Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

 
Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

Zależy Ci na stworzeniu w przedsiębiorstwie zgranego zespołu dobrych specjalistów? Zastanawiasz się, jak zatrzymać pracowników na dłużej? W budowaniu więzi podwładnych z firmą liczą się gesty pokazujące, że pracodawcy zależy na każdej z osób. Warto, by pracownik wiedział, że trafił we właściwe miejsce, już pierwszego dnia w firmie. Pozytywne wrażenie zrobi na nim welcome pack – co to takiego?

 

Spis treści

Welcome pack – co to? 

 

Welcome pack oznacza pakiet powitalny. Jest to swego rodzaju podarunek, który przekazuje się nowemu pracownikowi. Prezent ociepla atmosferę, ma pokazać nowo przyjętej osobie, że jest mile widziana. Dzięki temu nowy pracownik sam może poczuć się nieco pewniej w nieznanym miejscu, a więc i szybciej się przystosować do nowych warunków pracy. 

 

Warto pamiętać, że welcome pack to także jeden z elementów wizerunkowych firmy. Tego typu bonus jest może podnieść notowania firmy wśród kandydatów do pracy.

 

Welcome pack – kiedy go wręczamy?

 

Welcome pack najczęściej dawany jest w pierwszym dniu zatrudnienia (ewentualnie w ciągu tygodnia od podjęcia pracy). Zdarza się jednak, że podarunek czeka na pracownika wcześniej, podczas podpisywania umowy itp.

 

Pakiety przekazuje się zarówno pracownikom stacjonarnym, jak i zdalnym. Wysyłanie pakunków na start pracownikom zatrudnionym w trybie home office jest częstą praktyką np. przedsiębiorstw z branży IT lub telekomunikacyjnej.

 

Welcome pack – co możemy podarować nowemu pracownikowi?

 

Welcome pack osób pracujących online zawiera często firmowego laptopa, telefon i inny niezbędny do pracy sprzęt. Ponadto w pakiecie mogą znaleźć się np. pendrive, powerbank, długopisy, zakreślacze, notatniki i koszulka z logo firmy.

 

  • Drobne upominki biurowe

 

Miłym gestem jest dodawanie do welcome packu drobnych upominków: kawy, herbaty lub innego napoju, butelek i kubków termicznych, gadżetów odstresowujących jak piłeczki do ściskania, zabawki sensoryczne typu pop it.

 

  • Gadżety promocyjne

 

W pakiecie startowym można również umieścić próbki produktów wytwarzanych przez firmę, takich jak kosmetyki, produkty spożywcze i inne.

 

  • Pakiety informacyjne, Culture book

 

Kolejnym elementem, jaki warto dodać do paczki, jest broszura czy folder z podstawowymi informacjami na temat struktury firmy, zakresu jej działalności, osiągnięć, historii, czy promowanych przez nią wartości.

 

  • Osobista wiadomość

 

W welcome packu warto zamieścić także list lub choćby krótką, odręczną notatkę skierowaną konkretnie do danej osoby – kilka ciepłych słów powitania od przełożonego. Taka wiadomość spowoduje, że nowy pracownik poczuje się potrzebny i doceniony – a więc szybciej się zaaklimatyzuje, będzie bardziej zmotywowany do pracy.

 

Welcome pack – zalety

 

Pakiety powitalne mają wiele zalet, między innymi:

 

  • ułatwiają zaaklimatyzowanie się przyjętej osobie,
  • budują więź nowozatrudnionego z firmą,
  • obniżają stres związany z podjęciem zatrudnienia w nowym miejscu,
  • pełnią funkcję informacyjną – kiedy zawierają materiały dotyczące np. struktury organizacyjnej, filozofii przedsiębiorstwa,
  • dostarczają narzędzi pracy, a także różnych przydatnych gadżetów firmowych.

 

Czytaj także: 5 zasad na rozpoczęcie nowej pracy.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Doradca klienta indywidualnego

    PKO Bank Polski   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:masz bezpośredni kontakt z naszymi klientami zapewniając im kompleksową obsługę, jesteś profesjonalny/a i budujesz przyjazne relacje z klientami,pracujesz na swoją premię, prowadząc aktywną sprzedaż produktów oraz usług bankowych i...
  • Doradca klienta indywidualnego

    PKO Bank Polski   Jędrzejów    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:masz bezpośredni kontakt z naszymi klientami zapewniając im kompleksową obsługę, jesteś profesjonalny/a i budujesz przyjazne relacje z klientami,pracujesz na swoją premię, prowadząc aktywną sprzedaż produktów oraz usług bankowych i...
  • Doradca klienta indywidualnego

    PKO Bank Polski   Dąbrowa Tarnowska    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:aktywnie sprzedajesz i promujesz produkty oraz usługi Grupy Kapitałowej naszego banku,realizujesz transakcje bezgotówkowe i/lub gotówkowe,wspierasz klientów w korzystaniu z nowoczesnych narzędzi oraz bankowości internetowej i mobilnej,budujesz i utrzymujesz...
  • Młodszy doradca / doradca firm

    PKO Bank Polski   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole: dbasz o dobry wizerunek PKO Banku Polskiego S.A, nawiązujesz współpracę z klientami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw o przychodach rocznych ze sprzedaży do 15 mln PLN, opiekujesz się klientami instytucjonalnymi znajdującymi się w przypisanym...
  • Inżynier danych

    PKO Bank Polski   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole: budujesz wraz zespołem procesy zasilania operacyjnej składnicy danych, projektujesz i realizujesz rozwiązania informatyczne w obszarze zasilania danych, analizujesz dane i przygotowujesz modele logiczne i fizyczne danych, przygotowujesz datamarty tematyczne,...
  • Java developer (obszar kampanijny)

    PKO Bank Polski   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole: implementujesz nowe lub modyfikujesz istniejące aplikacje/serwisy, tworzysz testy jednostke i integracyjne dla budowanych aplikacji/serwisów, dbasz o wysoką jakość oprogramowania (funkcjonalność, wydajność, niezawodność), tworzysz dokumentację, analizujesz...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Codziennie idziesz do pracy tą sama drogą. I każdego dnia zaczynasz pracę z myślą, że nie czeka Cię dziś nic nowego... Rutyna jest jednym z głównych powodów wypalenia zawodowego. Z drugiej strony może dawać poczucie bezpieczeństwa i stabilności. – W różnych okresach życia potrzeba rutyny może ulec zmianie – wyjaśnia psycholog Joanna Marszalska. Kiedy zatem walczyć z rutyną i jak to robić?