Sport to zdrowie i chyba nikt nie ma żadnych wątpliwości, że im więcej aktywności w naszym życiu, tym lepiej. Wiedzą o tym na pewno osoby decydujące się zastąpić samochód dwoma kółkami. Dojeżdżanie do pracy czy szkoły rowerem jest wpisane w kulturę Holendrów. Także w Polsce staje się coraz popularniejsze. To w końcu świetna alternatywa do stania w korku czy tłoczenia się w komunikacji miejskiej. Pracodawcy zauważają ten trend i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich pracowników. Rowerownia w pracy to jeden z nowoczesnych benefitów pozapłacowych. Dlaczego warto w nią zainwestować i o jakich kosztach mowa?
Rowerownia w pracy – zalety
Zalety dojazdu rowerem do pracy są bardzo liczne. Przede wszystkim aktywność ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie, odporność, samopoczucie. Kolejne kwestie to finanse, uniknięcie stania w korkach oraz problemów z parkowaniem auta i w końcu proekologiczna postawa. Warto, aby pracodawcy wspierali pracowników, którzy decydują się na dojazd do pracy rowerem.
Zaoferowanie im miejsca, gdzie mogą spokojnie zostawić swój pojazd na 8 godzin pracy, z pewnością zyska aprobatę. Przed biurami zwykle brakuje stojaków na rowery. Rowerzyści muszą więc pozostawiać dwuślad pod chmurką, narażają się też na kradzież roweru. Firmowa rowerownia rozwiązuje te problemy.
Zadaszone miejsce ze stojakiem, do którego dostęp mają wyłącznie pracownicy, zapewnia bezpieczeństwo. Dla wielu osób może to być argument za tym, by dojeżdżać do pracy rowerem. Zwłaszcza jeśli mają drogi sprzęt i nie zostawiają go w przypadkowych miejscach.
Rowerownia może być też świetnym dopełnieniem działań well-being w środowisku pracy. Promowanie zdrowego stylu życia, profilaktyki zdrowotnej, pozwala stworzyć wizerunek pracodawcy, któremu zależy na dobrostanie pracowników. To ważny argument w rekrutacji, ale też czynnik wspierający motywację pracowników, budujący ich lojalność. Wraz z rowerownią powinno się zapewnić rowerzystom również zaplecze sanitarne – prysznice i szatnię, gdzie będą mogli zostawić kask i przebrać się ze sportowego w bardziej oficjalny strój.
Rowerownia ma również duży plus dla pracodawcy. To ciekawy benefit, który można zorganizować małym kosztem. Jakie środki są potrzebne do utworzenia takiego pomieszczenia?
Rowerownia – koszty utworzenia
Co najważniejsze, wydatki na rowerownię firma może wliczyć w koszt uzyskania przychodu i pokryć ze środków obrotowych. O jakich kwotach mowa? Wszystko zależy od wielkości firmy i liczby stanowisk na rowery. Najprostszy 10-stanowiskowy stojak to koszt ok. 1000 zł. Najlepiej, jeśli znajdzie się on w zamykanym pomieszczeniu, do którego dostęp będą mieli wyłącznie rowerzyści z firmy. Inną opcją jest też zorganizowanie zadaszenia bądź altany na strzeżonym terenie firmy. Rowerownia powinna przede wszystkim zapewniać bezpieczeństwo.