Praca.pl Poradniki Medycyna, biotechnologia, farmacja
Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

 
Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Opiekunki i opiekunowie osób starszych i z niepełnosprawnością wykonują bardzo odpowiedzialną i ważną społecznie pracę. Zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze jest bardzo duże, dlatego kandydaci zwykle nie mają problemów ze znalezieniem posady. Niemniej jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej placówce, a ta aktualnie nie prowadzi naboru – wykonaj pierwszy krok i złóż w niej podanie o pracę. Jak stworzyć profesjonalny dokument, który podkreśli Twoje umiejętności i cechy charakteru cenne w tego rodzaju pracy? Co powinna uwzględniać treść podania? Oto wskazówki, które pomogą Ci szybko i bez trudu przygotować aplikację do pracy w opiece nad seniorami.

 

Spis treści

Jak napisać podanie o pracę opiekuna osób starszych?

 

Pamiętaj, że podanie o pracę, tak samo jak CV i list motywacyjny do pracy, jest dokumentem formalnym. Ma ściśle określoną strukturę, której należy się trzymać. Treść całego dokumentu zwykle mieści się na jednym arkuszu A4 ze standardową czcionką wielkości 12px. Czcionka powinna być czytelna (np. popularna czcionka Times New Roman czy Arial), tło białe. Standardowo dokumenty aplikacyjne wysyła się w formacie PDF.

 

Treść podania o pracę musi być podzielona na akapity. Wymagane są zwroty grzecznościowe i podpis (jeśli podanie ma formę papierową – odręczny, a jeśli elektroniczną – wystarczy napisać na dole dokumentu imię i nazwisko). Warto trzymać się tych konwencji, po pierwsze dlatego, że rekruterzy są do nich przyzwyczajeni, po drugie – ponieważ świadczą o dobrym przygotowaniu osoby ubiegającej się o pracę. W branżach opiekuńczej i medycznej rzadko spotykane są niekonwencjonalne dokumenty aplikacyjne, a osoba, która takie zastosuje, może zostać odebrana jako nieprzewidywalna. Nieprzewidywalność i nie trzymanie się reguł to nie są cechy, których zwykle poszukuje się u godnych zaufania pracowników opieki. Pamiętaj, że to, jak aplikujesz, świadczy o Tobie.

 

 

Podanie o pracę opiekunka osób starszych – wzór

 

  • Jak zacząć podanie o pracę opiekunki osób starszych:

 

Pierwsza część podania powinna wyglądać następująco:

 

  • tytuł (wyśrodkowany) – Podanie o pracę;
  • prawy górny róg – data i miejsce napisania podania;
  • lewy róg – dane osobowe / kontaktowe – Twoje imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, ewentualnie adres pocztowy, jeśli to on jest Twoim adresem korespondencyjnym;
  • niżej, z prawej strony – dane adresata, czyli nazwa placówki wraz z adresem lub imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za nabór pracowników (jeśli je znasz);
  • zwrot grzecznościowy – Szanowni Państwo / Szanowna Pani / Szanowny Panie.

 

Stwórz profesjonalne curriculum vitae przy pomocy Kreator CV!

 

  • Podanie o pracę opiekunki osób starszych – treść

 

Poniżej znajduje się właściwa treść podania. Powinna mieć wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie. Wstęp możesz rozpocząć od:

 

Zwracam się z uprzejmą prośbą o przyjęcie mnie do pracy w charakterze opiekunki osób starszych w Domu Spokojnej Starości...

 

lub:

 

Zgłaszam swoją kandydaturę jako opiekun osób starszych i niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej nr 1…

 

Następnie podaj informacje na temat swojego doświadczenia zawodowego i wykształcenia związanego z pracą na tym stanowisku. Nie powielaj wszystkich danych z życiorysu zawodowego (CV). Zamiast wymieniać wszystkie miejsca pracy i zakresy obowiązków (co robi się często w CV), skup się na jednym lub dwóch najważniejszych i opowiedz, czego się tam nauczyłaś / nauczyłeś, jakie stały przed Tobą wyzwania, co osiągnęłaś / osiągnąłeś, co Ci się podobało, jaką ta praca była dla Ciebie lekcją czy jakie zdobyte tam umiejętności możesz wykorzystać na stanowisku, o które się obecnie ubiegasz.

 

Przykładowo:

 

Przez 5 lat pracowałam na stanowisku opiekunki osób starszych w Domu Opieki... . Zaczynałam od stanowiska pomocniczego, ale już po 2 latach awansowałam na koordynatorkę zmiany. Dzięki temu oprócz umiejętności związanych z kompleksową opieką i pielęgnacją podopiecznych, zdobyłam kompetencje managerskie – byłam odpowiedzialna między innymi za ustalanie grafiku, zarządzanie dokumentami, koordynowanie pracy opiekunów z personelem medycznym, zarządzanie wizytami w Domu Opieki... w czasie zmiany, raportowanie pracy zespołu.

 

  • Podanie o pracę opiekunki osób starszych – jak napisać o umiejętnościach

 

W pracy jako opiekunka osoby starszej niezwykle istotne są umiejętności interpersonalne i inne kompetencje miękkie. Warto o nich napisać w podaniu. Upewnij pracodawcę, że cechuje Cię odporność na stres, odpowiedzialność, samodzielność i cierpliwość niezbędne do wykonywania tej trudnej pracy, ale też, że jesteś osobą empatyczną, łatwo nawiązujesz kontakt, lubisz pracować z ludźmi. Okaż zapał i profesjonalizm. W dalszej kolejności wspomnij o dodatkowych umiejętnościach, np. znajomości języków obcych czy prawie jazdy.

 

Na przykład:

 

Jestem osobą, która lubi i ceni pracę z ludźmi. Mam łatwość w nawiązywaniu kontaktu, wiem też, jak zbudować zaufanie zarówno w relacji z pacjentem, również tym ciężko chorym bądź dotkniętym demencją, jak i z rodziną podopiecznego. 

 

Dodam, że w swojej pracy stawiałam czoło różnym sytuacjom, niekiedy bardzo wymagającym. Mogę z całą pewnością powiedzieć, że jestem osobą o wysokiej odporności na stres, która potrafi opanować sytuację i zachowuje profesjonalizm niezależnie od okoliczności. Zarówno pacjenci, jak i ich rodziny mogą liczyć na moją pomoc, spokój i pełne szacunku wsparcie.

 

  • Podanie o pracę opiekunki medycznej – jak zakończyć

 

Zapewnij pracodawcę, że zależy Ci na posadzie, jesteś osobą zmotywowaną i chętną do podjęcia się obowiązków. Zakończ list standardowym zwrotem grzecznościowym, np. Z poważaniem / Z wyrazami szacunku. Dodaj podpis – i gotowe!

 

Przykładowo:

 

Jestem bardzo zmotywowana do pracy i przekonana o tym, że świetnie sprawdzę się jako opiekunka osób starszych w Państwa Domu Opieki. Mogę rozpocząć pracę od zaraz. Bardzo proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny. 

Z poważaniem

 

Na koniec podaj informację na temat załączników, np. CV. W przypadku wysyłania podania o pracę zwykle nie dołącza się listu motywacyjnego, gdyż treść obu dokumentów byłaby prawdopodobnie zbliżona.

 

Podanie o pracę opiekun osób starszych – komu należy je złożyć?

 

Jeśli wiesz, kto odpowiada w danej placówce za rekrutację, wówczas zaadresuj podanie do tej osoby. Jeśli nie masz takiej informacji, podaj po prostu nazwę firmy / instytucji i rozpocznij od ogólnego: Szanowni Państwo

 

Podanie:

 

  • wyślij mailem na adres e-mail podany np. na stronie internetowej danej placówki, 
  • wyślij pocztą na adres pocztowy – ten także powinien znajdować się na stronie placówki. Warto dodać dopisek Rekrutacja bądź podać nazwę działu (np. HR), do którego ma trafić dokument,
  • zanieś osobiście do placówki, w której ubiegasz się o pracę – to doskonały sposób, żeby przy okazji dokonać autoprezentacji czy nawet porozmawiać z osobą decyzyjną ws. naboru nowych pracowników.

 

Podanie o pracę opiekun osób starszych – czy ten dokument jest niezbędny w trakcie procesu rekrutacji?

 

Podania o pracę nie stosuje się zamiennie z listem motywacyjnym. Podanie wysyła się wówczas, gdy dana firma / instytucja nie prowadzi aktualnie rekrutacji. Przedłuż pracodawcy tego typu dokument, kiedy zależy Ci na posadzie w konkretnym miejscu.

 

Podań o pracę nie wysyłaj masowo! Każda tego typu aplikacja powinna być zindywidualizowana. Pokaż pracodawcy, że znasz daną placówkę, jesteś zmotywowana / zmotywowany, by podjąć zatrudnienie właśnie w niej. Powodzenia! 

 

Czytaj takżeStress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

 

Podanie o pracę opiekun osób starszych – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Jak napisać podanie o pracę jako opiekun osób starszych?

 

Zarówno w podaniu o pracę, jak i liście motywacyjnym opiekuna medycznego / opiekuna osób starszych warto podkreślić doświadczenie na podobnych stanowiskach, umiejętności związane z pielęgnacją seniorów oraz kompetencje miękkie. Podanie o pracę powinno ukazywać kandydata w jak najlepszym świetle. Jednocześnie musi być zwięzłe i konkretne. Warto chociażby podać przykłady obowiązków, osiągnięć i tego, czego nauczyliśmy się w poprzedniej pracy.

 

  • Czego nie pisać w podaniu o pracę jako opiekun osób starszych?

 

W podaniu o pracę należy unikać powielania informacji z CV. Nie należy pisać o wykształceniu i doświadczeniu nie związanym ze stanowiskiem, o jakie się ubiegamy. Nie piszmy także o osobistych pobudkach, które skłaniają nas do poszukiwania pracy (jak bezrobocie, trudna sytuacja itp.). Warto przemilczeć również negatywne doświadczenia w pracy, np. konflikty czy złą atmosferę w poprzedniej firmie. Należy skupić się raczej na tym, czego się nauczyliśmy i dlaczego możemy być cennym nabytkiem dla danego pracodawcy.

Więcej artykułów "Medycyna, biotechnologia, farmacja"
Praca Sanapol Personal GmbH

Polecane oferty

  • Opiekun / Opiekunka osób starszych z j. niemieckim

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Poszukujemy pracownika do opieki nad osobami starszymi w całych Niemczech. Zatrudnienie na pełen etat, umowa na czas nieokreślony. Obowiązki: Podawanie leków i posiłków, Wykonywanie zleceń medycznych, Wsparcie aktywności ruchowej pacjentów, Kontrola stanu zdrowia (ciśnienie, cukier,...
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu seniora

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Wynagrodzenie od 2200 Euro netto / m-c. Praca na terenie całych Niemiec, od zaraz jak i również w późniejszych terminach. Rodzaj współpracy: Umowa o pracę na pełen etat na czas nieokreślony, Wymiar pracy: Pełen, 8 godzin dziennej pracy, Wymagany język niemiecki: Komunikatywny. Zakres...

Najnowsze artykuły

Praca na część etatu – podstawowe informacje

Praca na część etatu – podstawowe informacje

W okresach niepewności ekonomicznej i zmieniających się modeli pracy część etatu, najczęściej jako zatrudnienie dodatkowe do podstawowego, pełnego etatu, zyskuje na popularności. Coraz więcej osób ma dwa, a nawet trzy niepełne etaty jednocześnie, starając się zdywersyfikować źródła dochodu. Jak taka sytuacja wygląda z punktu widzenia prawa pracy? Oto co musi wiedzieć wieloetatowiec.

Ochotnicza straż pożarna – jak się dostać, zarobki, praca

Ochotnicza straż pożarna – jak się dostać, zarobki, praca

Strażacy OSP są w gotowości przez całą dobę. W nagłych przypadkach odpowiadają na wezwanie i razem ze strażakami zawodowymi i innymi funkcjonariuszami niosą pomoc, ratują mienie, a niekiedy i życie. Służba w Ochotniczej Straży Poważnej to prawdziwy zaszczyt. Czy trudno dostać się do takiej formacji? Wyjaśniamy, jakie są ustawowe wymagania wobec strażaków–ochotników.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Quiet hiring – czym jest? Czy ciche zatrudnianie to nowy trend HR?

Quiet hiring – czym jest? Czy ciche zatrudnianie to nowy trend HR?

Quiet hiring ma być odpowiedzią na rosnące braki specjalistów na rynku pracy. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest wsparcie rozwoju własnych pracowników. – To też ważne z punktu widzenia zastępowania pracy ludzkiej przez sztuczną inteligencję. Jeżeli wyposażymy pracowników w umiejętność pracy z nią, unikniemy zwolnień – komentuje ekspert rynku pracy Krzysztof Inglot.

Dzień Docenienia Pracownika – kiedy wypada? Jak świętować?

Dzień Docenienia Pracownika – kiedy wypada? Jak świętować?

Dziś obchodzimy bardzo ważne święto – Dzień Doceniania Pracownika! To dobra okazja na integrację zespołu, przyznanie nagród i premii uznaniowych czy chociażby oficjalne podziękowania dla osób wykazujących się wyjątkowym zaangażowaniem lub wynikami w pracy. Dzień ten można wykorzystać również do wzmocnienia marki pracodawcy na rynku pracy.

Drzemka w pracy – przyjaciółka wydajności

Drzemka w pracy – przyjaciółka wydajności

Pomysł spania w czasie pracy może wywoływać co najmniej konsternację, niemniej zamknięcie oczu nawet na kilkanaście minut pozwala na nieocenioną regenerację sił i wzrost kreatywności. Potwierdzają to liczne badania, a jedno z nich dowodzi, że mózgi osób praktykujących drzemki są większe i wolniej się starzeją. Korzyści zdrowotne drzemki w pracy są wyraźne, ale co na to polskie prawo pracy?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379