Na czym polega dzień otwarty?
Dzień otwarty to wydarzenie, podczas którego osoby z zewnątrz mogą poznać specyfikę działalności firmy, zobaczyć etapy produkcji, wykorzystywane w zakładzie maszyny, poznać pracowników i specyfikę ich obowiązków, a także uzyskać informacje z pierwszej ręki na interesujące ich tematy. Takie eventy organizują uczelnie, szkoły, przedszkola, firmy usługowe i produkcyjne.
Dzień otwartych drzwi: korzyści
Przede wszystkim udział w dniu otwartych drzwi angażuje osoby, które zdecydują się na wizytę. Do firmy przychodzą jedynie zainteresowani działalnością firmy, pracą w niej czy jej produktami lub usługami. Dzięki temu łatwiej nawiązać z nimi relacje. Dzień otwarty to czas na skuteczny marketing bezpośredni – pozwalający zaprezentować markę zainteresowanej grupie w sposób odpowiadający jej potrzebom.
Dobrze zorganizowane drzwi otwarte to dla odwiedzających nie tylko szansa na poznanie firmy, ale też na miłe i konstruktywne spędzenie wolnego czasu. Krótko mówiąc, to dodatkowa korzyść, którą można zyskać, przychodząc. Takie osobiste doświadczenia zapadają w pamięci na długo, a uczestnicy dzielą się wrażeniami z innymi, promując tym samym firmę.
Jak zorganizować dni otwarte w firmie?
Przede wszystkim należy dokładnie określić, dla jakiej grupy organizowane są drzwi otwarte i jaki mają cel. Może nim być np.:
- pozyskiwanie nowych klientów,
- szukanie pracowników,
- zwiększenie rozpoznawalności marki i działania wizerunkowe,
- impreza integracyjna dla pracowników i ich rodzin, która ma na celu podtrzymywanie wizerunku dobrego pracodawcy, budowanie zaufania i zwiększenie lojalności pracowników.
W zależności po co i dla kogo organizowane są dni otwartych drzwi, trzeba wybrać odpowiedni sposób poinformowania o tym wydarzeniu. Jeśli lista uczestników jest dokładnie określona, można e-mailowo wysłać imienne zaproszenia na event firmowy. Gdy firma chce pozyskać klientów, może ogłosić open day na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub zaprosić do współpracy np. blogerów z branży, którzy nagłośnią wydarzenie. Zaproszenie na dzień otwarty dla studentów i absolwentów warto udostępnić w formie plakatu na uczelniach, czy na stronach internetowych uczelni.
Aby promocja firmy się udała, a wizyta w siedzibie wywołała w uczestnikach spotkania pozytywne emocje, trzeba zaplanować wydarzenie tak, by uniknąć chaosu organizacyjnego i aby goście się nie nudzili. Oddelegowanie pracowników do oprowadzania i odpowiadania na pytania to zupełna podstawa. Warto też przygotować firmowe gadżety, dobrze przemyśleć harmonogram i atrakcje związane z działalnością przedsiębiorstwa. Począwszy od przywitania gości, przez prezentację marki, wykłady, spotkania z autorytetem i warsztaty tematyczne, aż po zwiedzanie fabryki, czy obszarów na co dzień niedostępnych dla osób z zewnątrz.