Praca.pl Poradniki Sprzedaż
Vademecum profesjonalnej asystentki zarządu

Vademecum profesjonalnej asystentki zarządu

 
Vademecum profesjonalnej asystentki zarządu

Asystentka – kariera na chwilę czy na całe życie?
Jeśli chcesz zrobić dobry biznes, najpierw zatrudnij dobrą asystentkę – Donald Trump. O tym, jak ważna jest kompetentna asystentka, wie każdy menedżer i prezes. Dlatego wymagania na to stanowisko są coraz wyższe, a praca asystentki przestaje być krótkim przystankiem w drodze na wyższe szczeble kariery, a zaczyna być zawodem, który z dumą i satysfakcją wykonywany jest przez całe życie. Doświadczenie na tym stanowisku liczy się niezwykle. Doświadczona asystentka to przecież osoba, która w niejednej trudnej sytuacji już była. Ma kontakty
 i znajomości. Wie, gdzie zadzwonić, by uzyskać pomoc, i jak załatwić rzeczy pozornie niemożliwe. Jak zostać asystentką idealną? Osobie bez doświadczenia stanowiska asystentki zarządu się nie powierza. Zacząć trzeba od niższego stanowiska (np. asystentki biura bądź sekretarki). W miarę rozwoju doświadczenia i inwestycji
 w siebie (obsługa programów biurowych, znajomość języków obcych, poszerzenie kontaktów, rozwój wiedzy o zarządzaniu czy nawet ukończenie specjalistycznych studiów podyplomowych w tym zakresie) można ubiegać się o pracę w coraz większych i bardziej złożonych administracyjnie firmach.

Na co zwracają uwagę rekruterzy?
- zorganizowanie,
- inicjatywę i zdolność radzenia sobie z niespodziewanymi sytuacjami,
- samodzielność w działaniu i łatwość podejmowania decyzji,
- prezencję i kulturę osobistą,
- motywację do pracy.

Kto nie przejdzie selekcji CV na stanowiska asystenckie?
Osoby, które: mają wykształcenie w zupełnie innym obszarze i widać, że to stanowisko jest dla nich jedynie przystankiem w karierze, nie potrafią formatować dokumentów aplikacyjnych, popełniają błędy ortograficzne i interpunkcyjne, publikują nieodpowiednie treści w mediach społecznościowych (asystentka musi być dyskretna).

Ile zarabia asystentka zarządu?
Wynagrodzenia są bardzo zróżnicowane. Choć mediana wynosi około 3 500 zł brutto, to asystentka zarządu w korporacji międzynarodowej może zarobić powyżej 7 000 zł brutto. Wszystko zależy od zakresu obowiązków i struktury firmy – dlatego tak ważne jest, by zapoznać się z zakresem zadań przed podaniem oczekiwań finansowych.

5 niezbędnych kompetencji asystentki zarządu:

Znajomość języków obcych – i to w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację zarówno bezpośrednią, jak i pisemną. Coraz częściej – zwłaszcza w firmach międzynarodowych – od asystentek wymaga się nie tylko języka angielskiego, ale również dodatkowego języka obcego.

Wysokie zdolności organizacyjne – bycie asystentką zarządu to często jednoczesne prowadzenie kalendarza kilku osób, zarządzanie ich czasem, wyjazdami, spotkaniami. To również zarządzanie dokumentami i utrzymywanie w nich porządku.

Wysoka odporność na stres – w pracy asystentki wiele rzeczy jest do zrobienia „na wczoraj”,
 a załatwienie rzeczy niemożliwych powinno być realizowane od ręki. Asystentka nie może stracić głowy nawet w podbramkowej sytuacji i zawsze musi umieć znaleźć wyjście z sytuacji. Nie ma przecież kogo zapytać o to, co teraz trzeba zrobić.

Proaktywność – asystentka nie realizuje po prostu zadań wyznaczanych przez zarząd. Musi samodzielnie organizować sobie pracę i wyprzedzać oczekiwania.

Doskonała obsługa komputera – Word i Excel już nie wystarczą. Trzeba doskonale orientować się w oprogramowaniu klasy ERP i bardzo szybko przyswajać wiedzę z zakresu obsługi nowego oprogramowania. Współdzielić dokumenty, zarządzać, opisywać i analizować dane. Umieć działać na smartfonach, tabletach i korzystać z wielu urządzeń i programów na raz.

Więcej artykułów "Sprzedaż"

Polecane oferty

  • Account Manager

    Portal Praca.pl   Warszawa, Ursynów, Al. KEN 18 (przy metrze Kabaty)    praca zdalna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    16 godz.
    Twoje najważniejsze zadania: Poszerzanie grona partnerów biznesowych praca.pl poprzez pozyskiwanie nowych klientów serwisu; Monitorowanie rynku i konkurencji oraz podejmowanie odpowiednio dopasowanych aktywności w oparciu o status klientów; Szerokie wyjście na rynek przy wykorzystaniu...
  • Adamowscy Sp. z o.o.
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   4 300 - 12 780 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    OBOWIĄZKI: sprzedaż samochodów nowych (Renault/Dacia) lub używanych; realizacja postawionych celów sprzedażowych/jakościowych; analizowanie potrzeb klientów i dopasowywanie do nich odpowiednich produktów; przeprowadzanie prezentacji modeli i wykonywanie jazd próbnych z klientami;...
  • Adamowscy Sp. z o.o.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   4 300 - 10 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    OBOWIĄZKI: wykonywanie diagnostyki komputerowej i manualnej w celu identyfikacji usterek.naprawa silników, skrzyń biegów, układów hamulcowych, zawieszenia, układów wydechowych i innych systemów mechanicznych; naprawa i konserwacja układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów;...
  • Doradca klienta indywidualnego

    PKO Bank Polski   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:masz bezpośredni kontakt z naszymi klientami zapewniając im kompleksową obsługę, jesteś profesjonalny/a i budujesz przyjazne relacje z klientami,pracujesz na swoją premię, prowadząc aktywną sprzedaż produktów oraz usług bankowych i...
  • Doradca klienta indywidualnego

    PKO Bank Polski   Jędrzejów    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:masz bezpośredni kontakt z naszymi klientami zapewniając im kompleksową obsługę, jesteś profesjonalny/a i budujesz przyjazne relacje z klientami,pracujesz na swoją premię, prowadząc aktywną sprzedaż produktów oraz usług bankowych i...
  • Doradca klienta indywidualnego

    PKO Bank Polski   Dąbrowa Tarnowska    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Na co dzień w naszym zespole:aktywnie sprzedajesz i promujesz produkty oraz usługi Grupy Kapitałowej naszego banku,realizujesz transakcje bezgotówkowe i/lub gotówkowe,wspierasz klientów w korzystaniu z nowoczesnych narzędzi oraz bankowości internetowej i mobilnej,budujesz i utrzymujesz...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Codziennie idziesz do pracy tą sama drogą. I każdego dnia zaczynasz pracę z myślą, że nie czeka Cię dziś nic nowego... Rutyna jest jednym z głównych powodów wypalenia zawodowego. Z drugiej strony może dawać poczucie bezpieczeństwa i stabilności. – W różnych okresach życia potrzeba rutyny może ulec zmianie – wyjaśnia psycholog Joanna Marszalska. Kiedy zatem walczyć z rutyną i jak to robić?