Praca.pl Poradniki Rynek pracy
System IMI – co to jest? jak działa?

System IMI – co to jest? jak działa?

 
System IMI – co to jest? jak działa?

Wspólnota Europejska łączy zróżnicowane pod wieloma względami państwa, które tworzą całość. Muszą one przestrzegać wewnętrznych unijnych przepisów, w zamian zyskując wiele przywilejów, m.in. prawo do mobilności na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, prowadzenia handlu, usług transgranicznych czy innej działalności gospodarczej pozagranicami macierzystego kraju. Współpraca administracyjna w UE, sprawna wymiana informacji są niezbędne, by te prawa realizować, a system IMI znacznie to ułatwia. Czym jest i do czego dokładnie służy?

 

System Wymiany Informacji na Rynku Wewnętrznym (IMI) – definicja


System wymiany informacji na rynku wewnętrznym działa od 2008 r. To wielojęzyczny serwis internetowy – elektroniczne narzędzie pozwalające komunikować się, współpracować i wymieniać dane pomiędzy organami publicznymi poszczególnych państw a ich odpowiednikami w innych krajach oraz Komisją Europejską, przez którą jest też administrowany i rozwijany. Do systemu dostęp mają jedynie zarejestrowani użytkownicy. Wszystkie informacje są poufne, dzięki czemu możliwa jest ochrona danych osobowych i innych na wysokim poziomie. Każdą rejestrację musi zatwierdzić krajowy koordynator systemu IMI, w Polsce jest nim Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

 

System IMI – obszary działania

 

Przede wszystkim dzięki IMI kraje unii europejskiej mogą wymieniać informacje służące korzystaniu obywateli z jednolitego rynku. Dane te obejmują m.in.:

  • kwalifikacje w zawodzie – w IMI można znaleźć zakres i ważność uprawnień do wykonywania zawodów regulowanych, np. medycznych, ważność licencji, powiadomienia o nowych dyplomach, podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, a także fałszywych świadectwach, dane o Europejskiej Legitymacji Zawodowej,
  • delegowanie pracowników w ramach świadczenia usług - weryfikacja w tym zakresie,
  • dane o naruszeniu prawa z zakresu usług społeczeństwa informacyjnego,
  • informacje na temat działalności usługodawców, którzy zmieniają kraj prowadzenia firmy albo świadczą usługi transgranicznie.

 

System IMI – przykłady

 

System Wymiany Informacji na Rynku Wewnętrznym ma wiele zastosowań. Przede wszystkim umożliwia sprawną komunikację i przepływ danych np. między urzędami w dwóch krajach, ale nie tylko. Za jego pośrednictwem szybko wysyłane są powiadomienia i ostrzeżenia do Komisji Europejskiej lub państw członkowskich. IMI to także centralna baza danych.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. turystyki

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Kalisz, Galeria Amber    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Poszukujemy entuzjastycznych, pozytywnie nastawionych osób lubiących podróże i różnorodność świata. Razem z nami zapewniaj ludziom wymarzone wakacje!
  • Specjalista ds. turystyki

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Lubin    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Poszukujemy entuzjastycznych, pozytywnie nastawionych osób lubiących podróże i różnorodność świata. Razem z nami zapewniaj ludziom wymarzone wakacje!
  • Młodszy Specjalista ds M.I.C.E.

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje obowiązki: Nawiązywanie i utrzymywanie trwałych relacji z klientami i agentami; Przygotowywanie kalkulacji ofert wyjazdów dla grup i draftów umów związanych z realizacją usługi; Komunikacja z dostawcami usług w destynacjach dotycząca zakresu usług dla grup; Przygotowywanie...
  • Inżynier Zapewnienia Jakości w Dziale Jakości

    GEDIA Poland Sp.z.o.o.   Nowa Sól    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Twój zakres obowiązków Współpraca z dostawcami oraz z klientem z branży automotive Opracowywanie reklamacji zgodnie z metodologią G8D oraz koordynacja wprowadzania działań naprawczych Znajomość portali klientów w branży automotive oraz specyficznych wymagań klienta Umiejętność...
  • Koordynator / Koordynatorka Transakcji - Dział Reprezentacji Najemcy

    Colliers Poland sp. z o.o.   Kraków, ul. Pawia 18a    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    20 godz.
    Zakres obowiązków: Koordynowanie / wspieranie procesów transakcyjnych, w tym m.in.: kontakt i spotkania z klientami w procesie reprezentacji najemcy, zbieranie ofert od właścicieli nieruchomości, przygotowywanie porównań / analiz ofert dla klientów; Kontaktowanie się z najemcami,...
  • Magazynier

    Flexcraft Polska Sp. z o.o.   Holandia, Oirschot   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa   8 000 - 14 500 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    20 godz.
    Obowiązki: Praca w różnych działach magazynu, w tym przy rozładunku i układaniu towaru; Sztaplowanie produktów na paletach i przygotowywanie ich do dalszej dystrybucji; Udział w szkoleniu wprowadzającym przed rozpoczęciem pracy; Wymagania: Chęć do pracy oraz zaangażowanie; Gotowość do...

Najnowsze artykuły

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wymienianych umiejętności w ogłoszeniach o pracę. I choć kandydaci zwykle deklarują, że posiadają tę kompetencję miękką, rzeczywistość często wygląda inaczej. Jak odnaleźć swoją rolę w grupie, w jaki sposób komunikować, że współpracownik popełnił błąd, co szkodzi osiąganiu wspólnego celu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy zespołowej.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Przeciętny pracownik spędza w firmie 8 godzin dziennie, a więc 40 godzin tygodniowo. Przyjmuje się, że łącznie jest to około 10 lat życia, co oznacza, że warunki pracy mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia każdego z nas. Dlatego coraz więcej firm decydują się przeznaczyć część przestrzeni biurowej na tzw. chillout roomy. Co się w nich znajduje i kto może z nich korzystać?

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379