Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Prezentacja firmy. Jak powinna wyglądać, aby przyciągnąć klientów?

Prezentacja firmy. Jak powinna wyglądać, aby przyciągnąć klientów?

 
Prezentacja firmy. Jak powinna wyglądać, aby przyciągnąć klientów?

Tak, jak przedstawiciel handlowy musi perfekcyjnie przedstawiać promowany produkt, tak samo przedsiębiorca powinien idealnie zaprezentować swoją firmę.

 

Czym jest prezentacja firmy?

 

Prezentacja firmy ma wywołać zaplanowaną reakcję u odbiorców. Jaką konkretnie – zależy od aktualnej strategii przedsiębiorstwa. Sart-upy poszukują inwestorów, mniejsze firmy funduszy, jeszcze inne chcą pozyskać partnerów, nowe technologie, sprzedać dany produkt lub pomysł. Aby osiągnąć zamierzony efekt, muszą podjąć wiele ważnych kroków. Zaprezentowanie ich podczas spotkania z być może przyszłymi partnerami, jest jednym z pierwszych etapów. Dlatego bardzo ważne jest, by tego momentu nie lekceważyć. Dopracowana prezentacja o firmie może zapewnić jej dobrą przyszłość, utorować nowe ścieżki w branży.

 

Formy prezentacji firmy

 

W zależności od tego, co reprezentant firmy chce przedstawić słuchaczom, ile ma czasu na wypowiedź, do ilu odbiorców będzie kierował swoje wystąpienie itd., projektuje odpowiedni dokument oraz wypowiedź, które przedstawia na umówionym spotkaniu.

 

Prezentacja power point to jedna z najbardziej podstawowych i znanych form, na przedstawienie treści o firmie. Plansze z tekstem, fotografiami lub krótkimi filmikami wideo uzupełniane są bieżącymi wypowiedziami prowadzącego. Cały plik można wydrukować (oczywiście z wyjątkiem filmów), a także przesyłać bezpośrednio do zainteresowanych osób. Oprócz tego programu dostępne są również inne, podobne narzędzia dostępne online, za pomocą których można stworzyć ciekawą wizualizację.

 

Czasami też dobra prezentacja firmy może zawrzeć się w jednym krótkim filmie video, na którym już od razu umieści się komentarz do omawianych kwestii. Dodatkowo takie spotkania dobrze jest uzupełniać o katalogi, broszury, ulotki i inne materiały – zawierające szczegóły, których ze względu na brak czasu nie uda się omówić podczas wystąpienia.

 

Co powinna zawierać prezentacja oferty firmy?

 

Jakie elementy powinna zawierać dobra prezentacja firmy, by z jednej strony zainteresowała odbiorców, a z drugiej przedstawiła wszystko to, na czym zależy osobie ją prowadzącej?

 

• Bardzo ważna jest selekcja danych. Należy przedstawić te, które są istotne z perspektywy odbiorców, pozwalają zorientować się w sytuacji przedsiębiorstwa, prezentowanej ofercie itp.

 

• Wstęp warto opatrzyć podstawowymi danymi o firmie – od ilu lat jest na rynku, jak długo zajmuje się daną branżą i co udało się już osiągnąć. Jednak należy pamiętać, by nie stracić z oczu głównego celu prezentacji. Po przygotowaniu planu dobrze jest więc sprawdzić proporcje przedstawienia poszczególnych informacji.

 

• Aby zrobić dobre wrażenie na odbiorcach, warto zadbać o oprawę wizualną. Odpowiednio dobrana kolorystyka, szablony, tekst ułożony równo, dopasowany do pojawiających się obrazów.


• Całość powinna być spójna i logiczna. Oczywiście, nawet jeśli przedstawiciel firmy zleca firmie zewnętrznej wykonanie prezentacji, to musi wiedzieć, co się w niej znajduje i o czym mówi. Nie należy praktykować opcji czytania gotowego tekstu ze slajdów. Nie ma przeciwwskazań, by podczas przemówienia wspomagać się własnymi notatkami, ale niech nie będą one dokładnym powieleniem treści, którą uczestnicy spotkania będą mogli samodzielnie wyczytać.

 

Bez względu na to, czy walczymy o nowe kontakty biznesowe, nowy sprzęt, pieniądze, miejsce na rynku, pamiętajmy, że najważniejsze jest uszanowanie odbiorcy – jego czasu, potrzeb itp.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu seniora

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Wynagrodzenie od 2200 Euro netto / m-c. Praca na terenie całych Niemiec, od zaraz jak i również w późniejszych terminach. Rodzaj współpracy: Umowa o pracę na pełen etat na czas nieokreślony, Wymiar pracy: Pełen, 8 godzin dziennej pracy, Wymagany język niemiecki: Komunikatywny. Zakres...
  • Spedytor międzynarodowy

    STM Sp. z o.o.   Olsztyn, Wyszyńskiego 1    praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   4 700 - 25 000 zł / mies. (w zal. od umowy)
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Organizacja transportów FTL/LTL na trasach międzynarodowych; Planowanie przewozów oraz ustalanie warunków transportu; Przygotowywanie wycen dla klientów firmy; Dbanie o wysoką jakość usług oferowanych klientom; Współpraca z działem administracyjnym; Aktywne...
  • Młodszy Specjalista ds. Wsparcia Laboratorium i Obsługi Klienta

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Zadania: Przyjmowanie materiałów badawczych; Wpisywanie zleceń do systemu laboratoryjnego; Kontakt z klientami telefonicznie i osobiście; Organizacja i przygotowanie przesyłek kurierskich; Obsługa bieżących spraw biurowych;
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Opracowanie i nadzór nad dokumentacją techniczną procesu prefabrykacji. Wykonywanie rysunków z rozkrojami płyt. Planowanie i organizacja produkcji elementów prefabrykowanych. Współpraca z działem projektowym i zespołem realizacyjnym na hali. Współpraca z...
  • Specjalista ds. ESG i Sprzedaży / Key Account Manager / Customer Success Manager

    AKADEMIA KLIMATU SP. Z O.O.   Dąbrowa Górnicza    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat / część etatu
    13 godz.
    Zakres obowiązków: Aktywne pozyskiwanie klientów (głównie duże i średnie firmy) w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju. Prowadzenie rozmów biznesowych, negocjacji oraz prezentacji ofert (kursy, doradztwo, energia, projekty ESG). Wdrażanie naszych autorskich narzędzi IT wspierających...
  • Client Service Delivery Senior Administrator with Danish

    Aon   Kraków    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    13 godz.
    The Team collaborates closely with the Danish Teams consisting of brokers and consultants. We provide support in administrating client’s policies throughout the year and helping them make the best decisions! Our office is located in Cracow however in this role we are open to flexibility in terms...

Najnowsze artykuły

Agent obsługi pasażerskiej – praca, obowiązki, zarobki

Agent obsługi pasażerskiej – praca, obowiązki, zarobki

Presja czasu, szybkie podejmowanie decyzji w nagłych sytuacjach, drobiazgowe dbanie o procedury – to codzienność osób zajmujących się obsługą pasażerów na lotnisku. Praca agenta obsługi wymaga i doskonałej organizacji pracy, i sporej odporności psychicznej. Jednocześnie stanowisko to pozwala na atrakcyjne zarobki i realizowanie kariery w perspektywicznej branży lotniczej.

Żona i mąż w jednej firmie

Żona i mąż w jednej firmie

Duma z sukcesów zawodowych męża / żony czy raczej zazdrość, porównywanie, rywalizacja przenoszone z pracy do domu?

– Realizacja projektu razem lub rozwój firmy jest niczym wspólne wychowywanie dzieci – zauważa psycholog biznesu Joanna Marszalska. Specjalistka wyjaśnia, w jakie pułapki mogą wpaść pary pracujące w jednej firmie oraz co warto zawczasu omówić, by uniknąć konfliktów.

Eurostat podał dane na temat liczby kobiet w nauce. Polska w czołówce państw UE

Eurostat podał dane na temat liczby kobiet w nauce. Polska w czołówce państw UE

Europejski Urząd Statystyczny podał najnowsze dane dotyczące liczby kobiet pracujących w nauce i inżynierii. W Unii Europejskiej jest ich łącznie 7,7 mln. Polska znajduje się wśród państw, w których odsetek kobiet w tych dziedzinach jest wysoki. Pod tym względem znacząco wyprzedzamy między innymi Niemcy, Francję czy Włochy. 

Wskaźniki HR – które są odpowiednie dla Twojej firmy i dlaczego?

Wskaźniki HR – które są odpowiednie dla Twojej firmy i dlaczego?

– Skuteczny HR opiera się na danych, a nie na intuicji. Firmy, które chcą efektywnie zarządzać zespołem, muszą monitorować kluczowe wskaźniki HR – tłumaczy specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz. Ekspertka podkreśla, że ważne jest dobranie odpowiednich wskaźników HR do swojej firmy. Jakie są opcje? Oto przewodnik po najważniejszych wskaźnikach HR z przykładami ich zastosowania.

Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa: praca, wymagania, wynagrodzenie

Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa: praca, wymagania, wynagrodzenie

Choć profesja jest perspektywiczna i bardzo wysoko opłacana, na rynku pracy brakuje 4 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa. – Nie jest to zawód dla kogoś, kto chciałby raz nauczyć się wszystkich niezbędnych rzeczy i później przez całe życie korzystać z tej wiedzy – komentuje Iwona Prószyńska, ekspertka z Centrum Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury Państwowego Instytutu Badawczego NASK.

Poczęstunek, kawa i herbata dla pracowników a koszty uzyskania przychodu

Poczęstunek, kawa i herbata dla pracowników a koszty uzyskania przychodu

Nie wszystkie koszty, które ponosi firma, kwalifikują się do pomniejszenia podstawy opodatkowania. Czy wydatek na kawę i herbatę dla pracowników albo choćby catering w czasie spotkania integracyjnego może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów? Wyjaśniamy, jak zaksięgować poszczególne wydatki, by nie budziło to wątpliwości urzędu skarbowego.