Reklama wideo może być skutecznym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów do firmy. Jak dobrze wykorzystać to medium i stworzyć film reklamowy, który stanie się hitem sieci?
Jak zrobić reklamę wideo firmy?
Przedsiębiorca, który chce promować markę za pomocą spotu reklamowego, powinien na początku zastanowić się nad kilkoma kwestiami – i to nie wyłącznie budżetem na ten cel, choć naturalnie jest to jedna z podstawowych kwestii. Do firmy marketingowej lub pracowników własnej firmy – operatora, montażysty obrazu i dźwięku– warto pójść z jasno określonymi oczekiwaniami dotyczącymi tego:
- co jest głównym celem video marketingu – promocja konkretnego produktu, serii, kampanii, zaprezentowanie przedsiębiorstwa itp.,
- do kogo kierowana będzie reklama wideo – jest to jedna z podstawowych kwestii. Inny film trafi w gusta nastolatków, inny pokażemy partnerom biznesowym z branży itp.
Są to podstawowe kwestie. Warto pamiętać, że w marketingu internetowym dobrze sprawdzają się np. reklama natywna, w której promowanie marki czy produktu odbywa się niejako przy okazji publikowania ciekawej treści, filmu.
Miej również świadomość, że w przypadku reklamy w sieci często mniej znaczy więcej. Użytkownicy internetu chętniej zapoznają się z krótkimi porcjami informacji. Większą szansę dotarcia do szerokiego grona odbiorców ma więc krótka reklama wideo. Jeśli mamy do przekazania wiele informacji, warto na przykład postawić na serię krótkich spotów, zamiast publikować jeden dłuższy filmik. Taka strategia pozwala zarazem podtrzymać zainteresowanie użytkowników.
O czym jeszcze trzeba pamiętać? Dobra produkcja filmowa typu reklamowego jest nasycona słowami kluczowymi, zawiera elementy typu CTA (Call To Action).
Reklama firmy: formaty video
Reklama wideo może pojawić się na portalach typu YouTube, w mediach społecznościowych, na filmowym blogu, na oficjalnej stronie przedsiębiorstwa. Może być realizowana w różnych formatach, najbardziej popularne to MP4, MOV, GIF, choć możliwości jest bardzo wiele.
Warto zastanowić się także nad sposobem wyświetlania reklamy. Np. na YouTube bardzo często wykorzystywana jest formuła TrueView In-Stream – reklama wideo pojawia się na początku innego filmiku – użytkownik może ją pominąć po 5 sekundach, choć oczywiście nie musi.
Innym sposobem jest wyświetlanie reklamy wideo w trakcie filmu – w tym wypadku użytkownik nie może jej pominąć.
Reklama wideo w internecie: dlaczego warto?
Spoty reklamowe są szeroko wykorzystywane w marketingu internetowym – i nie bez powodu. Wielu użytkowników sieci preferuje zapoznawanie się z treściami przygotowanymi w formacie wideo niż na przykład czytanie artykułu, klikanie w baner bądź karty galerii. Przemyślany spot reklamowy może zdziałać cuda i wypromować markę w krótkim czasie, szczególnie jeśli rozprzestrzeni się viralowo w mediach społecznościowych.