Do promowania produktów/usługi w sieci stosuje się wiele strategii. Jedną z nich jest prowadzenie kampanii internetowej przy pomocy PLA, czyli tradycyjnych reklam produktowych. Wiele efektywnych kampanii łączy PLA z DSA, czyli reklamami dynamicznymi. Czym są kampanie DSA i jak się je stosuje w marketingu internetowym?
Spis treści
Kampania DSA – czym jest?
DSA to skrót od angielskiego wyrażenia dynamic search ads, czyli reklamy dynamiczne lub dynamiczne reklamy tekstowe. Działają na zasadzie pewnego szablonu, który jest uzupełniany automatycznie.
Od tradycyjnych reklam Google Ads odróżnia je istotna cecha – nie wskazuje się w nich fraz kluczowych (choć można manualnie wykluczyć konkretne frazy). Automatycznie generowane są zarówno nagłówki, jak i strony docelowe – w oparciu o zawartość witryny wskazanej przez reklamodawcę.
Kampanie DSA można przystosowywać do swoich potrzeb. Np. dzięki opcjom kierowania wskazuje się, na jakie strony docelowe mogą przekierowywać dynamiczne reklamy, a które wykluczyć (np. podstrony ze sprzedanymi produktami).
Kampanie DSA:
-
zalety
Kampanie DSA, dzięki automatyzacji całego procesu, są łatwe w obsłudze. Tworzy się je szybko – nie trzeba ręcznie wyszukiwać i zapisywać fraz kluczowych, nagłówków do każdej reklamy. Wygenerowane tytuły są jednoznaczne oraz prowadzą do najbardziej trafnej strony we wskazanej witrynie internetowej.
Dynamiczne reklamy pomagają dotrzeć do nowych klientów. Brane są w nich pod uwagę nowe, być może nieznane twórcy kampanii, a wyszukiwane przez użytkowników frazy kluczowe.
-
wady
Stosowanie DSA może spowodować nieco kłopotów, jeśli nagłówki w witrynie nie spełniają zasad redakcyjnych Google. W tym wypadku tytuły wygenerowane automatycznie różnią się od tych widniejących na stronie reklamodawcy, a zmiana może być w jakiś sposób myląca, np. przez usunięcie nieobsługiwanych znaków.
Nie zaleca się stosowania kampanii DSA w przypadku witryn z bardzo szybko zmieniającymi się treściami, np. codziennie aktualizowanymi ofertami specjalnymi, promocjami.
Stosowanie DSA może być także utrudnione, jeśli strona nie jest zoptymalizowana, podobne treści znajdują się w wielu podstronach. Co więcej:
Reklamy takie nie współpracują zbyt dobrze z witrynami w formacie, do którego Google Ads nie może uzyskać dostępu (np. z witrynami, które zawierają głównie treści w formacie Flash lub obrazy, albo z witrynami, w których dostęp do większości stron wymaga zalogowania się), (źródło: Google Ads – Pomoc).
Kampania DSA – kto powinien pomyśleć o jej wykorzystaniu?
DSA to dobre uzupełnienie tradycyjnych kampanii e-commerce i jest zalecane np. sklepom internetowym z licznymi podstronami kierującymi do wielu kategorii produktów.
Sprawdź także, czym jest CPA w marketingu internetowym.