Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Aranżacja przestrzeni biurowej: wskazówki, przykłady

Aranżacja przestrzeni biurowej: wskazówki, przykłady

 
Aranżacja przestrzeni biurowej: wskazówki, przykłady

Jedni wolą przyciemnione światło, ścianki odgradzające od pozostałych współpracowników i własną szafkę na rzeczy osobiste. Dla innych najlepszym rozwiązaniem jest open space – jasna i duża przestrzeń, dająca możliwość nieustannego kontaktu z pozostałymi pracownikami. Jak urządzić biuro, by sprzyjało efektywnemu wykonywaniu obowiązków i wpływało pozytywnie na komfort osób w nim przebywających? Przedstawiamy kilka podpowiedzi.

 

Urządzanie biura: od czego zacząć?

 

Przede wszystkim powinniśmy przeanalizować zależności pomiędzy pracownikami. Jakie są relacje służbowe, kto z kim najczęściej się komunikuje, dlaczego itd. Jeżeli będzie trzeba przydzielić pracownikom pokoje, ta kwestia może mieć kluczowe znaczenie. Aranżacja przestrzeni biurowej powinna oczywiście uwzględniać wszelkie zasady ergonomii oraz BHP, np. oświetlenie stanowisk, rodzaj krzeseł, biurek, odległości monitorów.

 

Planując aranżację pomieszczeń, należy zwrócić uwagę na ich kolorystykę. W doborze barw trzeba pamiętać o tym, jaki wywołują efekt – czerwień to energia, siła, ale też może u niektórych wzmacniać zachowania agresywne. Jasne, pastelowe farby na ścianach sprzyjają koncentracji, wyciszają.

 

Bardzo istotnym elementem przestrzeni biurowej są kwiaty, akcenty roślinne. Mają pozytywny wpływ na samopoczucie, a odpowiednie odmiany oczyszczają powietrze. Warto zadbać też o gadżety firmowe, logo i inne elementy, które pomogą wzmocnić wizerunek spójnej marki i stabilnego, silnego pracodawcy.

 

Powierzchnia biurowa a pomieszczenia w firmie

 

Urządzenie nowej siedziby firmy stawia przed właścicielem wiele wyzwań. Czy powierzchnia biurowa powinna zostać otwarta, czy może lepiej podzielić ją na pokoje? Manager zespołu ma mieć osobne biuro, czy lepiej, żeby pozostawał w stałym kontakcie z pracownikami?

 

W takich wypadkach warto zbadać preferencje zatrudnionych. To oni mają najlepszą wiedzę o optymalnych warunkach do pracy. Mogą też przekazać swoje indywidualne potrzeby – ktoś bardzo chce siedzieć przy oknie, inna osoba woli przysiąść w kącie możliwie odgrodzona, bo łatwiej się jej wtedy skupić.

 

Ważną decyzją w organizacji przestrzeni biurowej jest też ta o przydzieleniu pokoju konferencyjnego, a także miejsca do odpoczynku. Tak zwana strefa relaksu znajduje coraz więcej zwolenników – nie tylko wśród samych zatrudnionych. Pracodawcy również dostrzegają korzyści z faktu, iż personel ma miejsce, w którym może się wyciszyć, odpocząć i powrócić z większą mobilizacją do wykonywania obowiązków.

 

Nowoczesne biuro – czym się wyróżnia?

 

W wielu ogłoszeniach o pracę obojętnie czy jest to mała firma, czy międzynarodowa korporacja, jedną z ofert pracodawcy jest „nowoczesne biuro”. Jakie to miejsce? Czym się charakteryzuje?

 

Ze słowem nowoczesny w kontekście pomieszczeń kojarzy się kilka elementów – duża jasna przestrzeń, naturalne światło, miękkie meble, stoły i szafki z drewna z odzysku. Jednak urządzanie biura w dzisiejszych czasach nie powinno się jedynie zamykać na wnętrzu. Szczególnie w przypadku dużych firm istotne jest to, w jakich miejscach wynajmują biura. Czy wieżowce dobrze współgrają z otoczeniem, czy nie szkodzą mieszkańcom.

 

Ważna jest także dobra lokalizacja. Nawet jeżeli budynek firmy znajduje się poza centrum miasta, to powinno się zwrócić uwagę na to, by w pobliżu znajdowały się węzeł komunikacyjny oraz parking, ułatwiające pracownikom dojazd do biura.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Starsza Księgowa / Starszy Księgowy

    Tatenen Sp z .o.o.   Warszawa, ul. Klarysewska 50    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   10 000 - 120 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Prowadzenie pełnej księgowości oraz kadr i płac; Wystawianie i księgowanie faktur; Rozliczenia z kontrahentami i analiza sald; Deklaracje VAT, VAT UE, oraz inne korekty podatkowe; Rozliczenia międzynarodowe (WNT, WDT, eksport) Obliczanie podatków i sporządzanie...
  • Specjalista ds. Wsparcia Pasażera z j. włoskim

    Concentrix   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa zlecenie  pełny etat   35,71 zł brutto/godz.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zadania: Na co dzień będziesz zajmował się kompleksową obsługą pasażerów linii lotniczych Ryanair od momentu planowania podróży do momentu wylądowania w miejscu docelowym: udzielanie ogólnych informacji, w tym rozwiązywanie codziennych problemów pasażerów, rozpatrywanie reklamacji...
  • Specjalista ds. Wsparcia Pasażera z j. hiszpańskim

    Concentrix   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa zlecenie  pełny etat   35,71 zł brutto/godz.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zadania: Na co dzień będziesz zajmował się kompleksową obsługą pasażerów linii lotniczych Ryanair od momentu planowania podróży do momentu wylądowania w miejscu docelowym: udzielanie ogólnych informacji, w tym rozwiązywanie codziennych problemów pasażerów, rozpatrywanie reklamacji...
  • Specjalista ds. wsparcia sprzedaży

    Whitebox   Czeladź    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    ZAKRES OBOWIĄZKÓW: utrzymywanie relacji z klientami; pozyskiwanie nowych kontaktów; wsparcie w procesie przygotowania ofert; kontrolowanie procesu sprzedaży; inne zadania zlecone przez przełożonego;
  • Przedstawiciel Handlowy ds. Eksportu

    Paweł Witak   Sokołów (pow. pruszkowski, gm. Michałowice)    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Obsługa kluczowych klientów zagranicznych (oferty, faktury, reklamacje). Koordynacja eksportu i dokumentów handlowych. Współpraca z dystrybutorami, kurierami i celnikami. Kierowanie pracy i rozliczanie przedstawicieli handlowych. Negocjacje handlowe i pozyskiwanie nowych klientów. Analiza...
  • Operator Linii Produkcyjnej

    Personnel Service Polska Sp. z o.o.   Grójec    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Zadania: Obsługa nowoczesnych maszyn produkcyjnych; Monitorowanie procesu produkcyjnego w celu zapewnienia wysokiej jakości wyrobów; Wymagania: Posiadanie książeczki sanepidowskiej; Doświadczenie w obsłudze linii produkcyjnej i maszyn; Gotowość do pracy w systemie 3 zmianowym;

Najnowsze artykuły

Powołanie do zawodowej służby wojskowej a stosunek pracy – o czym warto wiedzieć

Powołanie do zawodowej służby wojskowej a stosunek pracy – o czym warto wiedzieć

15 sierpnia to nie tylko dzień wolny i początek długiego weekendu, ale i Święto Wojska Polskiego, ustanowione, by uczcić pamięć Bitwy Warszawskiej, a także docenić poświęcenie żołnierzy czuwających nad naszym bezpieczeństwem. Przy okazji tego ważnego święta przypominamy, że służbę wojskową można łączyć z pracą. Jak wojsko zmienia sytuację zawodową i jakie dodatkowe uprawnienia ma żołnierz? 

Elektromonter – opis zawodu, obowiązki, CV, zarobki

Elektromonter – opis zawodu, obowiązki, CV, zarobki

Elektrycy, elektromechanicy i elektromonterzy są pilnie poszukiwani na rynku pracy niezależnie od zmiennej sytuacji gospodarczej. Zapotrzebowanie jest ogromne we wszystkich częściach Polski, co oznacza wysokie szanse na znalezienie pracy tuż po zakończeniu nauki w szkole technicznej bądź branżowej. Gdzie można pracować z elektrycznym fachem w ręku i jakich spodziewać się zarobków?

Pracoholizm – uzależnienie czy pasja?

Pracoholizm – uzależnienie czy pasja?

Jesteś perfekcjonistą i masz trudności z delegowaniem zadań, bo „wszystko zrobisz lepiej"? Uważaj, by nie wpaść w pułapkę pracoholizmu. Przez wielu wciąż uważany za zaletę, pracoholizm niszczy zdrowie, życie osobiste dotkniętych nim osób, a w skrajnych przypadkach prowadzi nawet do śmierci z przepracowania. W Światowy Dzień Pracoholików warto zadać sobie pytanie: czy nie pracujemy za dużo?

Siedząca praca a ból pleców

Siedząca praca a ból pleców

– Długim czasem pracy w pozycji siedzącej możemy zwiększyć swoją podatność na takie choroby jak dyskopatia, hemoroidy, obniżone libido, żylaki kończyn dolnych czy nawet udar. Najczęstszą dolegliwością jest jednak ból kręgosłupa – wyjaśnia Piotr Seredziński, chiropraktyk i fizjoterapeuta. Jak zatem prawidłowo siedzieć w pracy, by uniknąć bólu, pogłębiania wad postawy i poważniejszych chorób?

Praca nad morzem – pomysł na wakacje

Praca nad morzem – pomysł na wakacje

W miesiącach letnich ofertowy boom daje się zauważyć zwłaszcza w turystyce, gastronomii, handlu detalicznym, budownictwie i rolnictwie. Nad morzem przeważają oferty z sektora HoReCa skierowane przede wszystkim do studentów, ale także osób z uprawnieniami np. ratownika czy instruktora. Sprawdź, jakie stanowiska oferowane są nad Bałtykiem oraz jak zmienia się rynek pracy latem.

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Od 1 do 7 sierpnia obchodzimy Światowy Tydzień Karmienia Piersią. Z tej okazji przypominamy, że powrót do pracy nie oznacza, że mama musi zaprzestać karmienia dziecka piersią. Kodeks pracy gwarantuje maksymalnie dwie dodatkowe przerwy na karmienie. To, z ilu i jak długich przerw może skorzystać, zależy od wymiaru czasu pracy zatrudnionej mamy oraz liczby karmionych przez nią dzieci.