Praca.pl Poradniki Zmiana pracy
Nowa praca w trybie zdalnym – jak się w niej odnaleźć pierwszego dnia?

Nowa praca w trybie zdalnym – jak się w niej odnaleźć pierwszego dnia?

 
Nowa praca w trybie zdalnym – jak się w niej odnaleźć pierwszego dnia?

Gdy pierwszy dzień w nowej pracy spędzamy w domowym biurze, wdrożenie się w obowiązki wydaje się dość trudne. Niepewność potęgują znane mity o pracy zdalnej – że pracownik trybie home office jest samotny, mało wydajny i że o wiele łatwiej niż w biurze ulega rozpraszaczom. Jak zatem w takich warunkach wdrożyć się w nowe obowiązki służbowe? Jak zadbać o dobre pierwsze wrażenie, kiedy nie spotykamy się ze współpracownikami twarzą w twarz?

 

Pierwsze wrażenie na home office – jak dobrze wypaść?

 

Pierwsze wrażenie jest ważne, zarówno kiedy przychodzimy po raz pierwszy do biura, jak i wtedy, gdy rozpoczynamy pracę online w nowej firmie. Warto wiedzieć, że część pracodawców oferujących pracę całkowicie zdalną, wstępne szkolenia i wdrożenie prowadzi w siedzibie firmy. Niekiedy jednak do tego celu wykorzystywana jest internetowa platforma, na której nowa osoba może zdobyć wszystkie niezbędne informacje.

Jeśli będziemy wdrażać się w pełni zdalnie, pierwszego dnia zapewne czeka nas wideokonferencja, tzw. call, z naszym bezpośrednim przełożonym, osobą z działu HR czy z najbliższymi współpracownikami. To czas na przedstawienie się reszcie zespołu, poznanie firmy i specyfiki pracy. To również dobry moment, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Nim rozpoczniemy pracę, sprawdźmy więc, czy nasz sprzęt jest sprawny, kamerka i mikrofon działają bez zarzutu. Dzięki temu unikniemy technicznych trudności i niepotrzebnego stresu.

Jeśli czeka nas wideokonferencja, warto też zadbać o schludny wygląd i czyste biurko. Mimo że wykonujemy pracę z domu, pokazanie się w dresie czy piżamie, zwłaszcza pierwszego dnia w pracy, to spore faux-pas.

Nie bójmy się też zadawać pytań. Ciągłe przerywanie wypowiedzi innych na spotkaniu online może być kłopotliwe, dlatego warto zapisywać sobie wątpliwości i poruszyć je na sam koniec, albo omówić z osobą odpowiedzialną za nasze wdrożenie.

 

Praca zdalna a nowe obowiązki – jak się wdrożyć?

 

W firmach, w których praca zdalna jest codziennością wszystkich pracowników, muszą obowiązywać określone procedury wdrażania nowych osób. Nic nie dzieje się przypadkiem.

Onboarding, z ang. na pokład, to proces wdrożenia i przeszkolenia nowo zatrudnionego pracownika do objęcia danego stanowiska. Jak wyżej wspomniano, może on odbywać się stacjonarnie, ale też może być prowadzony wyłącznie zdalnie. W tym drugim przypadku pracownik musi wykazać się samodzielnością i dużym zaangażowaniem przy zapoznawaniu się z materiałami szkoleniowymi na własną rękę. Niektóre firmy korzystają ze specjalnych platform onboardingowych, na których nowemu pracownikowi może towarzyszyć bot odpowiadający na proste pytania, a cały proces wdrożenia jest mocno zautomatyzowany. Niekiedy pracownik dostaje zbiór materiałów, z którymi musi się zapoznać, a w razie problemów kontaktuje się z wybraną osobą z działu odpowiedzialną za wdrożenie.

Niezależnie od procedur obowiązujących w firmie warto poświęcić sporo uwagi wdrażaniu się w obowiązki i pokazać chęć nauki.

Więcej artykułów "Zmiana pracy"

Polecane oferty

  • Kierownik Zespołu Magazynowego Branża Automotive

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Soltau   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    16 godz.
    Zadania: Organizacja oraz nadzór zadań w podległym zespole magazynowym; Zapewnienie prawidłowej dokumentacji obrotu towarowego w magazynie; Optymalizacji procesów magazynowych; Dbanie o dobrą atmosferę w zespole; Wymagania: Komunikatywna znajomość języka niemieckiego; Gotowość do...
  • Executive Assistant / Asystent Zarządu

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Monachium   
    asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    16 godz.
    Wymagania: Doskonałe umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie; Biegła znajomość języka angielskiego (C1) Bardzo dobra znajomość języka niemieckiego (B2) Bardzo dobra znajomość programów pakietu MS Office (Outlook, PowerPoint, Word, Excel) Gotowość do przeprowadzki do Niemiec;
  • Młodszy Opiekun Klienta

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów, przy stacji metra Stokłosy    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   6 000 - 6 200 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    bezpośredni kontakt z klientem B2B; udział w wyjazdach i targach; aktywne pozyskiwanie klientów B2B; współpraca z innymi działami firmy; realizacja planów sprzedażowych;
  • Operator Maszyn na Produkcji

    Lava Group S.C   Józefosław    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   4 600 - 4 700 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    praca na maszynie; odpowiedzialność za jakoś nadruków; dbanie o maszynę i miejsce pracy;
  • Kierownik Robót

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    Do obowiązków kierownika robót należeć będzie wykonywanie wszystkich obowiązków przewidzianych w aktualnie obowiązujących przepisach prawa w tym prawa budowlanego i aktach wykonawczych tego prawa.
  • Kosztorysant budowlany

    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiadać będzie za sporządzanie kosztorysów i przygotowanie ofert.

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Codziennie idziesz do pracy tą sama drogą. I każdego dnia zaczynasz pracę z myślą, że nie czeka Cię dziś nic nowego... Rutyna jest jednym z głównych powodów wypalenia zawodowego. Z drugiej strony może dawać poczucie bezpieczeństwa i stabilności. – W różnych okresach życia potrzeba rutyny może ulec zmianie – wyjaśnia psycholog Joanna Marszalska. Kiedy zatem walczyć z rutyną i jak to robić?