kandydatem do pracy w ubezpieczeniach?

 

Kariera w ubezpieczeniach to przede wszystkim kontakt z ludźmi. Dlatego jedną z najważniejszych kompetencji jest łatwość nawiązywania kontaktu i swoboda w rozmowie. – Podczas rozmowy online wiele osób obawia się, że nie będą w stanie właściwie się zaprezentować, lub że problemy techniczne uniemożliwią swobodną rozmowę. To niepotrzebne obawy. Mamy wspaniały zespół ludzi, którzy rozumieją, że mogą przytrafić się różne sytuacje. Warto do nas wysłać CV i samemu się przekonać – zachęca Katarzyna Zalewska z Nationale-Nederlanden.

Więcej artykułów "Finanse, bankowość"

Polecane oferty

  • Product Governance Analyst

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    14 godz.
    How this opportunity is different The product governance team has undergone some exciting new changes which means that we are in the process of embedding the new framework and systems into our team. These processes will help Aon to cater for the varied range of products and services under our remit...
  • HC Controlling & Digital Specialist

    PwC   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    15 godz.
    Twoja przyszła rola: aktywny udział w procesie budżetowania i forecastowania kosztów ludzkich, monitorowanie realizacji budżetu – pełnienie funkcji kontrolingowej w tym zakresie, budowa wskaźników pozwalających na monitorowanie procesów oraz ich raportowanie, przygotowywanie raportów,...
  • Młodszy Specjalista ds. Windykacji / Fakturzysta

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    15 godz.
    Do głównych zadań należeć będzie: weryfikacja wniosków i wystawianie faktur sprzedaży w wewnętrznym systemie firmy; kontakt z klientem zewnętrznym oraz współpraca z innymi działami w celu kompleksowej obsługi danego zapytania; dbałość o rzetelność dokumentacji i terminowość;...
  • Starszy Audytor Wewnętrzny

    NES Global Talent   Szczecin    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    16 godz.
    Główne obowiązki: Zarządzanie audytami wewnętrznymi w Spółce - planowanie, prowadzenie procesów audytowych; Prowadzenie dokumentacji związanych z czynnościami audytowymi oraz dokumentowanie i zabezpieczanie dowodów; Kontrola i weryfikacja nieprawidłowości - ustalanie przyczyn i...
  • Ekspert / Ekspertka ds. Raportowania i Narzędzi (Finanse + BI​)

    Medicover sp. z o.o.   Warszawa, Aleje Jerozolimskie 96    praca hybrydowa
    starszy specjalista (senior) / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Forma zatrudnienia: preferowana umowa o pracę; Rekrutacja: zdalna; Model pracy: hybrydowy (1-2 razy w miesiącu – spotkania zespołowe w biurze). Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: Ścisła współpraca z Pionem Finansów Kompleksowe projektowanie i wdrażanie...
  • Księgowa / Księgowy

    Plukon Sieradz Sp. z o.o.   Gruszczyce, (gmina Błaszki)    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 - 5 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    16 godz.
    Firma Plukon Sieradz Sp. z o.o. poszukuje Księgowej/Księgowego, której/-ego praca polega m.in. na przyjmowanie, sprawdzanie oraz kwalifikowanie dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych. Co będzie należało do Twoich obowiązków i zadań: przyjmowanie, sprawdzanie oraz...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Codziennie idziesz do pracy tą sama drogą. I każdego dnia zaczynasz pracę z myślą, że nie czeka Cię dziś nic nowego... Rutyna jest jednym z głównych powodów wypalenia zawodowego. Z drugiej strony może dawać poczucie bezpieczeństwa i stabilności. – W różnych okresach życia potrzeba rutyny może ulec zmianie – wyjaśnia psycholog Joanna Marszalska. Kiedy zatem walczyć z rutyną i jak to robić?