Możemy wykorzystać narzędzia przeglądarki stworzenia skutecznej kampanii reklamowej promującej na przykład sklep internetowy. Ruch na stronie online pomaga zwiększyć tzw. remarketing dynamiczny. Czym on jest?
Remarketing dynamiczny: definicja
Google AdWords umożliwia podjęcie różnego rodzaju działań na rzecz promocji naszej witryny. Do najbardziej skutecznych technik zwiększających ruch na stronie www należy remarketing. Polega on na wyświetlaniu reklamy sklepu (lub innej witryny) w różnych miejscach w wyszukiwarce – tym użytkownikom sieci, którzy już kiedyś odwiedzili sklep, ale z jakichś powodów nie skorzystali z oferty.
Reklama zazwyczaj umieszczana jest na przeglądanych stronach (objętych siecią AdSense) w formie banerów – grafik przedstawiających produkt. Remarketing dynamiczny polega na tym, że nie jest wyświetlany za każdym razem ten sam baner, ale różne, w zależności od wcześniejszego działania użytkownika sieci. Przykładowo, jeśli konsument oglądał w sklepie odzieżowym sukienki na lato, baner również będzie zawierać treść związaną z tą grupą produktów, pochodzącą dokładnie ze sklepu, który wcześniej odwiedzał klient.
Remarketing dynamiczny: jak działa?
Podstawą działania remarketingu są tzw. pliki cookies, czyli “ciasteczka”, które zbierają informacje na temat odwiedzanych przez użytkowników stron. Remarketing dynamiczny przebiega wedle następującego schematu:
- Konsument ogląda sukienki w sklepie internetowym X.
- Wyszukiwarka gromadzi informację na temat tego, że użytkownik odwiedzał daną stronę – w postaci plików cookies.
- Użytkownik sieci wchodzi na inną stronę, gdzie w określonych miejscach wyświetlane są mu reklamy – banery z sukienkami ze sklepu internetowego X.
- Jeśli konsument kliknie w baner, zostanie przekierowany do sklepu internetowego X (tzw. landing page).
- Za kliknięcie w baner pobierana jest opłata. Składa się ona na ogólną cenę prowadzenia tej kampanii marketingowej.
Remarketing dynamiczny: korzyści
Google remarketing przypomina użytkownikom sieci, że byli zainteresowani jakimś produktem, usługą albo po prostu marką. Dzięki temu konsumenci mogą jeszcze raz przemyśleć swój wybór. Nawet jeśli część z nich nie zdecyduje się na skorzystanie z oferty, kampania remarketingowa pozwala na:
- utrwalenie marki w świadomości konsumenta, budowanie z nim relacji,
- popularyzację strony, zwiększenie ruchu na niej.
Remarketing dynamiczny ma również tę zaletę, że pozwala odpowiadać na preferencje konsumenta, co znacznie zwiększa szansę na sprzedaż. Ponadto klient ma wrażenie, że firma indywidualnie podchodzi do jego potrzeb. Taka spersonalizowana oferta jest odbierana jako mniej nachalna, remarketing dynamiczny ma więc również znaczenie wizerunkowe.