Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Banner blindness: definicja, jak zapobiegać?

Banner blindness: definicja, jak zapobiegać?

 
Banner blindness: definicja, jak zapobiegać?

Banery reklamowe stały się tak powszechne zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w sieci, że wiele osób już ich nie zauważa. Na czym dokładnie polega zjawisko tzw. banner blindness? Jakie ma znaczenie dla kampanii reklamowych?

 

Banner blindness: co to jest?

 

Banner blindness, czyli dosłownie: ślepota banerowa, to mechanizm polegający na nieskupianiu uwagi na treściach reklamowych w otaczającej przestrzeni, na stronach internetowych. Konsument świadomie lub odruchowo ignoruje banery, np. zamyka wyskakujące okienka z reklamami, przewija witrynę internetową w dół, by pominąć reklamę i przejść do innych informacji.

 

Bannery: dlaczego ich nie zauważamy?

 

Maksymalną liczbę szyldów reklamowych w przestrzeni miejskiej zwykle regulują przepisy. Tego typu ograniczenia nie funkcjonują jednak w sieci. Banery internetowe są istotnym elementem większości nowoczesnych kampanii reklamowych. Można je spotkać niemal w każdej witrynie, w mediach społecznościowych.

 

Powszechność banerów online doprowadziła do tego, że wielu użytkowników sieci zaczęło odbierać je jako nachalne i niepożądane. Powszechne w użyciu stały się na przykład nakładki na wyszukiwarki blokujące wyskakujące okienka z reklamami.

 

Banery u wielu osób budzą irytację, i to niezależnie od tego, czy ich odbiorcy są klientami sklepu, czy też nie. W efekcie internetowy plakat reklamowy jest jedną z najczęściej ignorowanych lub celowo pomijanych elementów kampanii reklamowej firmy.

 

Banner blindness: jak ją wyeliminować?

 

Czy to znaczy, że korzystanie z banerów w sieci jest niewłaściwą metodą komunikacji firmy z klientem? Niekoniecznie. Wiele zależy od tego, gdzie umieszcza się reklamę własnej marki. Istotne jest w szczególności to, by dany baner trafiał do ściśle określonej grupy docelowej – potencjalnych nabywców danego produktu czy usługi. Ważnym zadaniem w czasie opracowywania nowoczesnej reklamy dla firmy jest umiejętność właściwego klasyfikowania grup klientów.

 

Kluczowa jest także zawartość baneru. Internauta będzie mniej skłonny zignorować banner, jeśli wraz z treścią reklamową, logiem firmy plakat będzie zawierał np. interesującą informację, ciekawostkę, humorystyczny obrazek. Reklama produktu w sieci powinna być zaskakująca, zabawna lub przykuwająca uwagę w inny sposób.

 

Zjawisko banner blindness można zminimalizować – wymaga to jednak starannego przygotowania strategii reklamowej. Zwrócenie się do profesjonalnej agencji marketingowej może się jednak bardzo opłacić.

 

Szukasz skutecznych sposobów promowania swojej firmy w sieci? Sprawdź, czym jest reklama natywna.

 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. Sprzedaży

    Legal House Poland sp z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska: pozyskiwanie nowych klientów; sprzedaż usług nowym klientom; praca z bieżącą bazą klientów w części sprzedaży dodatkowych usług organizacja i udział w kampaniach reklamowych; tworzenie ofert handlowych; prowadzenie spotkań handlowych (samodzielnie lub w zespole)...
  • Mistrz Bezpośredniej Produkcji (Wydział Wyposażeniowy)

    Remontowa Shipbuilding S.A.   Gdańsk, blisko stacji SKM Politechnika    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Czym będziesz się zajmować: Nadzorem nad właściwym przebiegiem procesów prefabrykacji, montaży oraz nad terminową realizacją wykonywanych prac wyposażeniowych; Nadzorem nad dokumentacją technologiczną, techniczną oraz materiałową; Planowaniem, organizowaniem i koordynowaniem pracy...
  • GOLD-TRADE sp. z o.o.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   10 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Twój zakres obowiązków obsługa rynku inwestycyjnego i lokalnego; współpraca z firmami budowlanymi i wykonawcami; pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymywanie relacji ze stałymi odbiorcami; prowadzeniu rozmów i negocjowaniu kontraktów handlowych; monitorowaniu rynku inwestycji budowlanych;
  • Pracownik sezonowy

    Grimslovs Skogstjanst AB   Szwecja, Emmaboda    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   9 000 - 17 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Szwedzka firma Grimslövs Skogstjänst AB poszukuje nowych pracowników na stanowiska pracowników do sadzenia na sezon 2025 (szacowany czas to połowa marca do połowy lipca). Dobrym pracownikom umowa może zostać przedłużona.
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    6 godz.
    Zakres obowiązków: Opracowanie i nadzór nad dokumentacją techniczną procesu prefabrykacji. Wykonywanie rysunków z rozkrojami płyt. Planowanie i organizacja produkcji elementów prefabrykowanych. Współpraca z działem projektowym i zespołem realizacyjnym na hali. Współpraca z...
  • Młodszy Specjalista ds. windykacji

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca zdalna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  część etatu  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Zakres obowiązków: Monitorowanie i windykacja przeterminowanych płatności; Telefoniczny i e-mailowy kontakt z klientami; Inicjowanie działań zapewniających terminowe płatności od klientów; Regularna komunikacja z klientami, rozwiązywanie zapytań dotyczących płatności; Analiza i...

Najnowsze artykuły

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Święta, święta i po świętach, a jak wiemy, powrót do codzienności po długim urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Urlop uzupełniający – podstawowe informacje

Urlop uzupełniający – podstawowe informacje

Co powiesz na 6 dodatkowych dni urlopu? Mało kto wie, że w pewnych przypadkach pracownikowi przysługuje urlop uzupełniający, którego pracodawca nie może odmówić. Sprawdź, kto i kiedy nabywa prawo do urlopu uzupełniającego, jaki jest jego wymiar oraz co powinno znaleźć się na wniosku o tego typu wolne w pracy.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy pod koniec roku to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do stycznia lub lutego? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej zwiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest najlepszy czas na szukanie pracy, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek

O zarobkach często nie mówi się nawet bliskim, a zgodnie z prawem UE płace w Polsce mają wkrótce być powszechnie znane. – Nawet pracownicy, którzy są przekonani, że to właściwa droga, nadal bardzo mocno sygnalizują obawę, że jawność wynagrodzeń będzie powodować konflikty – zauważa Mateusz Żydek. Ekspert rynku pracy z Randstad Polska wyjaśnia, jak jawność płac może wyglądać w praktyce.

Dni wolne od pracy w 2025 roku

Dni wolne od pracy w 2025 roku

Pierwszy długi weekend 2025 mamy już w styczniu – warto skorzystać, bo na kolejny poczekamy aż do kwietnia. Stosunkowo korzystnie wypadają i majówka, i Zielone Świątki, a także święto 15 sierpnia, które w przyszłym roku będzie w piątek. Kiedy brać wolne, by wykorzystać jak najmniej własnej puli urlopów? Przedstawiamy nowy Kalendarz dni wolnych od pracy. Sprawdź i zaplanuj urlopy 2025!

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?

– Praca przyszłości będzie hybrydowa, zdalna lub oparta na projektach, a efektywność będzie mierzona nie tylko wynikami, ale i zdolnością współpracy i adaptacji. Nie oznacza to jednak, że technologia całkiem zdominuje rynek pracy. Przeciwnie, to właśnie ludzka kreatywność i empatia będą wyróżniać pracowników w dobie automatyzacji – przewiduje specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz.