Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Pies w pracy – czy to dobry pomysł?

Pies w pracy – czy to dobry pomysł?

 
Pies w pracy – czy to dobry pomysł?

Benefity dla pracowników przestają być rzadkością. Nie tylko międzynarodowe koncerny, ale także rodzime przedsiębiorstwa coraz częściej oferują dodatki takie jak firmowe ubezpieczenia, karnety na siłownię i prywatna opieka medyczna. Jedno z ciekawszych udogodnień to miejsce pracy przyjazne zwierzętom. Czy pies w biurze to dobre rozwiązanie? Sprawdź, kiedy Twój pupil może towarzyszyć Ci w pracy i jakie warunki trzeba mu zapewnić.

 

Spis treści

Pies w biurze – kiedy możemy go zabrać do miejsca pracy?

 

Polskie przepisy nie zabraniają przyprowadzania zwierząt w miejsce pracy. Jednak nie zawsze jest to możliwe, choćby ze względów bezpieczeństwa. Pies na hali produkcyjnej, na terenie budowy czy w magazynie stanowiłby zagrożenie dla siebie i prawidłowej organizacji pracy. Z tego powodu najlepsze miejsce dla pupila to przestrzeń biurowa.

 

To pracodawca decyduje o możliwości opieki nad zwierzakiem w miejscu pracy. Dodatkowo niezbędna jest zgoda innych współpracowników. Co więcej, zwykle wątpliwości pracodawców, którzy oferują tego rodzaju benefity dla pracowników, nie budzi jedynie pies w pracy. Często zakłada się, że inne gatunki zwierząt uniemożliwiałyby wykonywanie obowiązków zawodowych lub musiałyby spędzić większość dnia w zamknięciu.

 

Pies w pracy – jak przekonać przełożonego?

 

Pies w biurze to opcja pozwalająca efektywnie łączyć życie zawodowe z opieką nad czworonogiem. Jeśli jednak firma nie włączyła takiej możliwości w benefity dla pracowników, przyprowadzenie zwierzaka do pracy wymaga przekonania do tego pomysłu pracodawcy.

 

Aby zmienić miejsce pracy w przyjazne zwierzętom, warto przedstawić zalety wynikające z ich obecności, takie jak lepsza atmosfera i większa wydajność. W przekonaniu pracodawcy pomocne będzie też przedstawienie wszystkich niezbędnych zaświadczeń od weterynarza i upewnienie się, że żaden ze współpracowników nie ma alergii.

 

Pies w biurze – co należy mu zapewnić?

 

Pies w pracy to wciąż nowość, dlatego zasady przyprowadzania zwierząt mogą różnić się w zależności od ustaleń pracodawcy. Jednak wytyczne odnośnie dopuszczenia obecności pupili są niezbędne, aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom oraz zwierzętom.

 

Samo zwierzę powinno mieć własne, stałe miejsce. Specjalny kącik to na przykład legowisko lub kocyk obok biurka właściciela. Najlepiej, aby biurko było nieco odosobnione, by zwierzę nie stresowało się ciągłą obecnością obcych osób. Niezbędna jest też karma i woda dla psa. W przypadku biura najlepsza opcja to mata zabezpieczająca przed chlapaniem i antypoślizgowa miska dla psa. Trzeba też pamiętać, że chodzenie po schodach nie jest dobre dla zwierzaków. Z tego powodu biura znajdujące się na wyższych piętrach powinny udostępniać pracownikom z psami oznakowane windy.

 

 

Pies w miejscu pracy – jak go przygotować?

 

Zwierzęta w pracy to nie lada wyzwanie. Aby obecność zwierzaka i obowiązki zawodowe szły w parze, pies powinien spełniać podstawowe warunki. Najlepiej, żeby był to starszy, ułożony psiak, który nie zdemoluje biura i nie będzie zaczepiał każdej napotkanej osoby.

Ważne, aby pupil był nastawiony przyjaźnie i nie wykazywał żadnej agresji wobec współpracowników. Nerwowość, agresja czy płochliwość będą negatywnie wpływać na organizację pracy.

 

Pies w pracy – zalety

 

Pies w biurze wpływa na funkcjonowanie całej organizacji. Według różnych badań (np. Purina – 2017 r.) obecność zwierząt  poprawia atmosferę między współpracownikami. Przychodzenie do pracy z psem to także świetny zabieg wizerunkowy zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy. Pracownik może się wyróżnić na tle grupy, a firma przyciągnąć nowe talenty wciąż nieoczywistym benefitem pozapłacowym.

Urozmaicenie, jakim jest opieka nad psem w biurze, przekłada się na samopoczucie pracowników, wzmacnia relacje i pomaga budować zaufanie, co odczuwalne jest na poziomie współpracy zawodowej. Warto wiedzieć, że głaskanie psa, a nawet sama obecność zwierzęcia obniża poziom stresu, jaki nierzadko towarzyszy w pracy. Pies jest u boku człowieka niezależnie od wyników jego działań, nie ocenia i nie komentuje – przwebywanie z nim w pracy to swego rodzaju dogoterapia, dzięki której pracownicy są bardziej wydajni i zdecydowanie mniej zestresowani.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Księgowa / Księgowy

    STM Sp. z o.o.   Olsztyn, Wyszyńskiego 1    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Zakres obowiązków: Prowadzenie pełnej dokumentacji finansowej sp. z o.o. w oparciu o polskie standardy rachunkowości i przepisy międzynarodowe; Sporządzanie raportów i analiz finansowych; Nadzór nad zagadnieniami podatkowymi oraz prawidłowością rozliczeń podatkowych; Współpraca z...
  • Business Management Administrator

    Aon   Kraków    praca zdalna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Role is intended to provide guidance, support, and resources for the GSS Leadership team and specific Service Owners through centralized organization of the business management processes focused on finance and people support. This role will constantly analyze our security portfolio needs in...
  • Specjalista ds. logistyki – Customer Service

    Brembo POLAND Sp. z o.o.   Dąbrowa Górnicza    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Do Twoich głównych zadań będzie należało: Analiza i wprowadzanie zamówień klientów do systemu ERP; Uzgadnianie terminów i monitorowanie realizacji zamówień klientów; Organizacja transportu wyrobów do klientów; Obsługa portali klientów; Kompleksowa obsługa reklamacji logistycznych;...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista junior / mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    9 godz.
    Twój zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Zakres obowiązków: czynny udział w procesie przygotowania oraz realizacji budowy: wykonywanie zestawień materiałowych i kosztorysów, nadzorowanie pracowników, koordynacja branżowa, tworzenie dokumentacji warsztatowej, wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zamawianie materiałów produkcyjnych.
  • Główny Specjalista ds. Finansowych Projektów Budowlanych

    MOSTOSTAL WARSZAWA S.A.   Załuski    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   6 000 - 9 000 zł brutto/mies.
    9 godz.
    Zakres obowiązków: Zarządzanie finansami i budżetowaniem projektu. Rejestrowanie dokumentacji w systemie księgowym. Fakturowanie, monitorowanie płatności i windykacja. Kontrola rozrachunków z dostawcami i podwykonawcami. Wspieranie w rozliczeniach z kontrahentami i weryfikacja zabezpieczeń...

Najnowsze artykuły

Eurostat podał dane na temat liczby kobiet w nauce. Polska w czołówce państw UE

Eurostat podał dane na temat liczby kobiet w nauce. Polska w czołówce państw UE

Europejski Urząd Statystyczny podał najnowsze dane dotyczące liczby kobiet pracujących w nauce i inżynierii. W Unii Europejskiej jest ich łącznie 7,7 mln. Polska znajduje się wśród państw, w których odsetek kobiet w tych dziedzinach jest wysoki. Pod tym względem znacząco wyprzedzamy między innymi Niemcy, Francję czy Włochy. 

5 pomysłów na promocję firmy w walentynki

5 pomysłów na promocję firmy w walentynki

Coraz liczniejsza liczba przedsiębiorców zauważa potencjał marketingowy związany z dniem zakochanych. Klienci przed walentynkami kupują prezenty dla najbliższych, poszukując w sklepach produktów z motywem serca. Jednak specjalna oferta sprzedażowa to nie jedyny sposób na promowanie biznesu przy okazji walentynek. Co jeszcze warto przygotować dla swoich klientów?

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

– Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – zauważa socjolog i coach finansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od tego, kto zapłaci za walentynkową kolację, po wspólne konto i kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie skończyło się na kłótni i pretensjach.

Wskaźniki HR – które są odpowiednie dla Twojej firmy i dlaczego?

Wskaźniki HR – które są odpowiednie dla Twojej firmy i dlaczego?

– Skuteczny HR opiera się na danych, a nie na intuicji. Firmy, które chcą efektywnie zarządzać zespołem, muszą monitorować kluczowe wskaźniki HR – tłumaczy specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz. Ekspertka podkreśla, że ważne jest dobranie odpowiednich wskaźników HR do swojej firmy. Jakie są opcje? Oto przewodnik po najważniejszych wskaźnikach HR z przykładami ich zastosowania.

Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa: praca, wymagania, wynagrodzenie

Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa: praca, wymagania, wynagrodzenie

Choć profesja jest perspektywiczna i bardzo wysoko opłacana, na rynku pracy brakuje 4 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa. – Nie jest to zawód dla kogoś, kto chciałby raz nauczyć się wszystkich niezbędnych rzeczy i później przez całe życie korzystać z tej wiedzy – komentuje Iwona Prószyńska, ekspertka z Centrum Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury Państwowego Instytutu Badawczego NASK.

Poczęstunek, kawa i herbata dla pracowników a koszty uzyskania przychodu

Poczęstunek, kawa i herbata dla pracowników a koszty uzyskania przychodu

Nie wszystkie koszty, które ponosi firma, kwalifikują się do pomniejszenia podstawy opodatkowania. Czy wydatek na kawę i herbatę dla pracowników albo choćby catering w czasie spotkania integracyjnego może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów? Wyjaśniamy, jak zaksięgować poszczególne wydatki, by nie budziło to wątpliwości urzędu skarbowego.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379