Gadżety reklamowe
Czym są gadżety firmowe? Każdemu z nas z pewnością zdarzyło się otrzymać długopis lub notes z symbolem przedsiębiorstwa. Można więc stwierdzić, że takie artykuły reklamowe to zazwyczaj drobne przedmioty (biurowe, codziennego użytku), które spełniają funkcję nośnika informacji o marce - prezentują logo firmy, przewodnie hasło reklamowe, czasem zawierają dane kontaktowe (ilość informacji uzależniona jest w dużej mierze od wielkości przedmiotu).
Mają bardzo duże znaczenie dla wizerunku firmy. Kiedy się je przekazuje? Komu wręcza?
Bardzo często takie produkty reklamowe można otrzymać na przykład podczas targów branżowych, czy imprez tematycznych. Przedsiębiorstwa mające swoje stanowiska są gotowe na to, by wszystkich zainteresowanych ich marką obdarzyć małym upominkiem.
Co dają gadżety reklamowe? Budują pozytywny wizerunek firmy otwartej na klienta. Przedsiębiorstwo, które inwestuje w to, by przekazać upominek osobom nawet tylko chwilowo zatrzymujących się przy stoisku, na pewno stwarza pozytywne podstawy do zawierania w przyszłości wspólnych transakcji. Przekazuje się podarki, by potencjalny klient o nas nie zapomniał, a nawet jakby mu się zdarzyło – wtedy może przypadkowo wyciągnąć długopis z logo.
Opisana wyżej sytuacja towarzyszy jednak typowym działaniom okresowym, czasem jednorazowym, związanym z promocją. W jaki inny sposób wykorzystuje się akcesoria reklamowe? Taka forma firmowego gadżetu może również trafić do klientów zainteresowanych w jakiś sposób konkretnymi usługami lub towarami. Podczas nawiązania kontaktu - spotkania w siedzibie banku, przyjściu do salonu kosmetycznego czy wizyty w hotelu z pewnością klientom zostaną wręczone teczki z firmowym nadrukiem, słodkości w specjalnych opakowaniach z logo.
Dodatkowo na korzyść wykorzystania tego rodzaju reklamy przemawia fakt, że jeśli w przyszłości jakaś osoba, klient z niego skorzysta (podpisze się długopisem, przekaże notatkę na papierze z logo), to zareklamuje przedsiębiorstwo w dalszych kręgach.
Warto jeszcze dodać, że gadżety z logo mają również duże znaczenie, gdy stosuje się je w biurze czy danym zakładzie reprezentującym markę. Te same kubki na biurkach pracowników, pufy do siedzenia lub poduszki na kanapach w poczekalni budują spójny wizerunek firmy, przedstawionej jako całość, zaplanowana i profesjonalna pod każdym względem.
Materiały reklamowe - pomysły
Mimo że główną funkcją gadżetów firmowych jest promowanie marki, to jednak dobrze by było, gdyby każdy z przekazywanych upominków był w jakiś sposób użyteczny. Długopisy występują częściej w branży, w której musimy podpisać dokumenty do finalizacji kontraktu, gadżety elektroniczne w firmach związanych z IT, a w sektor kosmetyczny możemy otrzymać próbki zapachowe, mydełka z logo.
O wiele lepiej jest przekazać długopis, często poszukiwany w najmniej spodziewanym momencie, niż smycz, która już dawno wyszła z mody i raczej nie przydaje się w codziennym życiu.
Obecnie coraz bardziej popularne stają się materiały reklamowe typu pendrive lub powerbank, które odpowiadają aktualnym potrzebom społeczeństwa. Takie prezenty świadczą o tym, że przedsiębiorstwo stara się dopasować do potrzeb potencjalnych klientów, a nie wybiera najtańsze i najprostsze rozwiązania.
Dużą popularnością jako gadżety dla firm cieszą się też cukierki zawinięte w papier z firmowym logo. Zostanie jednak zachowana idea - po pierwsze promocji przedsiębiorstwa, po drugie troski i dbania o klienta, chęci sprawienia mu przyjemności.