Zakupy przez internet już dawno przestały być traktowane jako niszowe. Ich popularność wciąż rośnie, a przedsiębiorcy starają się coraz lepiej dostosować do potrzeb konsumentów. Aplikacja mobilna jest narzędziem, które znacznie to ułatwia. Dlaczego warto pomyśleć o własnej firmowej apce na telefon?
Aplikacje mobilne: zastosowanie
Dziś przenośne urządzenia wykorzystujemy do pracy, rozrywki, poszerzania wiedzy. Nim zaczniemy biegać, włączamy aplikację, która będzie nas motywować, mierzyć dystans i monitorować postępy w treningach. Czas w autobusie spędzamy na nauce słówek w języku obcym, w poczekalni u lekarza (do którego umówiliśmy się również za pomocą aplikacji mobilnej) możemy zająć się listą zakupów, opłacaniem rachunków czy zagrać w zabawną grę. Kilkoma ruchami kciuka zamawiamy i płacimy za jedzenie, kupujemy bilety do kina…
Lista możliwych zastosowań aplikacji jest naprawdę długa. I tak naprawdę zależy od potrzeb danej firmy. Programista aplikacji mobilnych powinien uwzględnić wszystkie ważne cele przedsiębiorstwa i stworzyć atrakcyjny dla klienta, funkcjonalny produkt.
Tworzenie aplikacji mobilnej dla firm: dlaczego warto?
Tworzenie aplikacji mobilnych, owszem, jest kosztowne i oczywiście nie w każdym przypadku się zwróci. Niemniej takie rozwiązanie ma wiele zalet. Po pierwsze pozwala znacznie zwiększyć interakcję i utrzymywać bliższy kontakt z konsumentami. Apki są wygodne dla klienta, dzięki czemu chętniej skorzysta on z oferty firmy posiadającej aplikację na telefon, niż takiej, której stronę internetową trzeba przewijać w poszukiwaniu informacji, co na małym ekranie nie zawsze jest komfortowe.
Kolejna zaleta to możliwość dużej personalizacji. W zakupowych aplikacjach mobilnych klient może tworzyć listy zakupów, widzi, co kupił ostatnio, otrzymuje powiadomienia o promocjach, spersonalizowane reklamy, treści poradnikowe i recenzje. Korzysta z rabatów i bonusów w programie lojalnościowym, może też skontaktować się ze sprzedawcą. Ma wszystko, czego potrzebuje, by dokonać decyzji zakupowej, a ilość możliwości jest ogromna.
Mobilna aplikacja dobrze też wpływa na wizerunek.Firma, która inwestuje w nowoczesne rozwiązania, ma szansę wzmocnić swoją pozycję na rynku. Może też liczyć na lojalność klientów. Ta wynika m.in. z ich wygody. Łatwiej skorzystać ze znanej już aplikacji na smartfona i kilkoma kliknięciami, intuicyjnie złożyć zamówienie niż przeglądać strony firm, które nie mają dedykowanej apki.