Inbound marketing: co to?
Inbound marketing, czyli tak zwany marketing przychodzący, to działania promocyjne prowadzone w internecie, których celem jest doprowadzenie do tego, by użytkownik samodzielnie odszukał firmę. Stanowi zatem odwrócenie tradycyjnej promocji, kiedy to przedsiębiorca stara się dotrzeć do konsumentów.
Inbound marketing: przykłady
Jak sprawić, by klienci pojawili się sami, bez ingerencji ze strony przedsiębiorstwa? Przede wszystkim firma musi stać się rozpoznawalna, budzić zaufanie, a także generować treści, które są interesujące dla wybranej grupy docelowej. Chodzi o to, by internauta, szukając informacji na jakiś temat w sieci, natknął się na markę, zaciekawił się, sam przejrzał jej ofertę, zaufał firmie i stał się jej klientem.
Temu wszystkiemu służy wiele strategii i różnorodne narzędzia, na przykład:
-
content marketing (wraz z SEO),
-
social media marketing,
-
marketing szeptany,
-
linki sponsorowane.
Zainteresować użytkowników mają reklamy, filmiki, spoty, konkursy i kampanie w mediach społecznościowych, a także oryginalne, wartościowe, dobrze pozycjonujące się w wyszukiwarce artykuły i wpisy na stronach lub blogach należących do firmy.
Inbound marketing: korzyści
Inbound marketing jest strategią długofalową, obliczoną nie na doraźne korzyści, ale na wzmocnienie pozycji firmy na rynku, wypromowanie marki i związanie z nią klientów na dłużej. Ten rodzaj strategii marketingowej stawia więc na pierwszym miejscu budowanie popularności, podnoszenie prestiżu, zwiększanie rozpoznawalności firmy. By tego dokonać, dba się o zadowolenie klienta, odpowiada na jego potrzeby, generuje treści, które są dla niego potencjalnie interesujące, dostarcza mu nowych bodźców, niekoniecznie bezpośrednio związanych ze sprzedażą.
Inbound marketing pozwala dotrzeć do dużej liczby konsumentów i finalnie poszerzyć bazę klientów firmy. Do niewątpliwych korzyści tej strategii należy również to, że może być prowadzona stosunkowo niskim kosztem, a więc łatwo dostosować ją do budżetu przedsiębiorstwa.