Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Badania i rozwój
Specjalista ds. Badań Klinicznych

Lista stanowisk - Specjalista ds. Badań Klinicznych

Specjalista ds. Badań Klinicznych

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Specjalista ds. Badań Klinicznych to osoba, która zajmuje się administrowaniem projektami badań klinicznych, czyli ogólnie ujmując, monitoruje i koordynuje badania kliniczne na danym obszarze. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: współpraca z ośrodkami prowadzącymi badania kliniczne, rejestracja badań klinicznych, koordynowanie współpracy sponsora z członkami zespołu badawczego i ośrodkiem, przygotowywanie dokumentacji badań klinicznych, współpraca z monitorami badań klinicznych oraz uaktualnianie wiedzy badaczy na temat działania wybranych produktów badawczych.


WYMAGANIA

Specjalista ds. Badań Klinicznych powinien mieć wykształcenie wyższe medyczne lub farmaceutyczne oraz prawo jazdy kat. B, a także znać dobrze obsługę komputera i język angielski pozwalający na płynną komunikację, w tym również - w zakresie słownictwa medycznego. Ważną kwestią jest też znajomość technologii medycznych lub środowiska medycznego oraz doświadczenie w koordynowaniu badań. Poza tym pracownik ten powinien wykazywać się, m.in.: doskonałymi umiejętnościami interpersonalnymi i komunikacyjnymi, umiejętnością ustalania priorytetów oraz terminowością w realizacji zadań, analitycznym umysłem, zaangażowaniem, samodzielnością, systematycznością, a także bardzo dobrą organizacją pracy, zdolnością podejmowania szybkich decyzji oraz umiejętnością planowania i osiągania zamierzonych celów.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy jest biuro firmy, laboratoria firmy oraz praca w terenie (wizyty w szpitalach, wizyty u pacjentów, wizyty w ośrodkach klinicznych, delegacje - sympozja). Jest to praca samodzielna, pod nadzorem. Zawód ów wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresowe. Czas pracy zazwyczaj nienormowany. Pracownik ma możliwość rozwoju kwalifikacji i awansu zawodowego.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Specjalista ds. Badań Klinicznych może być zatrudniony w branży: produkty farmaceutyczne/medyczne/lekarskie/biotechnologia.


ZAROBKI

Średnie zarobki kształtują się w granicach od 4 tys. zł - 20 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków są, m.in.: telefon komórkowy, szkolenia, samochód, pakiet socjalny.

Praca Specjalista ds. Badań Klinicznych
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.