Witryna internetowa firmy, zarówno jeśli jest to sklep online, jak strona informująca o działalności i promująca usługi przedsiębiorstwa, powinna działać na użytkownika sieci jak magnes, atrakcyjne zaproszenie – do współpracy, skorzystania z oferty, przejrzenia treści, zaufania marce, związania się z firmą. W jaki sposób sprawić, by internauta nie tylko wszedł na stronę, ale zechciał poświęcić czas na zapoznanie się z jej treścią? Odpowiedź stanowi SXO. To coś więcej niż zwykłe pozycjonowanie stron internetowych. Sprawdź, na czym polega nowoczesne optymalizowanie strony połączone z marketingiem internetowym.
Co to jest SXO?
SXO pochodzi od angielskiego Search Experience Optimization i stanowi innowacyjne połączenie dwóch sztandarowych technik marketingu internetowego:
- SEO, czyli Search Engine Optimiazion, pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce,
- UX, User Experience, doświadczenie użytkownika sieci.
Celem SXO jest sprawienie, by – dzięki optymalizacji SEO – użytkownik za pomocą organicznych wyników wyszukiwania trafił na stronę firmy, a następnie by spotkały go na niej pozytywne doświadczenia. Ma zostać zachęcony do wypełnienia formularza, zalogowania się, przeczytania informacji, obejrzenia filmików czy dokonania zakupu.
Ostatecznie SXO zwiększa zatem ruch organiczny, prowadzi do wzrostu konwersji, ale też utrwala więź klienta z firmą, pomaga w budowaniu zaufania i pozycji marki.
SXO: jak wpływa na stronę internetową twojej firmy?
Jak to wygląda w praktyce? Znaczenie ma sama budowa strony internetowej, zarówno pod względem wizualnym, jak i jeśli chodzi o narzędzia służące pozycjonowaniu (słowa kluczowe, nagłówki, linki) i zaplecze techniczne witryny – czy to responsywna strona, jaki jest czas wczytywania elementów itp.
SXO zakłada zatem dokładne rozważenie takich kwestii jak:
- określenie adresatów strony – grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Należy przemyśleć, jakie są ich oczekiwania, co może zachęcić adresatów do pozostania na stronie, czy przemawiają do nich filmy, czy raczej teksty, jaki styl wypowiedzi będzie najbardziej odpowiedni, jakiego rodzaju informacje mogą być dla nich ważne etc.;
- nawigacja strony – musi być widoczna, prosta i intuicyjna;
- układ witryny – logiczny, uporządkowany, przejrzysty, tak, by umożliwiał szybkie znalezienie wszystkich potrzebnych informacji;
- wygląd strony oraz jej podstron na urządzeniach mobilnych,
- czas ładowania strony, znajdujących się na niej grafik, filmów;
- teksty – czy są oryginalne, interesujące i czy zostały napisane poprawnie pod względem językowym, ortograficznym. Ponadto, czy w treści i w nagłówkach zostały zamieszczone słowa kluczowe.
Nawet najlepsze pomysły na bloga firmowego czeka fiasko, jeśli żaden użytkownik nie trafi na stronę. Dlatego tak ważne jest sprawne pozycjonowanie firmowej witryny w wyszukiwarkach, a także zachęcenie internautów do tego, by na niej zostali. Połączenie strategii optymalizacji z takim projektowaniem witryny, by była jak najbardziej wygodna w użytkowaniu, intuicyjna i po prostu atrakcyjna, przynosi wymierne korzyści.
Większy ruch na stronie przekłada się na więcej interakcji z użytkownikami. Wchodzą oni w relację z firmą, podają dane kontaktowe, udostępniają informacje o swoich preferencjach, np. zakupowych, budowanie długofalowych relacji, sprzedaż i promocję marki. Dobra strona internetowa stanowi obecnie jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej firmy. Żaden przedsiębiorca nie powinien ignorować potencjału, jaki w promowaniu marki i pozyskiwaniu klientów daje internet.