Przeglądasz oferty pracy jako archiwista? Żeby wziąć udział w rekrutacjach, w większości przypadków będzie potrzebny Ci profesjonalny życiorys zawodowy. Stworzenie CV, które przekona pracodawcę, że to właśnie Ty jesteś najlepszym kandydatem na interesujące Cię stanowisko, wcale nie jest takie trudne. Wystarczy wybrać dobry kreator CV, który wykona większość pracy za Ciebie. Ty musisz tylko wypełnić kolejne części formularza. A zatem – czytaj dalej i dowiedz się, jak przygotować CV archiwisty według gotowego szablonu oraz gdzie znaleźć najlepszy program do tego celu.
CV archiwista: co powinno zawierać?
Dla przypomnienia, CV to powszechnie stosowany dokument aplikacyjny o ściśle określonej strukturze. Dzieli się na sekcje i jest napisany językiem formalnym. W CV znajdują się takie elementy jak:
-podsumowanie zawodowe
Inaczej profil zawodowy, kilka zdań na temat dotychczasowego przebiegu kariery, ewentualnie oczekiwań co do przyszłej pracy.
-doświadczenie zawodowe
Okresy zatrudnienia w danych firmach zazwyczaj podawane są chronologicznie, począwszy od ostatniego. Wymienia się nazwy stanowisk, niekiedy też podstawowe obowiązki.
-edukacja
Podawane są dyplomy, certyfikaty, które mają znaczenie z punktu widzenia bieżącej rekrutacji. Zwykle błędem jest nadmierne cofanie się w przeszłość i wymienianie wszystkich szkół, począwszy od podstawówki po uczelnię wyższą. Można dodać dyplomy z kierunków niezwiązanych bezpośrednio ze stanowiskiem, o jakie ubiega się kandydat, jeśli np. nauka pobierana była na prestiżowej uczelni.
-języki obce
Należy wymienić język obcy wraz z poziomem znajomości.
-umiejętności
W tej sekcji należy zacząć od umiejętności kluczowych dla stanowiska oraz specjalistycznych, technicznych (tzw. twardych). W drugiej kolejności podawane są umiejętności miękkie, związane z cechami osobowości i interpersonalne, a także umiejętności dodatkowe.
Każde CV musi mieć także klauzulę informującą o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych. Pamiętaj jednak, że w dobrym kreatorze klauzula CV może być dodawana automatycznie. Zwróć uwagę, czy podczas tworzenia życiorysu za pomocą oprogramowania został dodany ten element, czy musisz go napisać ręcznie.
CV dla archiwisty – gdzie znaleźć kreator CV za darmo?
Odpowiedź jest prosta – bezpłatny Kreator CV znajdziesz na praca.pl. Nie obawiaj się żadnych ukrytych opłat. By stworzyć profesjonalny, estetycznie wyglądający dokument za pomocą naszego kreatora, wystarczy:
- zalogować się na swój Profil Kandydata,
- jeśli nie masz jeszcze konta, zarejestrować się – co także jest darmowe.
Po uzupełnieniu luk w szablonie CV gotowy dokument możesz zapisać na indywidualnym koncie na praca.pl. Dzięki temu życiorys będzie zawsze pod ręką w chwili, gdy zechcesz wziąć udział w rekrutacji. Gotowe CV możesz także ściągnąć w formacie pdf na swoje urządzenie.
Wzór treści przykładowego CV archiwisty:
Janina Nowa
tel.: 111 111 111
e-mail: janina_nowa@xxx.pl
PODSUMOWANIE ZAWODOWE
Jestem absolwentką Politechniki Gdańskie. Kierunek studiów Geodezja i Kartografia ukończyłam z wyróżnieniem, następnie uzupełniłem wiedzę z zakresu archiwistyki na studiach podyplomowych. Mam 4-letni staż pracy, przez ostanie 2 lata pracowałam na samodzielnym stanowisku. W pracy stawiam na nowoczesne metody i technologie.
DOŚWIADCZENIE
01.2018 – obecnie Archiwista, Przykładowa Firma
01.2017-12.2017 Młodszy specjalista ds. archiwizacji, Przykładowa Firma
EDUKACJA
10.2010-06.2015 Geodezja i Kartografia, studia magisterskie, Politechnika Gdańska
10.2015-06.2017 Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, ochrona informacji, studia podyplomowe, Przykładowa Szkoła Wyższa
JĘZYKI
Język angielski – poziom zaawansowany
UMIEJĘTNOŚCI
Doskonała znajomość programów z rodziny MS Office
Doświadczenie w prowadzeniu archiwum zakładowego
Biegła znajomość przepisów prawa z zakresu archiwistyki, ochrony informacji niejawnych
DODATKOWE UMIEJĘTNOŚCI
Prawo jazdy kat. B
Skrupulatność
Doskonała organizacja pracy
Samodzielność
Dyspozycyjność