1. Umiejętność budowania relacji z klientem
W ramach rozmowy kwalifikacyjnej sprawdza się, czy kandydat potrafi nawiązać pozytywny kontakt z rozmówcą – będzie go przecież musiał budować z klientem.
Profesjonalny sprzedawca to osoba, która posiada umiejętność budowania pozytywnych relacji z klientem. Ważne jest dla nas, aby nasi sprzedawcy potrafili wczuć się w sytuację klienta, zrozumieli jego potrzeby oraz umiejętnie doradzili w zakupie. Anna Kałahurska, HR Team Manager Eastern Europe, beeline Poland Sp. z o.o.
2. Empatia
Umiejętność wczuwania się w cudze emocje i rozumienia potrzeb drugiej osoby jest kluczowa zarówno w procesie sprzedaży, jak i do tego, by obsługując klienta, móc spełnić jego oczekiwania.
Jednym z etapów zapisania nowego klienta do klubu jest przeprowadzenie analizy jego potrzeb i w tym miejscu ogromne znaczenie ma empatia. Często mamy do czynienia z takimi problemami naszych przyszłych klientów, jak np.: nadwaga, problemy zdrowotne czy wieloletni brak aktywności fizycznej. W takich sytuacjach nasi pracownicy muszą się więc wykazać empatią i zrozumieniem, bowiem ich zadaniem jest uświadomienie naszym przyszłym klientom, że na każdy z powyższych problemów znajdziemy rozwiązanie, a przyjście do naszego klubu poprawi jakość ich życia. Joanna Tarnowska, Recruitment and Labour Law Expert, Pure Health & Fitness Sp. z o.o.
3. Ambicja
Rozumiana zarówno jako chęć bycia najlepszym i chęć osiągania założonych wyników oraz jako potrzeba zwiększania wiedzy i umiejętności w ramach własnej specjalizacji. Klienci doceniają to, że pracownik firmy jest kompetentny. Ambitny pracownik ma też szanse na awans.
Przy odpowiednim nastawieniu pracowników naszego call center wręcz gwarantujemy szybki rozwój i perspektywy zawodowe wykraczające poza możliwości konkurencyjnych miejsc pracy – Bartosz Dybowski, starszy specjalista ds. rekrutacji w KRD.
4. Chęć poszerzania kompetencji
Praca w obsłudze klienta czy sprzedaży to konieczność pracy nad sobą i wzmacniania kompetencji interpersonalnych. To również otwartość na nowe rozwiązania i wyzwania w pracy.
Sprzedawcę powinna cechować chęć ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Osoby pracujące w beeline powinny być otwarte na poszerzanie swojej wiedzy z zakresu obsługi klienta i doskonalenie umiejętności sprzedażowych. Są to również osoby, które poszukują nowych, efektywnych metod pozwalających na zwiększenie sprzedaży. - Anna Kałahurska, HR Team Manager Eastern Europe, beeline Poland Sp. z o.o.
5. Pozytywna energia
Uśmiech na twarzy klienta to dla każdej firmy doskonała nagroda. Aby ją osiągnąć, klient musi czuć, że osoba po drugiej stronie lady czy słuchawki chce mu pomóc i jest życzliwa.
Entuzjazm to dla firmy Pure Jatomi druga po empatii najważniejsza kompetencja. Klienci naszej firmy mają kontakt z pracownikami kilku działów – konsultantami sprzedaży, pracownikami recepcji, trenerami i instruktorami fitness. W związku z tym od wszystkich pracowników oczekujemy entuzjazmu. Uśmiechnięty, pełen energii i pozytywnie nastawiony sprzedawca ma dużo większą szansę na pozyskanie nowych klientów oraz utrzymanie obecnych. Kadra fitness też musi potrafić „zarażać” energią uczestników zajęć sportowych, bo do takiego instruktora członkowie klubu z przyjemnością będą przychodzić na zajęcia. - Joanna Tarnowska, Recruitment and Labour Law Expert, Pure Health & Fitness Sp. z o.o.
6. Pozytywne nastawienie do ludzi
To, czy ktoś lubi ludzi, można sprawdzić już w ciągu kilku minut spotkania. Wystarczy zadać pytanie o to, co jest dla kandydata ważne w pracy, jak spędza wolny czas, czy co cenił sobie w poprzedniej pracy.
Nade wszystko profesjonalny sprzedawca to osoba, która uwielbia pracę z ludźmi i właśnie takich osób poszukujemy w beeline! - Anna Kałahurska, HR Team Manager Eastern Europe, beeline Poland Sp. z o.o.