Newsletter - co to jest?
Newsletter to nic innego jak bezpłatny elektroniczny biuletyn, wysyłany za pośrednictwem poczty e-mail do zainteresowanych osób. Nie jest to jednorazowa reklama - zapis do newslettera spowoduje cykliczne wysyłanie wiadomości, zawierających zazwyczaj prezentację nowej oferty, informację o promocjach czy też ciekawostki z danej branży. Taka wiadomość ma za zadanie ściągnąć i niejako przekierować klientów na stronę internetową czy też firmowy blog, budować wizerunek, świadomość marki i społeczność związaną z produktem, a także pozyskiwać nowych klientów.
Newsletter - jak zrobić
Newsletter zazwyczaj jest połączeniem ciekawej treści z grafiką. Aby był interesujący dla odbiorców, powinien spełniać kilka warunków. Nie jest bowiem tak, że zgoda na otrzymywanie e-maili jest nieodwołalna. Jeśli treść wiadomości przestanie być atrakcyjna, będzie wysyłana zbyt często albo za rzadko czy zwyczajnie się znudzi, jednym kliknięciem adresat może wypisać się z newslettera. Aby do tego nie doszło, warto zadbać o jakość biuletynu, począwszy od przemyślanego tematu wiadomości, który zachęci do przeczytania reszty, poprzez elementy graficzne i bezbłędną treść adekwatną do preferencji grupy docelowej.
Istotna jest też częstotliwość wysyłania wiadomości. Otrzymywanie e-maili codziennie, rano i wieczorem może być dla odbiorcy męczące i z drugiej strony trudno przygotować interesującą zawartość w takim wymiarze. Najlepiej, jeśli e-maile są wysyłane regularnie - np. raz w tygodniu w ten sam dzień czy raz na 2 tygodnie.
Jak stworzyć newsletter? Jeśli chodzi o techniczne aspekty przygotowania wiadomości, dużym ułatwieniem są dostępne w internecie, często darmowe kreatory newsletterów. Takie systemy do e-mail marketingu pozwalają nawet osobie bez zaawansowanej informatycznej wiedzy stworzyć własny biuletyn. Można wybrać jeden spośród wielu szablonów. To niejako rama każdego maila, która sprawi, że wiadomości mimo różnej treści będą ze sobą spójne, przez co lepiej zapadną w pamięć odbiorcy.
Newsletter - skuteczna forma pozyskiwania nowych klientów
Zapisz się do newslettera i...
- uzyskaj 15 zł zniżki;
- odbierz 10% rabat na nową kolekcję;
- wykorzystaj kupon na pierwsze zakupy;
- zyskaj dostęp do ekskluzywnych informacji na temat kolekcji;
- poznaj najnowsze trendy;
- bądź na bieżąco.
To tylko przykłady haseł, które mają zachęcić do subskrypcji newslettera. Taki bonus na start pokazuje potencjalnemu klientowi, że dana firma może mu zaoferować coś atrakcyjnego, a otrzymywanie wiadomości przyniesie mu realną korzyść. Fakt, że odbiorcy mogą sami podjąć decyzję o tym, czy będą subskrybentami, ma duży wpływ na skuteczność tego narzędzia. Treści nie są traktowane jako spam, nie są też drażniącą reklamą, która pojawia się podczas przeglądania stron WWW i którą każdy chce jak najszybciej zamknąć. Z tego względu dobrze przygotowany newsletter jest skuteczną formą pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania relacji z grupą docelową.