Instrukcja:
przeczytaj stwierdzenia poniżej i zastanów się, czy się z nimi zgadzasz, czy nie. Następnie policz punkty według klucza.
Klucz
Dodaj punkty za odpowiedzi w pytaniach nr: 3, 4, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 18 - nastawienie na relację.
Dodaj punkty za odpowiedzi w pytaniach nr: 1, 2, 5, 6, 7, 9 ,13, 16, 17 - nastawienie na efekt.
Teraz porównaj punktację - wyższy wynik oznacza twoje predyspozycje do pracy w sprzedaży.
Nastawienie na relacje
Pracy powinieneś szukać tam, gdzie kontakt z klientem jest długofalowy i często potrze-ba wielu telefonów i spotkań, by domknąć transakcję. Takie nastawienie się przydaje, gdy oferta sprzedażowa nie jest od razu określona, lecz wymaga dopasowania i dostosowania do potrzeb klienta (np. negocjacje handlowe ze stałymi odbiorcami towaru). Poradzisz sobie również ze sprzedażą produktów, które są dla klienta zupełnym novum i wymagają tego, by ci zaufał, zanim zdecyduje się na transakcję.
Nastawienie na efekt sprzedażowy
Masz ogromny dar przekonywania, a sam proces sprzedaży traktujesz jak wyzwanie. Kto kogo pokona? Czy ty namówisz klienta, czy może wygra klient? Dobrze będziesz radzić sobie w krótkoterminowych celach sprzedażowych i przy produktach, które w jasny sposób są dedykowane określonym grupom klientów, a oferty nie da się modyfikować. Idealne są dla ciebie: telemarketing, umawianie spotkań handlowcom, sprzedaż w punkcie sprzedaży (np. stanowisko doradcy klienta w sklepie sieciowym). Nie pozostawisz okazji sprzedażowej bez domknięcia.
Wynik zrównoważony (do 4 punktów różnicy między stylami)
Potrafisz elastycznie dopasowywać się do klienta i kiedy trzeba, budować długofalowe relacje, a kiedy istnieje konieczność wykonania planu sprzedażowego, nieco przyspieszyć proces decyzyjny kontrahenta. Dobrze sprawdzisz się na wszystkich stanowiskach sprzedażowych – zwłaszcza na stanowiskach przedstawiciela handlowego, który pracując na planach sprzedażowych, jednocześnie ma pod opieką określoną grupę stałych kontrahentów. W ±MCG odpowiednie będą również dla ciebie stanowiska związane z kluczowymi klientami.