Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Geofencing, IP targeting – co to jest? Jak jest ważny w marketingu?

Geofencing, IP targeting – co to jest? Jak jest ważny w marketingu?

 
Geofencing, IP targeting – co to jest? Jak jest ważny w marketingu?

Jak sprawić, by osoby odwiedzające nieznaną sobie okolicę – na przykład turyści – szukając w sieci informacji na temat najbliższego sklepu, restauracji czy innej usługi – natknęli się na ofertę Twojej firmy? Przecież nie mają szansy wpisać w wyszukiwarkę nazwy Twojego punktu, gdyż jej nie znają. Otóż w promowaniu lokalnych biznesów pomaga strategia marketingu internetowego zwana geofencingiem (IP marketingiem). Na czym ona polega i jak może Ci pomóc przyciągnąć klientów?

 

IP targeting, geofencing – co to?

 

W geofencingu wykorzystywane są takie technologie jak wi-fi, GPS, Bluetooth, RFID, pozwalające śledzić lokalizację urządzeń elektronicznych (poprzez ich adresy IP). Zasada działania geofencingu jest bardzo prosta. Dana firma tworzy wirtualny obszar, tzw. geofence, nakładany na rzeczywistą mapę. W obrębie geofence firma umieszcza swoje reklamy – powiadomienia o dostępnych usługach, kupony zniżkowe, alerty itp. W momencie, gdy użytkownik telefonu lub tabletu fizycznie wejdzie do obszaru objętego wirtualnym płotem geofence, na jego urządzeniu będą pojawiać się wspomniane treści promocyjne.

 

Wirtualne obszary marketingu można wyznaczać niemal wszędzie. Co ważne, nie musi być on zbieżny z umiejscowieniem Twojej firmy – bardzo częstą praktyką jest wyznaczanie geofence w pobliżu lokalizacji konkurencji. Dobrym miejscem na nekreślenie wirtualnego obszaru reklamowego mogą być też np. uczelnie, miejsca chętnie odwiedzane przez osoby młode – jeśli należą do grupy docelowej Twojej firmy.

 

Konsumenci otrzymują informacje reklamowe nie tylko wtedy, kiedy znajdują się na danym obszarze, ale także przez pewien ustalony czas później, np. tydzień lub 30 dni (zależnie od usługi geofencingowej). Wydłużony czas emisji reklam ma zachęcać konsumentów do powrotu w dane miejsce, przypominać im o usłudze, sprawiać, że polecają ją innym.

 

Geofencing, IP targeting – znaczenie w marketingu

 

Geofencing zrewolucjonizował wiele branż, np. transportową, ale też turystyczną i hotelowo-gastronomiczną. Tworzenie wirtualnych obszarów reklamowych pozwala na przyciągnięcie zupełnie nowych klientów, pomaga w walce z konkurencją, poprawia też notowania firmy w sieci – jej produkty / usługi są widoczne dla internautów, a więc też częściej oceniane, komentowane, polecane itp. Zaangażowanie klientów przyczynia się do tego, że marka jest dłużej pamiętana, buduje bazę lojalnych klientów.

 

Co więcej, geofencing dostarcza cennych informacji zwrotnych na temat zwyczajów zakupowych konsumentów oraz skuteczności aktualnej kampanii. Przykładowo, jeśli wyniki akcji promocyjnej na danym obszarze są słabe, być może warto pomyśleć o innej lokalizacji, poszukać nowej grupy docelowej.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje

Badania okresowe są obowiązkowe dla wszystkich pracowników, różni się tylko częstotliwość ich wykonywania oraz rodzaj zlecanych badań. Przykładowo, jeśli pracownik wykonuje pracę na wysokości, zostanie wysłany m.in. na badanie neurologiczne, nauczyciele mogą spodziewać się badań laryngologicznych, a osoby na kierowniczych stanowiskach – EKG serca i pomiaru poziomu cholesterolu we krwi.

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?

„To wcale nie miało miejsca!", „To był przecież niewinny żart, źle to odebrałeś", „Znowu przesadzasz..." Jeśli bardzo często słyszysz tego typu komunikaty kwestionujące Twój zdrowy rozsądek albo podważające Twoje emocje, być może ktoś stara się Tobą manipulować. Gaslighting to bardzo wyrafinowana forma przemocy emocjonalnej. Jakie są oznaki, że gaslighter zastawia na Ciebie pułapkę?

Bezrobocie w Polsce spada. Stopa bezrobocia w marcu 2025 r. wg GUS

Bezrobocie w Polsce spada. Stopa bezrobocia w marcu 2025 r. wg GUS

Główny Urząd Statystyczny podał najnowsze dane na temat poziomu bezrobocia rejestrowanego i liczby bezrobotnych. Z zestawienia wynika, że stopa bezrobocia w marcu br. zmniejszyła się w stosunku do poprzedniego miesiąca. To dobra wiadomość świadcząca o dużej stabilności polskiego rynku pracy. Wciąż widać jednak znaczne różnice na poziomie lokalnym. Gdzie bezrobocie jest najwyższe?

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379