Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Nuda w pracy - co robić

Nuda w pracy - co robić

 
Nuda w pracy - co robić

Nuda w pracy - jak znaleźć zajęcie


Wydawać by się mogło, że nuda w pracy to nie jest powszechne zjawisko. W końcu wszyscy w momencie podpisywania umowy dostajemy listę obowiązków, które powinniśmy sumiennie i rzetelnie wykonywane. Jednak w każdej firmie mogą się zdarzać takie okresy, że pracy zwyczajnie nie ma. Jedną z przyczyn może być zła organizacja w danym miejscu. Niektórzy podwładni mają za dużo zadań, podczas gdy inni nie mają co ze sobą zrobić. Dodatkowo w wielu branżach notowane są sezonowe wahania koniunktury.

W wielkich korporacjach, gdzie przeprowadzenie jakiejkolwiek procedury wymaga zgody kadry zarządzającej, dochodzi do sytuacji, że podwładny zwyczajnie czeka na zielone światło i dopiero wtedy może przystąpić do wykonywania swoich obowiązków.

Jak zatem zachować się, gdy odczuwamy nudę w pracy? Jeżeli zauważyliśmy, że nie mamy co robić w biurze w określonym czasie, to można właśnie wtedy udać się na urlop. Warto także popytać kolegów z zespołu, czy nie potrzebują pomocy. W ten sposób nasze moce przerobowe będą wykorzystane.

Czasem trzeba także zweryfikować listę swoich obowiązków. Być może są one proste i szybko się z nich wywiązujemy. W takiej sytuacji najlepiej udać się do przełożonego i powiedzieć mu, że zwyczajnie potrzebujemy nowych, trudniejszych zadań, dzięki którym zaczniemy się rozwijać.

Sposobów na nudę w pracy jest wiele. Większość zatrudnionych podkreśla, że jest to niepożądany stan, ponieważ czas się niemiłosiernie dłuży i po 8 godzinach nic nierobienia wychodzi się z firmy bardzo zmęczonym.

 

Sposoby na nudę w pracy


Dłuższy okres bezczynności powoduje ciągle narastającą frustrację. Dlatego, gdy nudno w pracy, warto podjąć pewne środki zaradcze. Dobrym rozwiązaniem takiej sytuacji może okazać się uporządkowanie zalegających od dawna papierów. Jeżeli sterty dokumentów aż się proszą o archiwizację, to prawdopodobnie właśnie znaleźliśmy zajęcie co najmniej na kilka godzin. Warto także przejrzeć komputer i sprawdzić, czy nie ma tam niepotrzebnych plików sprzed kilku lat.

Innym pomysłem jest doszkalanie się. W Internecie jest wiele stron z ciekawymi artykułami z naszej branży, dzięki czemu mamy wpływ na naszą ścieżkę rozwoju, ponieważ wiedza zdobyta w czasie przestoju w pracy będzie przydatna później.

Jeżeli jednak cały czas powtarzamy sobie „nudzę się w pracy”, to może przyszedł czas na zmianę.
Nawet jeżeli nie mamy obecnie żadnych zadań do wykonania, to lepiej nie zapełniać swojego firmowego czasu graniem w gry, przeglądaniem social mediów czy innych rozrywkowych stron internetowych z plotkami czy nowinkami ze świata mody. Będzie to bardzo źle odebrane nie tylko przez pracodawcę, ale również przez kolegów z zespołu. W skrajnych przypadkach przełożony może zdecydować się na rozwiązanie umowy, a tłumaczenie, że i tak nie mieliśmy co robić w tym momencie, raczej nam nie pomoże.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?