Portal Praca.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników ankietę dotyczącą Targów Pracy. Wyniki wskazują, że blisko 60% ankietowanych partycypowało w Targach Pracy przynajmniej raz.
Wśród biorących udział w ankiecie studentów blisko 50% skorzysta z tegorocznej edycji Targów Praca.pl. Około ¼ z nich już pracowała lub odbywała praktyki i staże. Specjaliści z doświadczeniem zawodowym powyżej 3 lat poszukujący nowych możliwości stanowią ¼ ankietowanych. Największa grupa ankietowanych to osoby w przedziale wiekowym 18-34. Najmniej zainteresowani Targami są bezrobotni. Zaledwie 7% z nich wybiera taką formę poszukiwania pracy. Sytuacja ta, pokazuje, że głównie studenci i absolwenci poszukują pracodawców podczas Targów.
Wystawcy także kierują wiele propozycji zawodowych właśnie do tej grupy. Obrazuje to trend na rynku, w którym osoby rozpoczynające przygodę z pracą, a także specjaliści z kilkuletnim doświadczeniem poszukują skoncentrowanej dawki wiedzy, możliwości rozwoju oraz alternatywnych ofert pracy. 25% ankietowanych uważa, że najważniejszą korzyścią płynącą z Targów, jest możliwość prezentacji własnej kandydatury podczas bezpośredniego spotkania z potencjalnym pracodawcą. 21% twierdzi, że równie ważna jest możliwość pozostawienia swojego CV bezpośrednio u pracodawcy, a dla 17% najważniejsza jest możliwość aplikowania na oferty elitarnych pracodawców w jednym miejscu. Ponadto, ciekawą opcją dla większości ankietowanych jest konsultacja z doradcą zawodowym czy native speakerem. 62% wyraziło chęć udziału w warsztacie/wykładzie/prelekcji o tematyce dostosowanej do ich zainteresowań.
Targi Praca.pl wychodzą naprzeciw oczekiwaniom oferując szeroki przekrój prelekcyjno-warsztatowy od autoprezentacji, CV, poprzez rozmowy kwalifikacyjne, personal branding po wąskie, wysoko wyspecjalizowane szkolenia z branży IT itp.
Blisko 70% twierdzi, że wystawcy powinni zwrócić szczególną uwagę na przygotowanie merytoryczne reprezentantów pracodawcy oraz, aby interesanci mogli bez problemu znaleźć przydatne informacje takie jak: kontakt do rekrutera czy dane o firmie w wizytówce i katalogu. Ankietowani twierdzą, że do udziału w Targach zniechęcają ich tłumy zainteresowanych.
Liczna grupa interesantów odwiedzających Targi, pokazuje jak bardzo cieszą się one zainteresowaniem w ciągu ostatnich lat. W końcu od tego są Targi, aby jak najwięcej osób mogło znaleźć dla siebie najkorzystniejsze oferty pracy. Określenie „tłumy” jest nieco na wyrost. Na Targach można spotkać wiele osób poszukujących pracy, jednak pamiętajmy, iż każda z grup porusza się po obszarach, które są dla nich najbardziej interesujące. Targi, chociaż są działaniami punktowymi, to mogą być w 100% skuteczne, ponieważ pracodawca trafia do interesującej go grupy osób. Dlatego od pracodawcy w dużej mierze zależy, czy te działania będą efektywne.