Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

 
Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

Użytkownicy internetu, widzowie programów telewizyjnych i wszyscy inni odbiorcy kultury są obecnie bardzo odporni na wszechobecne reklamy. Na urządzeniach instalują oprogramowania wyłączające wyskakujące banery, przełączają programy w tv, by nie oglądać bloków reklamowych. Jak zatem sprzedać nowy produkt, jak dotrzeć z nim do klientów, by jednocześnie nie wzbudzać ich irytacji?

 

Reklama natywna - definicja

 

Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie może być reklama natywna. Czym jest? O tym mówi drugi człon określenia. Natywny oznacza coś wrodzonego, rodzimego, co jest naturalne dla danego środowiska, obszaru itd. Native speakerzy to np. rodzimi użytkownicy danego języka.

 

Czym może więc być native advertising? To reklama „wpasowana” w środowisko, w którym się pojawia. Aplikacja, artykuł, przekaz tv - to nadal one stanowią podstawę komunikacji z odbiorcą. Reklama natywna ma się w nich zawierać, ale nie w natarczywej i dominującej formie, ale jako uzupełnienie, dodatek do podstawowej treści przekazu.

 

Mimo że definicja jest dość płynna - według jednych dana reklama jest nienachalna, idealnie wpasowuje się w przekazywaną treść, dla innych może być już irytująca i zbyt oczywista - to jednak taka metoda reklamy zyskuje coraz większą liczbę zwolenników.

 

Content marketing, native advertising - na czym polega

 

Content marketing polega na dostarczaniu zainteresowanym osobom wartościowych treści. Nie mają być to informacje reklamowe, a takie, które podpowiedzą odbiorcy jak rozwiązać jakiś problem, mają świadczyć o dobrym zapleczu wiedzowym. Komunikacja z użytkownikami internetu opiera się na kontencie - czyli eksperckiej treści.

 

Reklama natywna jest uzupełnieniem treści. Nienachalnym dodatkiem, który już jednak raczej odnosi się do produktu lub usługi, a nie do informacji np. poszerzających wiedzę użytkownika.

 

Tak więc są to dwie różne formy kontaktu z odbiorcami treści, ale za to świetnie się uzupełniające. Tworzą wizerunek firmy eksperckiej i przyjemnej dla użytkownika/klienta. Odpowiednio zastosowane przez specjalistów, nienachalnie zdobywają przychylność konsumentów.

 

Reklama natywna - przykłady

 

Ponieważ regularnie korzystamy z internetu, z pewnością udało nam się już trafić na przykłady reklam natywnych. Chociażby na portalach informacyjnych czy społecznościowych - np. w formie postu lub komentarza pod postem, reklamy, która przypomina skrót do artykułu.

 

Również wyszukując produkt na aukcji internetowej lub wpisując interesujące nas hasła w wyszukiwarkę, możemy trafić na przykłady reklamy natywnej. To pozycje, które wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania, jedyne co je rozróżnia to informacja, iż są sponsorowane.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik działu zakupów

    Balcerzak Sp. z o.o.   Wróblów    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zakres obowiązków: Poszukiwanie nowych źródeł zaopatrzenia dla firmy oraz zapewnienie optymalnych warunków współpracy handlowej z dostawcami; Monitorowanie i analiza danych rynkowych dotyczących dostawców oraz surowców; Negocjowanie cen i warunków dostaw; Dokonywanie zakupów na potrzeby...
  • Specjalista ds. kontroli jakości

    Vetlab Sp. z o.o.   Warszawa, al.Krakowska 110/114    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Opis stanowiska: Laboratorium weterynaryjne Vetlab poszukuje doświadczonego Specjalisty ds. kontroli jakości, który dołączy do naszego zespołu. Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za zapewnienie najwyższych standardów jakości w naszych procesach laboratoryjnych. Zakres...
  • Krawiec / Krawcowa - Pracownik szwalni

    Estella Sp. z o.o.   Polkowice    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Obowiązki: szycie pościeli na maszynach;
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu seniora

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    21 godz.
    Wynagrodzenie od 2200 Euro netto / m-c. Praca na terenie całych Niemiec, od zaraz jak i również w późniejszych terminach. Rodzaj współpracy: Umowa o pracę na pełen etat na czas nieokreślony, Wymiar pracy: Pełen, 8 godzin dziennej pracy, Wymagany język niemiecki: Komunikatywny. Zakres...
  • US Broking Client Service Delivery Administrator

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    22 godz.
    Overview The main goal of all teams involved in US broking is to advise our clients on the best group healthcare insurance offered by medical vendors on the market, in cooperation with our US teams. Based on the received documentation concerning different insurance options available, we analyze and...
  • Specjalista ds. Kadr i Płac

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa pracowników, tj.: akta osobowe, umowy zlecenia, ewidencja czasu pracy, naliczanie wynagrodzeń, nadzorowanie przestrzegania przepisów prawa pracy oraz aktualizowanie dokumentacji kadrowej, weryfikowanie czasu i planów pracy...

Najnowsze artykuły

Równość to nie odebranie czegoś mężczyznom! Olga Kozierowska o feminizmie w pracy

Równość to nie odebranie czegoś mężczyznom! Olga Kozierowska o feminizmie w pracy

– Cechy takie jak ambicja czy asertywność, które u mężczyzn są cenione, u kobiet potrafią budzić niechęć. Przypisuje się też liderkom stereotypowo męskie cechy, aby uzasadnić ich wysoką pozycję w organizacji – komentuje Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus i twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką. W wywiadzie dla Praca.pl ekspertka wyjaśnia, co współcześnie oznacza feminizm w pracy.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Rozmowa o pracę zaczyna się zwyczajnie, ale po chwili rekruter zaczyna być opryskliwy i Cię prowokuje. Spotkanie zmienia się w najgorszą rekrutację w życiu. Masz takie doświadczenia? Być może zastosowano na Tobie technikę stress interview. Jak jej sprostać? – Im lepiej znasz siebie, tym lepiej przygotujesz się do czekającej Cię rozmowy – tłumaczy psycholog biznesu Agnieszka Zacher-Łanowska.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.