Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Praca copywritera: jak ją wycenić? Co wziąć pod uwagę?

Praca copywritera: jak ją wycenić? Co wziąć pod uwagę?

 
Praca copywritera: jak ją wycenić? Co wziąć pod uwagę?

Łatwość wejścia do branży copywriterskiej przekonuje coraz więcej osób, by spróbować swoich sił i rozpocząć pisanie tekstów na zamówienie. Tu pojawia się pierwsza trudność – firmy zwykle chcą, by to copywriter podał oczekiwaną stawkę za zlecenie. W jaki sposób poprawnie wycenić własne usługi copywriterskie? Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę kilka okoliczności, które mają znaczny wpływ na poziom wynagrodzenia.

 

Copywriting zlecenia: co wziąć pod uwagę przy wycenie?

 

- doświadczenie copywritera


Zleceniodawca przy wyborze copywritera do jednorazowej lub stałej współpracy weźmie pod uwagę kilka kwestii – przede wszystkim proponowaną cenę za tekst, ale też udokumentowane umiejętności kandydata. Niektóre firmy są skłonne zgodzić się na wyższe stawki doświadczonego copywritera, gdyż zależy im na gwarancji wysokiej jakości wykonania usługi.

 

Warto walczyć o wyższe zarobki szczególnie wówczas, gdy jesteśmy pewni swoich umiejętności. Nie wystarczy jednak poinformowanie zleceniodawcy, że działamy w branży od kilku lat lub mamy za sobą wiele profesjonalnie sporządzonych tekstów. Firma będzie chciała to sprawdzić i poprosi kandydata o dostęp do portfolio lub przesłanie przykładowych tekstów.

 

- rodzaj tekstu


Inna będzie stawka za hasła reklamowe, notki informacyjne czy opisy produktów, a inne w przypadku tekstów SEO. Dlaczego? Przede wszystkim nie każda osoba reklamująca własne usługi pisania tekstów na zlecenie zna również techniki copywritingu SEO czy webwritingu. Są to umiejętności, które warto dodatkowo docenić przy ustalaniu kwot za zlecenie.

 

- research


Bez wątpienia jeden z ważniejszych wyznaczników, jeśli chodzi o cenę za zlecenia copywritingu. Napisanie prostego artykułu na tematy lifestylowe nie będzie tak wysoko cenione jak tekst specjalistyczny, wymagający dogłębnego researchu, sprawdzenia źródeł, podania fachowych terminów. Słowem, im więcej czasu spodziewamy się spędzić na pracy nad tekstem, tym podana przez nas stawka powinna być wyższa.

 

- czas zlecenia


To kryterium, które ściśle wiąże się z powyższym, a więc konieczność sprawdzenia informacji, potwierdzenia źródeł, dotarcia do pewnych wyjaśnień z literatury przedmiotu, przepisów itp. znacząco wydłuża pracę nad tekstem. Warto pamiętać, że jeśli copywriter zdecyduje, by wyceniać pracę np. za godzinę, będzie musiał określić, ile czasu zajmie mu wykonanie zlecenia jeszcze przed podjęciem się zadania.

 

- długość tekstu


Powszechnie przyjęte kryterium przy wycenie tekstów (kolejne, nieco mniej popularne, to wspomniane wcześniej kryterium pracy za godzinę). To oczywiste, że długie, kilkutysięczne teksty powinny być wyżej wyceniane niż krótkie opisy np. produktów.

Podstawowa jednostka to 1000 zzs, czyli stawka za 1000 znaków ze spacją.

 

Copywriter – cennik

 

Biorąc pod uwagę te wszystkie kryteria, najlepiej jest stworzyć własny cennik copywritera. Jak to zrobić? Na początek warto na przykład zastanowić się, na jaką najmniejszą kwotę na godzinę jesteśmy w stanie przystać. Następnie – ocenić, ile czasu zajmie nam napisanie konkretnego tekstu, biorąc pod uwagę konieczność researchu. Stawkę można podwyższyć z uwagi na doświadczenie i umiejętności.Takiej kalkulacji możemy dokonywać przy każdym kolejnym zleceniu lub po prostu podzielić teksty na rodzaje i przypisać im określone ceny.

 

Jeśli chodzi o same zlecenia dla copywritera – jak je pozyskać? Jest wiele dobrych sposobów. Kwestią podstawową powinno być skompletowanie portfolio. Warto umieścić je na przykład na własnej stronie internetowej lub w innym miejscu, umożliwiającym szybki dostęp online. Ogłoszenia znajdziemy w dedykowanych grupach w mediach społecznościowych, na internetowych tablicach ogłoszeń, portalach z ogłoszeniami o pracę oraz forach branżowych.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Magazynier

    Flexcraft Polska Sp. z o.o.   Holandia, Oirschot   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa   8 000 - 14 500 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Obowiązki: Praca w różnych działach magazynu, w tym przy rozładunku i układaniu towaru; Sztaplowanie produktów na paletach i przygotowywanie ich do dalszej dystrybucji; Udział w szkoleniu wprowadzającym przed rozpoczęciem pracy; Wymagania: Chęć do pracy oraz zaangażowanie; Gotowość do...
  • Koordynator / Koordynatorka Transakcji - Dział Reprezentacji Najemcy

    Colliers Poland sp. z o.o.   Kraków, ul. Pawia 18a    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Zakres obowiązków: Koordynowanie / wspieranie procesów transakcyjnych, w tym m.in.: kontakt i spotkania z klientami w procesie reprezentacji najemcy, zbieranie ofert od właścicieli nieruchomości, przygotowywanie porównań / analiz ofert dla klientów; Kontaktowanie się z najemcami,...
  • Technik dentystyczny - ortodoncja

    Fachlabor Dr. W. Klee für grazile Kieferorthopädie GmbH   Niemcy, Frankfurt nad Menem, Hamburg   
    specjalista junior / mid / praktykant/stażysta  umowa o pracę  pełny etat   10 000 - 15 000 zł brutto/mies.
    6 godz.
    aplikacja: TRAINING ON THE JOB - TECHNIKA DENTYSTYCZNA - ORTODONCJA miejsca pracy: Frankfurt nad Menem, Hamburg specjalizacja: ortodoncja Zadania, które czekają na Ciebie: Wykonywanie ruchomych aparatów ortodontycznych, np. płytek i/lub ruchomych funkcjonalnych aparatów ortodontycznych, np....
  • Młodszy Inżynier Przygotowania Produkcji

    Faurecia Gorzów S.A.   Gorzów Wielkopolski    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Co zyskasz pracując z nami: Nauczysz się optymalizować procesy i maksymalizować wykorzystanie potencjału maszyn. Zrozumiesz, jak usprawniać przepływy materiałowe i logistykę wewnętrzną. Dowiesz się, jak eliminować marnotrawstwo (MUDA) w produkcji i zwiększać efektywność...
  • Specjalista ds. Technicznych

    REMONDIS Sp. z o.o. - Warszawa   Bydgoszcz, ul. Inwalidów 45    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    9 godz.
    Twoje zadania to: Nadzór nad przeprowadzaniem przeglądów infrastruktury obiektowej Spółki budynków oraz instalacji. Zarządzanie procesem eksploatacji technicznej. Nadzór nad terminowymi badaniami technicznymi, UDT i innymi wymaganymi przez prawo. Koordynacja utrzymania w ruchu pojazdów i...
  • Elektryk

    REMONDIS Sp. z o.o. - Warszawa   Warszawa    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    9 godz.
    Konserwacji sieci urządzeń elektrycznych na terenie zakładu (rozdzielnie elektryczne, szafy sterownicze, linie zasilające i oświetleniowe), Planowania i przeprowadzania czynności konserwacyjnych, Diagnozowania i zapobiegania awarii i usterek, Szybkiego reagowania w czasie awarii maszyn i...

Najnowsze artykuły

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Przeciętny pracownik spędza w firmie 8 godzin dziennie, a więc 40 godzin tygodniowo. Przyjmuje się, że łącznie jest to około 10 lat życia, co oznacza, że warunki pracy mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia każdego z nas. Dlatego coraz więcej firm decydują się przeznaczyć część przestrzeni biurowej na tzw. chillout roomy. Co się w nich znajduje i kto może z nich korzystać?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje

Badania okresowe są obowiązkowe dla wszystkich pracowników, różni się tylko częstotliwość ich wykonywania oraz rodzaj zlecanych badań. Przykładowo, jeśli pracownik wykonuje pracę na wysokości, zostanie wysłany m.in. na badanie neurologiczne, nauczyciele mogą spodziewać się badań laryngologicznych, a osoby na kierowniczych stanowiskach – EKG serca i pomiaru poziomu cholesterolu we krwi.

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?

„To wcale nie miało miejsca!", „To był przecież niewinny żart, źle to odebrałeś", „Znowu przesadzasz..." Jeśli bardzo często słyszysz tego typu komunikaty kwestionujące Twój zdrowy rozsądek albo podważające Twoje emocje, być może ktoś stara się Tobą manipulować. Gaslighting to bardzo wyrafinowana forma przemocy emocjonalnej. Jakie są oznaki, że gaslighter zastawia na Ciebie pułapkę?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379