Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Gabinet szefa - jak powinien wyglądać?

Gabinet szefa - jak powinien wyglądać?

 
Gabinet szefa - jak powinien wyglądać?

Gabinet biurowy - o czym warto pamiętać

 

W pracy spędzamy najczęściej 8 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu. Jeśli będziemy przychodzić do miejsca, gdzie jest ponuro, stare krzesło skrzypi przy każdym ruchu, a brudne okna ledwo przepuszczają promienie słoneczne, szansa na entuzjastyczne podejście i dużą motywację do wykonywania służbowych obowiązków jest raczej znikoma.

 

Gabinety biurowe w każdej firmie powinny spełniać wymogi ujęte w przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy, a zadbanie o ergonomię na stanowiskach jest ważne dla zdrowia pracowników i ma wpływ na efektywność ich działań. Odpowiednia aranżacja przestrzeni, dobór kolorów, modeli mebli czy oświetlenia ma znaczenie dla samopoczucia personelu.

 

Warto w całej siedzibie zadbać o unikalne dodatki, które będą pokazywać wyjątkowość działań firmy. Grafiki z logo, wydrukowane i oprawione najważniejsze hasła reklamowe czy spójna z wizerunkiem marki kolorystyka – to wszystko buduje prestiż przedsiębiorstwa. Zgodnie z zasadą: jak cię widzą, tak cię piszą, siedziba firmy wpływa na jej wizerunek. Stylowe wnętrza, porządek i dbałość o szczegóły pozwalają wierzyć, że przedsiębiorstwo jest solidne. Za najważniejsze i najbardziej prestiżowe pomieszczenie uznać można gabinet szefa.

 

Gabinet szefa - funkcje, aranżacja

 

Nowoczesny gabinet prezesa to nie tylko centrum zarządzania. Jest także miejscem spotkań z najważniejszymi klientami, kontrahentami czy pracownikami. Bywa także miejscem odpoczynku - szef może się w nim przygotować do kolejnego spotkania, przebrać, zrelaksować. Łącząc te wszystkie założenia w jednej przestrzeni, trzeba mieć na uwadze także reprezentatywny charakter pomieszczenia. Pokój prezesa to wizytówka całego przedsiębiorstwa.

 

Ze względu na różnorodność funkcji pomieszczenia, aranżacja gabinetu dyrektora nie jest prostą sprawą. Należy połączyć estetykę z wygodą, a design musi iść w parze z funkcjonalnością. Nawet w branżach uznawanych za mocno kreatywne i dynamiczne wystrój gabinetu dyrektora nie powinien być zbyt ekstrawagancki. Kontrowersyjne, krzykliwe dzieła sztuki, chaos, prywatne pamiątki czy zabawne gadżety zgromadzone na biurku mogą ujmować powagi stanowisku.

 

Prezes podejmuje kluczowe strategiczne decyzje, od których zależy droga rozwoju przedsiębiorstwa. Swoją postawą powinien budzić respekt, ale też zaufanie. Musi pokazywać, że jest osobą racjonalną i opanowaną. Pokój szefa należy urządzić tak, aby ten wizerunek został podkreślony. Stonowane kolory ścian, solidne meble, minimalizm w dekoracjach i subtelne, dopasowane do charakteru wnętrza dodatki - to atrybuty dobrze urządzonego gabinetu.

 

Ważne jest także zachowanie spójności pokoju szefa z resztą biurowych pomieszczeń. Zauważalna gołym okiem dysproporcja między kosztownym wyposażeniem gabinetu prezesa a przestarzałym sprzętem w pozostałych pokojach nie zbuduje pozytywnego wizerunku. Wręcz przeciwnie – będzie sugerować, że w firmie nie dba się o warunki pracy.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Głównego Księgowego / Głównej Księgowej

    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska Praca odbywać się będzie pod nadzorem doświadczonego Dyrektora Finansowego oraz przy wsparciu kancelarii podatkowej. Ewidencja i weryfikacja dokumentów finansowo-księgowych. Bieżąca kontrola i analiza kont księgowych. Pomoc przy sporządzaniu sprawozdań finansowych oraz...
  • Młodszy Specjalista ds. Technicznego Wsparcia Produktów Kadrowo-Płacowych

    Symfonia Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków: udzielanie wsparcia klientom korzystającym z oprogramowania Symfonia Kadry i Płace - zgłoszenia telefoniczne, czat, email zasilanie baz wiedzy i tworzenie dokumentacji
  • Broker - Financial Risks and Trade Credits

    Aon Polska Sp. z o. o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Aon – Podejmujemy lepsze decyzje W Aon kształtujemy decyzje, aby chronić i wzbogacać życie ludzi na całym świecie. Jesteśmy jedną zjednoczoną, inkluzywną i różnorodną drużyną, pełną pasji do pomagania naszym kolegom i klientom w osiąganiu sukcesów. Jak będzie wyglądał Twój...
  • Kierownik Działu Spedycji Morskiej / Kolejowej / Lotniczej

    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Twoje obowiązki: Realizuj plany sprzedażowe i strategie produktów; Zarządzaj budżetem oddziału; Rozwijaj współpracę z klientami; Nadzoruj procesy sprzedażowe; Zarządzaj zespołem; Uczestnicz w wydarzeniach branżowych;
  • Kierownik Serwisu Pojazdów Ciężarowych

    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Główne zadania: Nadzorowanie działu serwisu pojazdów ciężkich; Utrzymanie floty ponad 250 pojazdów w dobrym stanie technicznym; Zapewnienie jakości i terminowości napraw; Tworzenie budżetów i planów rozwoju serwisu; Zarządzanie zespołem serwisowym (15 osób) Organizacja i ocena pracy...
  • Młodszy Konsultant Wsparcia Klienta ds. Oprogramowania HR

    Symfonia Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    3 godz.
    Twoje zadania: Obsługa klientów programu Symfonia HR (telefon, czat, email) Aktualizacja baz wiedzy i tworzenie dokumentacji; Przeprowadzanie i dokumentowanie testów aplikacji;

Najnowsze artykuły

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Od 1 do 7 sierpnia obchodzimy Światowy Tydzień Karmienia Piersią. Z tej okazji przypominamy, że powrót do pracy nie oznacza, że mama musi zaprzestać karmienia dziecka piersią. Kodeks pracy gwarantuje maksymalnie dwie dodatkowe przerwy na karmienie. To, z ilu i jak długich przerw można skorzystać, zależy od wymiaru czasu pracy oraz liczby karmionych dzieci.

Przyjaźń w pracy – czy jest możliwa?

Przyjaźń w pracy – czy jest możliwa?

 – Niektórzy preferują relacje bardziej zdystansowane i formalne tak, by nikt nie przeszkadzał im w pracy i by nie czuć się zobowiązanym do świadczenia drobnych przysług. Inni są pod tym względem mniej rygorystyczni – tłumaczy psycholog dr Beata Rajba. Kiedy w pracy pojawia się przyjaźń i jak rozpoznać, że kolega lub koleżanka ma szczere intencje?

Emerytura olimpijska – komu przysługuje? Wysokość

Emerytura olimpijska – komu przysługuje? Wysokość

W Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu startuje aż 210 polskich sportowców. Razem z nimi liczymy na wspaniałe wyniki i medale olimpijskie. Te ostatnie oznaczają nie tylko wieczne miejsce na kartach historii sportu, ale też pewne zabezpieczenie na przyszłość. Przypominamy, ile wynosi emerytura olimpijska w Polsce i na świecie oraz czy kolor medalu wpływa na wysokość świadczenia. 

Ergoterapeuta – kto to? Jak wygląda praca? Wynagrodzenie

Ergoterapeuta – kto to? Jak wygląda praca? Wynagrodzenie

Greckie słowo ergo znaczy: pracować, działać. Ergoterapeuci dzięki technikom łączącym psychoterapię z rehabilitacją ruchową pomagają osobom z niepełnosprawnością, pacjentom po udarach i z chorobami neurologicznymi, a także osobom cierpiącym na depresję. To praca bardzo potrzebna i dająca mnóstwo satysfakcji. Jak wkroczyć na tę ścieżkę kariery i zostać ergoterapeutą?

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wynagrodzenie za urlop to nie wszystko! Pracownicy mogą również otrzymać dofinansowanie do wypoczynku z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, czyli popularne „wczasy pod gruszą”. Te, choć brzmią jak relikt przeszłości, nadal są powszechne w wielu firmach. Powszechnie bywają także mylone ze świadczeniem urlopowym. Czym różnią się obie formy dofinansowania i jak z nich skorzystać?

List motywacyjny – schemat i struktura

List motywacyjny – schemat i struktura

Nie jest już tak często stosowany jak niegdyś, jednak list motywacyjny pozostaje jednym z podstawowych dokumentów rekrutacyjnych i warto umieć go napisać. Co więcej, gdy o stanowisko walczą kandydaci o zbliżonych kwalifikacjach, to właśnie ciekawy list może przesądzić o sukcesie w rekrutacji. Sprawdź, co powinno znaleźć się w każdym akapicie listu motywacyjnego oraz uniknij typowych błędów.