Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Neuromarketing - czym jest i jak działa?

Neuromarketing - czym jest i jak działa?

 
Neuromarketing - czym jest i jak działa?

Co siedzi w głowie konsumenta? Dlaczego wybrał ten towar a nie inny. Jak wpłynąć na jego decyzję? O czym pomyślał, zaglądając na półkę w sklepie? Co przykuło jego uwagę? Dobry marketingowiec zna odpowiedzi na te i wiele innych pytań.

 

Neuromarketing - co to jest

 

Skąd specjalista od spraw reklamy może uzyskać informacje o skuteczności swoich kampanii? Wśród wielu metod analizy zachowań konsumentów, jedną z bardziej przydatnych może okazać się neuromarketing. To wykorzystanie badań naukowych w dziedzinie marketingu. Polega na rejestrowaniu zachowań osób podczas zapoznawania się np. z materiałem promocyjnym danej firmy.

 

Wyniki zdobywane w badaniach neuromarketingowych dają dokładny obraz reakcji klientów. Pozwalają zrozumieć, w których momentach dany komunikat reklamowy zadziałał na badanego i jakie np. obszary mózgu poruszył (i w związku z tym jakie emocje wzbudził).

 

Neuromarketing - przykłady

 

Neuromarketing, czyli jak skłonić mózg do zakupów - to obszar wielu badań. Poniżej przedstawiamy kilka flagowych przykładów tego, czym zajmuje się omawiana dziedzina.

 

• Eye tracking - specjalna kamera śledzi ruchy gałek ocznych. Może zarejestrować, jakie elementy opakowania danego produktu zwrócą naszą uwagę, na jaką półkę spojrzymy, wchodząc do sklepu po raz pierwszy. Eye tracking pozwala również zorientować się, gdzie wędruje nasz wzrok, kiedy uruchamiamy daną stronę internetową. Badania są także źródłem wiedzy na temat tego, jakie elementy są całkowicie pomijane przez konsumenta.
• Elektroencefalografia (EEG) - za pomocą czepka z elektrodami podczas badania rejestruje się aktywność fal mózgowych na dostarczane bodźce (czy skupiamy uwagę, czy coś jest dla nas stresujące itd.)
• Funkcjonalny rezonans magnetyczny (FMRI) - bada wzrost przepływu krwi i utlenowania, pojawiające się w momencie kiedy wzrasta aktywność neurologiczna.

 

Jak wyglądają praktyczne przykłady? Flagowy stanowi firma produkująca chipsy. Dzięki badaniom odkryła iż błyszczące opakowania zniechęcają konsumentów do zakupu. Wywoływały aktywność kory mózgowej odpowiedzialnej za poczucie winy (świecące kojarzy się z niezdrowym olejem). Zmieniono więc paczki na takie o matowej fakturze. Dzięki wykorzystaniu neuromarketingu przedsiębiorcy mogą zaplanować celne kampanie reklamowe, które bezpośrednio trafią do konsumentów i na nich wpłyną.

 

Dawniej istniały ankiety, zdawano się na rozmowę ze sprzedawcą i produkowano jak największą liczbę ulotek, by dotrzeć do każdego możliwego klienta. Dziś natomiast wysyła się konsumenta na funkcjonalny rezonans magnetyczny. Marketing ewoluuje wraz z postępami nauki. Czy to pozytywne zjawisko? Z perspektywy przedsiębiorstwa zdaje się mieć liczne zalety. Firma inwestuje w reklamę, która rzeczywiście przyciągnie widza. Ankietowany klient też czasami nie potrafi do końca zdefiniować, kiedy coś go zainteresowało lub co sprawiło że dana reklama była zniechęcająca. Dzięki badaniom neuromarketingowym wszystko można zaobserwować na ekranach komputera.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik magazynowy – sortowanie i pakowanie produktów

    Flexcraft Polska Sp. z o.o.   Holandia, Maasdijk   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa / pełny etat   8 500 - 14 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Sortowanie, kontrola jakości i pakowanie owoców oraz warzyw. Przygotowywanie zamówień zgodnie ze specyfikacją. Etykietowanie produktów i układanie towarów do wysyłki. Możliwość zbierania zamówień przy użyciu skanera. Praca w systemie zmianowym – dodatkowe...
  • Doradca Klienta w dziale relacji (k/m)

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 godz.
    Opis stanowiska Przyjmowanie zgłoszeń i reklamacji od Klientów, zarówno telefonicznie jak i mailowo. Kontakt z Klientami, wewnętrznymi działami firmy oraz partnerami zewnętrznymi w celu sprawnego rozwiązania zgłoszonych spraw. Koordynowanie procesu reklamacji pomiędzy Działami Firmy, a...
  • Szwacz / Szwaczka

    Estella Home fo Textiles Sp. z o.o.   Polkowice    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Obowiązki: szycie artykułów pościelowych na maszynach przemysłowych.
  • Specjalista ds. turystyki

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Poszukujemy entuzjastycznych, pozytywnie nastawionych osób lubiących podróże i różnorodność świata. Razem z nami zapewniaj ludziom wymarzone wakacje!
  • Młodszy Specjalista ds. Turystyki Grupowej MICE

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Szukamy osoby, która będzie odpowiedzialna za: Budowanie i podtrzymywanie profesjonalnych relacji z klientami i agentami. Tworzenie kalkulacji ofert turystycznych oraz wstępnych wersji umów dla grup. Koordynacja zakresu usług z dostawcami w różnych lokalizacjach. Przygotowywanie zestawień...
  • Pracownik placowy z uprawnieniami na wózki widłowe

    REMONDIS Polkowice Sp. z o.o.   Polkowice    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny
    5 godz.
    Obowiązki: sortowanie odpadów; przygotowywanie załadunków; dbanie o czystość i porządek na placu;

Najnowsze artykuły

Praca w obwodowej komisji wyborczej – na czym polega, jak zasiąść, wynagrodzenie

Praca w obwodowej komisji wyborczej – na czym polega, jak zasiąść, wynagrodzenie

18 maja Polacy ruszą do urn, żeby wziąć udział w pierwszej turze wyborów i wybrać głowę państwa na kolejne pięć lat. Nad przebiegiem głosowania w każdym lokalu wyborczym będą czuwać członkowie OKW. Kim są pracownicy obsługujący wyborców i liczący głosy, w jaki sposób zostali wybrani do pełnienia tej funkcji oraz ile zarobią przy wyborach prezydenckich 2025?

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wymienianych umiejętności w ogłoszeniach o pracę. I choć kandydaci zwykle deklarują, że posiadają tę kompetencję miękką, rzeczywistość często wygląda inaczej. Jak odnaleźć swoją rolę w grupie, w jaki sposób komunikować, że współpracownik popełnił błąd, co szkodzi osiąganiu wspólnego celu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy zespołowej.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379