Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Jak reklamować firmę?

Jak reklamować firmę?

 
Jak reklamować firmę?

Jak promować firmę

 

Analizując zagadnienie, jak reklamować firmę, z pewnością powinniśmy przemyśleć trzy kwestie: co chcemy reklamować, do kogo chcemy dotrzeć i jaki mamy na to budżet. Te elementy będą generowały dalsze etapy promocji - dobór optymalnej formy, kanałów promocji itd.

 

Zanim zaczniemy wdrażać działania promocyjne firmy, zadbajmy o wysoką jakość elementów, na których chcemy skupić uwagę konsumentów. Logo, nazwa firmy i produktu, prezentowane wartości - wszystko powinno tworzyć wspólną, harmonijną całość.

 

Promocja firmy w internecie

 

Istnieje popularne powiedzenie: „jeśli nie ma cię w internecie, to nie istniejesz”. Niesie ono dużo prawdy szczególnie w przypadku promocji firmy. Jeśli klient otrzyma ulotkę do skrzynki pocztowej, usłyszy o restauracji od znajomego, rodzina poleci mu konkretny sklep, to zainteresowany produktem z pewnością najpierw sprawdzi polecaną firmę w sieci.

 

Reklama firmy w internecie to sposób nie tylko na dotarcie do znacznej liczby klientów, ale też na zorganizowanie promocji stosunkowo niskim kosztem. Niektóre działania można nawet wykonywać samodzielnie. Jeśli rozpoczynamy własną działalność, to na początku możemy skupić się na informowaniu o naszej firmie w mediach społecznościowych. Warto też stworzyć rzetelne profile naszego przedsiębiorstwa, na których będziemy wprowadzać wpisy, umieszczać zdjęcia i zachęcającą dokumentację z prowadzonej działalności. Pomaga również aktywność na blogach i forach tematycznych. Należy zacząć wypracowywać sobie markę.

 

Promocja firmy w internecie nie może obyć się bez strony internetowej. Wymienienie wyłącznie nazwy przedsiębiorstwa w dyskusji o produkcie to zdecydowanie za mało. Klient, podążając za tą nazwą, a najlepiej za linkiem, powinien dostać się na witrynę, która odpowie na podstawowe pytania: czym zajmuje się przedsiębiorstwo, co sprzedaje, jakie świadczy usługi i na jakim terenie, kim są właściciele? Takie informacje umieszczane w dedykowanych podstronach zatrzymają użytkownika na dłużej. Na jakie inne formy promocji w internecie można się zdecydować? Newsletter, banery reklamowe, pozycjonowanie strony - oferta jest bardzo szeroka.

 

Formy promocji firmy

 

Firmę można promować na różne sposoby. Oprócz działań w sieci dobrze jest też komunikować się z konsumentami poprzez inne kanały. Jeśli planujemy prowadzić lokalny sklep lub przedsiębiorstwo, to z pewnością warto dzień otwarcia uczynić większym wydarzeniem, na którym klientom rozdawane będą zniżki na usługi lub próbki produktów.

 

Warto przemyśleć też umieszczenie reklamy w lokalnej prasie i skontaktować się z miejscowym serwisem informacyjnym. Publikacja nawet krótkiej notatki pozwoli dać się poznać większej liczbie mieszkańców.

 

Zastanawiając się nad tym, jak promować firmę na większym obszarze, możemy rozważyć umieszczenie reklamy na służbowych pojazdach. Samochód poruszający się po mieście z ciekawą grafiką i przystępnym hasłem wyróżni się spośród szeregu zwykłych pojazdów ustawionych na parkingach.

 

Elementy promocji firmy

 

Promocja firmy może skupiać się na różnych elementach. Podstawą jest reklama - graficzna, dźwiękowa itd., niosąca informacje o firmie lub częściej o produkcie, mająca charakter perswazyjny. By dać się poznać nowym osobom, w przypadku niektórych działalności można organizować spotkania itp. Elementy promocji to także wszelkie działania z zakresu public relations, czyli budowaniu pozytywnych relacji z otoczeniem, utrzymywania kontaktu w celu zdobycia zaufania i lojalności klientów.

 

Małe firmy chcące zwiększyć zainteresowanie marką mogą zainwestować w różnego typu promocje - obniżki cen produktów lub usług, przekazywanie punktów lojalnościowych, bonów podarunkowych itd. Ważne, żeby strategia była przemyślana i odpowiadała na oczekiwania klientów.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Kontroler jakości w firmie produkcyjnej

    HSV Polska Sp. z o.o.   Wrocław, Psie Pole    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Twoje zadania: analizowanie wymagań jakościowych dla produktu i procesu; prowadzenie zestawień wyników analiz jakościowych oraz opracowywanie statystyk i raportów jakościowych; bieżące analizowanie błędów i rozwiązywanie pojawiających się problemów jakościowych, ustalanie...
  • Specjalista ds. kreacji i marketingu

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o.   Poznań    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    2 godz.
    Zakres obowiązków: Współtworzenie i wdrażanie strategii marketingowej, nadzór nad corporate identity. Projektowanie i przygotowywanie we współpracy z grafikami kreacji przekazów do kampanii online i offline (digital, social media, newslettery i mailingi, infografiki, OOH). Tworzenie...
  • Młodszy Specjalista ds. ciągłości działania / Cyber Security

    Grupa Inter Cars   Warszawa, budynek galerii handlowej Młociny    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa na zastępstwo  pełny etat
    3 godz.
    Obowiązki na stanowisku: Wsparcie we wdrażaniu i utrzymywaniu systemu zarządzania ciągłością działania (BCM), ze szczególnym uwzględnieniem aspektów związanych z cyber zagrożeniami; Udział w analizach BIA (Business Impact Analysis) dla środowisk IT, systemów produkcyjnych (OT) oraz...
  • Starszy Specjalista ds. Szkoleń Multimedialnych

    Grupa Inter Cars   Czosnów    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Opis stanowiska: Poszukujemy kreatywnego i zaangażowanego Specjalisty, który dołączy do naszego zespołu Szkoleń technicznych i zajmie się tworzeniem oraz zarządzaniem szkoleniami e-learningowymi w naszym systemie. Jeśli masz doświadczenie w produkcji materiałów edukacyjnych, zwłaszcza w...
  • Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Jakie zadania na Ciebie czekają? opracowywanie kompleksowych projektów wnętrz (kuchnie, łazienki etc.) dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta, uwzględniając parametry techniczne, ergonomię i trendy; przygotowywanie kosztorysów oraz zamówień; współpraca z innymi działami i...
  • DevOps Engineer

    POLPHARMA S.A.   Starogard Gdański    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za rozwój oraz utrzymanie systemu Oracle eBS/ APEX. Twój zakres obowiązków: Tworzenie i wdrażanie zmian do istniejących aplikacji zgodnie z wymaganiami użytkowników i procesem wdrażania zmian Administracja systemami informatycznymi...

Najnowsze artykuły

Praca w obwodowej komisji wyborczej – na czym polega, jak zasiąść, wynagrodzenie

Praca w obwodowej komisji wyborczej – na czym polega, jak zasiąść, wynagrodzenie

18 maja Polacy ruszą do urn, żeby wziąć udział w pierwszej turze wyborów i wybrać głowę państwa na kolejne pięć lat. Nad przebiegiem głosowania w każdym lokalu wyborczym będą czuwać członkowie OKW. Kim są pracownicy obsługujący wyborców i liczący głosy, w jaki sposób zostali wybrani do pełnienia tej funkcji oraz ile zarobią przy wyborach prezydenckich 2025?

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wymienianych umiejętności w ogłoszeniach o pracę. I choć kandydaci zwykle deklarują, że posiadają tę kompetencję miękką, rzeczywistość często wygląda inaczej. Jak odnaleźć swoją rolę w grupie, w jaki sposób komunikować, że współpracownik popełnił błąd, co szkodzi osiąganiu wspólnego celu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy zespołowej.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379