Przyciągnięcie nowych klientów to niełatwe zadanie. Jedną z popularnych technik, która odnosi sukcesy w marketingu internetowym, jest reklama displayowa. Co to jest? Kiedy warto z niej skorzystać?
Reklama displayowa: definicja
Reklama displayowa jest to baner graficzny, wideo, audiowizualny, pojawiający się w witrynach internetowych, aplikacjach. Zazwyczaj już w czasie projektowania witryny, np. strony internetowej firmy, pewne miejsca przeznaczone są właśnie na takie banery. Reklamy displayowe obecne są także na wszelkiego rodzaju platformach i w mediach społecznościowych.
Rodzaje reklam displayowych
Treści zamieszczane w tego typu reklamie zależne są od strategii marketingowej firmy. Reklamy mogą być statyczne lub animowane, jako tzw. rich media (interaktywne reklamy, angażujące użytkownika sieci, np. gry). Innym rodzajem są displayowe reklamy pełnoekranowe – są to w strony internetowe, do których odsyłani są użytkownicy sieci nim zostaną przekierowani na żądany adres. Elastyczne reklamy displayowe dopasowują wielkość i wygląd do dostępnego miejsca reklamowego.
Reklamy displayowe bardzo często są profilowane do określonej grupy docelowej. Takie reklamy są profilowane np. w zależności od lokalizacji, na podstawie ciasteczek i innych danych dotyczących danego użytkownika sieci. Rodzajem profilowanych reklam displayowych są reklamy discovery.
Reklama displayowa firmy: zalety
Reklamy displayowe są obecnie integralną częścią internetowych kampanii reklamowych. Ich duża różnorodność pozwala na wybranie technik właściwych dla celu, jaki chce osiągnąć firma. Są skuteczne zarówno w przyciąganiu nowych klientów, jak i w remarketingu. Pomagają wypromować markę, zaznaczyć się w świadomości konsumenta, wzmocnić więź z klientami. Chwytliwa, graficzna reklama w social mediach może zdziałać więcej niż niejedna tradycyjna kamtpania reklamowa. Warto jednak przy tym pamiętać, że zbyt agresywne banery mogą działać odstraszająco na klientów i powodować takie zjawiska jak banner blindness.