Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Trendsetter – kto to? Jak nim zostać?

Trendsetter – kto to? Jak nim zostać?

 
Trendsetter – kto to? Jak nim zostać?

Kim jest trendsetter?

 

Trendsetter lub trendsetterka – bo jest to zawód równie popularny wśród pań, jak i panów – to osoba, która tworzy nowe trendy oraz promuje wybrane marki, najczęściej za pośrednictwem swojego bloga, vloga czy strony na portalu społecznościowym.

 

Na czym polega praca?

 

W zawodzie trendsetterki czy trendsettera pojęcie takie jak work-life balance często nie funkcjonuje. Osoby, które zarabiają na życie profesją prekursora nowej mody powinny być nieustannie uważne i wyczulone na zmieniające się dynamicznie trendy. Muszą umieć wykorzystywać sytuacje do wzbogacenia prowadzonego przez siebie bloga lub kanału, ciekawostki dokumentować np. za pomocą zdjęć i być w kontakcie z fanami, czyli wszystkimi, do których przemawia wizerunek trendsettera.

 

Istotne jest to, że trendsetterzy nie zawsze w sposób jawny promują marki, z którymi współpracują. Najczęściej lokują produkt niejako mimochodem, koncentrując się na działalności blogerskiej czy vlogerskiej. Nawet w przypadku otwartego wspierania danej marki muszą pamiętać o tym, by nie przekraczać granicy nachalnej reklamy. Osoby wykonujące ten zawód działają raczej na obszarze tzw. marketingu rekomendacji. Budują sieć kontaktów, zdobywają zaufanie i uznanie obserwujących i wykorzystują je do rekomendowania konkretnych usług i produktów, niekiedy korzystając z technik manipulacji.

 

Trendsetterka i trendsetter działają na bardzo różnych obszarach, przede wszystkim jednak obracają się wśród produktów oraz usług luksusowych. Mogą na przykład wyznaczać trendy w modzie, trendy w makijażu, dotyczące kulinariów, urządzeń technologicznych, motoryzacji, designu itp.

 

Prócz prowadzenia bloga, vloga czy kanału, trendsetterzy biorą udział w różnego rodzaju wydarzeniach branżowych i kulturalnych, budują i podtrzymują kontakty ze znanymi osobami, a także wykonują działania promocyjne zgodne z umową podpisaną z daną marką (np. biorą udział w reklamach).

 

Jak zostać trendsetterką?

 

By zrobić karierę jako pionier nowej mody, niezbędne są określone predyspozycje zawodowe. Kandydat na trendsettera powinien:
• być charyzmatyczny i przebojowy,
• mieć dobrą prezencję i dykcję,
• lubić występować przed kamerą/fotografować się,
• mieć lekkie pióro/ umieć ciekawie opowiadać,
• mieć zdolności negocjacyjne,
• być pewnym siebie,
• umieć samodzielnie organizować sobie pracę,
• być przedsiębiorczy,
• bardzo dobrze znać dziedzinę swojej działalności,
• umieć analizować bieżące trendy i prowadzić dotyczące ich przewidywania.

 

Kariera trendsettera zwykle zaczyna się od prowadzenia bloga, vloga, strony internetowej lub profilu na portalu społecznościowym, w ramach których taka osoba promuje swoją osobę i styl życia. Zazwyczaj dopiero po zdobyciu pewnej popularności możliwa jest współpraca z wybraną marką lub markami.

 

Wynagrodzenie

 

Zarobki trendsettera są uzależnione od jego popularności i co za tym idzie, liczby i wartości kontraktów podpisywanych z różnymi firmami. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Sedlak&Sedlak mediana miesięcznych zarobków osób wykonujących ten zawód wynosi 3500 zł brutto. 25% najlepiej opłacanych trendsetterów otrzymuje powyżej 5200 zł brutto miesięcznie. Jedna czwarta zarabia mniej niż 2890 zł brutto miesięcznie.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Kierowca autobusu

    Vy Buss   Norwegia, Trondheim   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   14 000 - 17 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Vy Buss szuka polskich kierowców autobusu! Mniej stresu. Więcej czasu wolnego. Zostań kierowcą autobusu w Trondheim! Czy jesteś doświadczonym kierowcą autobusu, który chciałby mieć spokojniejszy dzień pracy z mniejszym stresem i więcej czasu dla siebie i rodziny? Mamy dla Ciebie...
  • Pracownik produkcji - owoce i warzywa

    Flexcraft Polska Sp. z o.o.   Holandia, Maasdijk   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa / pełny etat   8 500 - 14 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Obowiązki: pakowanie, sortowanie, segregacja, kontrola jakości owoców i warzyw; przygotowywanie zamówień zgodnie z wytycznymi; pakowanie i stickerowanie produktu; możliwe tez zbieranie zamówień przy użyciu skanera ręcznego Praca w systemie 2-zmianowym, co wiąże się z dodatkami!...
  • Szwacz / Szwaczka

    Estella Home fo Textiles Sp. z o.o.   Polkowice    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Obowiązki: szycie artykułów pościelowych na maszynach przemysłowych;
  • Technik Utrzymania Ruchu (Montaż seryjny)

    Aptiv   Gdańsk   
    pracownik fizyczny  pełny etat
    7 godz.
    Twoja rola: Będziesz odpowiadać za zapewnienie skutecznej i terminowej konserwacji narzędzi i związanego z nimi sprzętu produkcyjnego. Twoje obowiązki będą obejmować m.in.: Naprawy bieżące i konserwację maszyn montażowych i testujących. Szybką reakcję na problemy związane z...
  • Specjalista ds. turystyki

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Kalisz, Galeria Amber    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    10 godz.
    Poszukujemy entuzjastycznych, pozytywnie nastawionych osób lubiących podróże i różnorodność świata. Razem z nami zapewniaj ludziom wymarzone wakacje!
  • Specjalista ds. turystyki

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Lubin    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    10 godz.
    Poszukujemy entuzjastycznych, pozytywnie nastawionych osób lubiących podróże i różnorodność świata. Razem z nami zapewniaj ludziom wymarzone wakacje!

Najnowsze artykuły

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wymienianych umiejętności w ogłoszeniach o pracę. I choć kandydaci zwykle deklarują, że posiadają tę kompetencję miękką, rzeczywistość często wygląda inaczej. Jak odnaleźć swoją rolę w grupie, w jaki sposób komunikować, że współpracownik popełnił błąd, co szkodzi osiąganiu wspólnego celu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy zespołowej.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Przeciętny pracownik spędza w firmie 8 godzin dziennie, a więc 40 godzin tygodniowo. Przyjmuje się, że łącznie jest to około 10 lat życia, co oznacza, że warunki pracy mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia każdego z nas. Dlatego coraz więcej firm decydują się przeznaczyć część przestrzeni biurowej na tzw. chillout roomy. Co się w nich znajduje i kto może z nich korzystać?

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379