Rynek pracy w obszarze marketingu stale się zmienia. Rozwój nowych technologii i Internetu wymaga podążania za nowościami. Dziś studia magisterskie mogą okazać się niewystarczające. Wiele osób zajmujących się na co dzień szeroko pojętym marketingiem, decyduje się na podjęcie dodatkowych studiów podyplomowych. Niektórzy poszerzają swoją wiedzę z zakresu marketingu i kontynuują pracę z tego obszaru. Inni wybierają coś zupełnie innego jako uzupełnienie kierunku.
Marketing studia
Najpopularniejszym kierunkiem studiów związanych z marketingiem jest po prostu marketing i zarządzanie lub marketing i reklama. Marketing jest bardzo szerokim pojęciem, dlatego ważna jest specjalizacja. Sam dyplom nie jest w stanie zagwarantować pracy w zawodzie. Tu liczy się praktyka zdobywana przez lata. Umiejętność wykorzystania wiedzy w życiu zawodowym.
Dużym plusem są także dodatkowe studia podyplomowe, które wprowadzają powiew świeżości i pozwalają nabyć nowe umiejętności. Zajęcia na studiach podyplomowych prowadzone są w dużej mierze przez praktyków zawodu. Dzięki temu można poznać tajniki pracy w danym zakresie od najlepszych. To pozwala wykorzystać je w działaniu i rozwoju własnej pracy.
Należy pamiętać, że studia podyplomowe nie kończą się uzyskaniem kolejnego tytuły naukowego. Na zakończenie otrzymujesz świadectwo ukończenia kształcenia na określonym kierunku. Na zaliczenie toku studiów zazwyczaj przygotowywana jest praca zaliczeniowa, czasami jest także egzamin końcowy.
Dla kogo studia podyplomowe?
Studia podyplomowe są dla każdego, kto chce pokierować swoją karierę na odpowiednie tory. Dzięki podyplomówce stajemy się atrakcyjniejszymi pracownikami i możemy też stawiać większe wymagania finansowe.
Studia podyplomowe w Warszawie, studia podyplomowe w Katowicach, czy Krakowie lub Wrocławiu mają największą różnorodność kierunków. Wiele osób z innych miast Polski chętnie korzysta z oferty edukacyjnej, jaką oferują uczelnie w tych miastach.
W ostatnim czasie obserwujemy wzrost ofert pracy związanych ze stanowiskami takimi jak social media manager czy content marketing specialist, na których w większości osadzani są copywriterzy. Rynek agencji marketingowych rośnie w siłę, wynagrodzenia idą w górę, a konkurencyjność wzrasta. Według Raportu Płacowego firmy Hays zarobki osób tworzących treści wynoszą minimalnie 5000 PLN, optymalnie 7000, a maksymalnie 9500 PLN. To bardzo dobry czas dla marketingowców ze smykałką do tworzenia przekazów tekstowych.
Marketingowcy, którzy do tej pory pracowali na gruncie tradycyjnych form marketingu, mogą odczuwać oddech młodszego konkurencyjnego pokoleniach na karku. Działania w Internecie to aktualnie podstawa, dlatego studia podyplomowe z e-marketingu to świetne uzupełnienie wiedzy oraz zdobycie praktycznych wskazówek. Roczny koszt studiów podyplomowych to wartość około 5000 PLN.
Studia podyplomowe to także dobre rozwiązanie dla osób, które chcą się przebranżowić. To także możliwość poznania ciekawych osób i nawiązania nowych kontaktów zawodowych.
Studia podyplomowe są poniekąd odzwierciedleniem naszych realnych potrzeb zawodowych. Wybieramy je świadomie by móc być jeszcze lepszym specjalistą, managerem.
Jak wynika z najnowszych danych GUS, studia podyplomowe są coraz chętniej wybierane przez Polaków. W roku akademickim 2015/2016 w toku studiów podyplomowych dokształcało się około 152 tysiące osób. Większość z nich, bo 83500 słuchaczy wybrało studia publiczne, a 68000 studia prywatne. W grupie słuchaczy przeważały kobiety - stanowiły 72% słuchaczy. Oferta studiów podyplomowych w głównej mierze podyktowana jest popularnością określonych kierunków.
W ostatnim czasie studia podyplomowe w zakresie marketingu, zwłaszcza internetowego, stały się niezwykle popularne. Dziś już nikt nie wyobraża sobie prowadzenia firmy bez podstawowych narzędzi social mediowych, bez wykorzystania analityki i sekretów SEO oraz contentu. Tradycyjny system kształcenia licencjat/magister nie dostarcza tak praktycznej, skondensowanej wiedzy, jak podyplomówka. Dlatego najlepszą możliwością poszerzenia swojej wiedzy po studiach z marketingu, są studia podyplomowe z marketingu internetowego.
Jak podaje Sedlak&Sedlak osoby, które ukończyły studia podyplomowe, mogą liczyć na wzrost pensji w przedziale pomiędzy 20 a 50%.