Prowadzenie bloga firmy może przyczynić się do zwiększenia jej rozpoznawalności, podniesienia prestiżu, przyciągnięcia nowych klientów. Żeby tak się stało, warto zadbać o to, by wśród tekstów na bloga znalazły się te określane jako pillar content. Co to takiego?
Pillar content: definicja
Pillar content, czyli filarowa, kluczowa treść, to rodzaj wysokiej jakości tekstów, zawierających istotną treść, np. ekspertyzy, omawiających różne stanowiska czy poruszających ważne problemy. W takich wpisach na blogu mogą zawierać się np. zestawienia, różnego rodzaju grafiki, analizy, filmiki instruktażowe, wypowiedzi ekspertów bądź odpowiedzi na jakieś kluczowe pytania.
Pillar content: dlaczego jest ważny dla strony firmowej?
Pillar content stanowi swego rodzaju podporę dla całego bloga. Ma zwracać uwagę użytkowników, wywoływać reakcję, komentarze, być powodem do dyskusji. Taki tekst powinien być udostępniany w mediach społecznościowych, warto, by stawał się przedmiotem debaty publicznej czy branżowej. Słowem – jest to po prostu ten tekst, którym firma chce i powinna się pochwalić w internecie.
Zalet publikowania takiej treści na stronie internetowej nie można przeceniać. Te najważniejsze to:
- zwrócenie uwagi szerokiego grona użytkowników,
- polepszenie pozycjonowania bloga,
- przyciągnięcie nowych klientów,
- ugruntowanie pozycji w branży,
- udział w dyskusji branżowej na istotny temat.
Pilar content: jak tworzyć?
Kluczową kwestią w przypadku pillar content jest wysokiej jakości treść. Tekst powinien zawierać wiele istotnych informacji, rzucać nowe światło na jakieś zagadnienie, podawać nowe dane, analizować w sposób przełomowy jakąś kwestię.
Wartościowa treść jest zatem najważniejsza. Niemniej z punktu widzenia pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych istotne jest również, by we wpisie zostały uwzględnione także np. frazy kluczowe SEO czy linki odsyłające do innych wpisów na blogu.
Przygotowywanie tego typu wpisu może być czasochłonne, niemniej może się bardzo opłacić – podnieść prestiż firmy, sprawić, że zaznaczy się ona w świadomości wielu konsumentów, kiedy użytkownicy sieci będą np. udostępniać tekst w mediach społecznościowych. Warto także, by pillar content był stałym elementem szerokiej strategii marketingowej przedsiębiorstwa, a treści spójne z polityką firmy, wartościami, które chce reprezentować.
Dowiedz się także, jak powinna wyglądać strona internetowa dla firm.