Jak promować firmę
Analizując zagadnienie, jak reklamować firmę, z pewnością powinniśmy przemyśleć trzy kwestie: co chcemy reklamować, do kogo chcemy dotrzeć i jaki mamy na to budżet. Te elementy będą generowały dalsze etapy promocji - dobór optymalnej formy, kanałów promocji itd.
Zanim zaczniemy wdrażać działania promocyjne firmy, zadbajmy o wysoką jakość elementów, na których chcemy skupić uwagę konsumentów. Logo, nazwa firmy i produktu, prezentowane wartości - wszystko powinno tworzyć wspólną, harmonijną całość.
Promocja firmy w internecie
Istnieje popularne powiedzenie: „jeśli nie ma cię w internecie, to nie istniejesz”. Niesie ono dużo prawdy szczególnie w przypadku promocji firmy. Jeśli klient otrzyma ulotkę do skrzynki pocztowej, usłyszy o restauracji od znajomego, rodzina poleci mu konkretny sklep, to zainteresowany produktem z pewnością najpierw sprawdzi polecaną firmę w sieci.
Reklama firmy w internecie to sposób nie tylko na dotarcie do znacznej liczby klientów, ale też na zorganizowanie promocji stosunkowo niskim kosztem. Niektóre działania można nawet wykonywać samodzielnie. Jeśli rozpoczynamy własną działalność, to na początku możemy skupić się na informowaniu o naszej firmie w mediach społecznościowych. Warto też stworzyć rzetelne profile naszego przedsiębiorstwa, na których będziemy wprowadzać wpisy, umieszczać zdjęcia i zachęcającą dokumentację z prowadzonej działalności. Pomaga również aktywność na blogach i forach tematycznych. Należy zacząć wypracowywać sobie markę.
Promocja firmy w internecie nie może obyć się bez strony internetowej. Wymienienie wyłącznie nazwy przedsiębiorstwa w dyskusji o produkcie to zdecydowanie za mało. Klient, podążając za tą nazwą, a najlepiej za linkiem, powinien dostać się na witrynę, która odpowie na podstawowe pytania: czym zajmuje się przedsiębiorstwo, co sprzedaje, jakie świadczy usługi i na jakim terenie, kim są właściciele? Takie informacje umieszczane w dedykowanych podstronach zatrzymają użytkownika na dłużej. Na jakie inne formy promocji w internecie można się zdecydować? Newsletter, banery reklamowe, pozycjonowanie strony - oferta jest bardzo szeroka.
Formy promocji firmy
Firmę można promować na różne sposoby. Oprócz działań w sieci dobrze jest też komunikować się z konsumentami poprzez inne kanały. Jeśli planujemy prowadzić lokalny sklep lub przedsiębiorstwo, to z pewnością warto dzień otwarcia uczynić większym wydarzeniem, na którym klientom rozdawane będą zniżki na usługi lub próbki produktów.
Warto przemyśleć też umieszczenie reklamy w lokalnej prasie i skontaktować się z miejscowym serwisem informacyjnym. Publikacja nawet krótkiej notatki pozwoli dać się poznać większej liczbie mieszkańców.
Zastanawiając się nad tym, jak promować firmę na większym obszarze, możemy rozważyć umieszczenie reklamy na służbowych pojazdach. Samochód poruszający się po mieście z ciekawą grafiką i przystępnym hasłem wyróżni się spośród szeregu zwykłych pojazdów ustawionych na parkingach.
Elementy promocji firmy
Promocja firmy może skupiać się na różnych elementach. Podstawą jest reklama - graficzna, dźwiękowa itd., niosąca informacje o firmie lub częściej o produkcie, mająca charakter perswazyjny. By dać się poznać nowym osobom, w przypadku niektórych działalności można organizować spotkania itp. Elementy promocji to także wszelkie działania z zakresu public relations, czyli budowaniu pozytywnych relacji z otoczeniem, utrzymywania kontaktu w celu zdobycia zaufania i lojalności klientów.
Małe firmy chcące zwiększyć zainteresowanie marką mogą zainwestować w różnego typu promocje - obniżki cen produktów lub usług, przekazywanie punktów lojalnościowych, bonów podarunkowych itd. Ważne, żeby strategia była przemyślana i odpowiadała na oczekiwania klientów.