– Rekrutacja na stanowiska C-level (CEO, CFO, COO, CTO, CMO) to jedno z najważniejszych zadań strategicznych dla każdej organizacji. Błędna decyzja rekrutacyjna na tym poziomie może skutkować stratami finansowymi oraz utratą zaufania ze strony pracowników, inwestorów czy klientów – tłumaczy specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz. Jak mądrze wybrać managera albo CEO swojej firmy?
Lista stanowisk - Specjalista ds. Public Relations
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Pracownik do spraw projektów wydawniczych
Urząd Miejski Wrocławia Wrocław, plac Solny 20 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Starszy specjalista ds. komunikacji wew. i contentu
Grupa Inter Cars Warszawa, Młociny praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Specjalista ds. Public Relations
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Specjalista ds. Public Relations to osoba odpowiedzialna za opracowywanie i realizację strategii w zakresie wizerunku rynkowego przedsiębiorstwa. Zakres zadań specjalisty PR obejmuje wiele dziedzin. Do podstawowych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: planowanie działań z zakresu media relations, tworzenie i aktualizacja baz mediów i klientów firmy, budowanie i utrzymywanie stałych relacji z dziennikarzami, władzami lokalnymi, ośrodkami naukowymi, itd. A także osoba ta odpowiada za organizację konferencji prasowych, przygotowanie materiałów prasowych i raportów na temat bieżącego funkcjonowania firmy, organizuje imprezy dla klientów oraz pracowników, organizuje działania z zakresu komunikacji marketingowej, przygotowuje „procedury kryzysowe” - pełni rolę osoby sterującej polityką informacyjną na zewnątrz oraz wewnątrz firmy i szkoleni pracowników w tym zakresie. Poza tym udziela wywiadów, przygotowuje odpowiednie materiały dla zarządu i pracowników firmy, doradza kierownictwu w zakresie strategii rozwoju firmy.
WYMAGANIA
Specjalista ds. Public Relations powinien mieć wykształcenie wyższe (dziennikarstwo, nauki społeczne, marketing, politologia), a także znać w stopniu biegłym j. angielski i obsługę komputera. Mile widziane jest doświadczenie w obrębie danej branży w pracy w dziedzinie Public Relation oraz doświadczenie w organizacji imprez firmowych i kontaktach z mediami. Poza tym bardzo ważną kwestią jest też, aby osoba na tym stanowisku miała ugruntowaną wiedzę merytoryczną z zakresu PR, wiedzę ogólną na temat życia społecznego i biznesowego, łatwo nawiązywała kontakty i budowała relacje międzyludzkie oraz swobodnie formułowała myśli i redagowała teksty - „lekkość pióra”, znała nowoczesne narzędzia komunikacji w internecie. Specjalista ds. Public Relations powinien również cechować się: zdolnościami przywódczymi (leadership), komunikatywnością i otwartością na otoczenie, elokwencją, logiką w myśleniu i słowie, opanowaniu, odpowiedzialnością za słowa, doskonałą prezentacją i umiejętnościami negocjacji, wysoką odpornością na stres. A także kreatywnością, zmysłem estetycznym, umiejętnością podejmowania szybkich decyzji i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach oraz wysokimi umiejętnościami perswazji.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest firma, biuro oraz praca w terenie, np. targi, konferencje prasowe, spotkania z dziennikarzami. Czas pracy zazwyczaj nienormowany. Wśród kandydatów na tym stanowisku dominują osoby w przedziale wiekowym 25-35 lat. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą występować sytuacje stresowe. Pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego, np. na kierownika ds. public relations.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Specjalista ds. public relations może być zatrudniony, m.in. jako: rzecznik prasowy firmy, np. produkcja czy FMCG, specjalista w komórce PR firmy, specjalista od marketingu politycznego, a także w agencji doradztwa personalnego, w firmach PR oraz może doradzać partiom politycznym i konkretnym politykom w zakresie wizerunku zewnętrznego. Poza tym osoba taka może też założyć własną firmę, realizującą zlecenia PR na rzecz instytucji, firm i organizacji.
ZAROBKI
Wynagrodzenie zależy głównie od położenia geograficznego zakładu pracy, majętności firmy, specyfiki branży przedsiębiorstwa. Średnie wynagrodzenie to 2 tys. zł - 10 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: telefon komórkowy, laptop, samochód służbowy, szkolenia.
Najnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Specjalista ds. PR i mediów społecznościowych
Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o. Bydgoszcz praca hybrydowaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. projektów specjalnych
Urząd Miejski Wrocławia Wrocław, Przejście Żelaźnicze 1 praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. Reklamy Online
Praca.pl Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Performance Marketing Specialist / Digital Marketing Specialist
MAOBI Group Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Social Media Specialist
Kronospan Polska Sp. z o.o. Szczecinek praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły

Rekrutacja C-level – jakie strategie warto zastosować w rekrutacji na wysokie stanowiska?

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy
Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?
– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje
– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki
– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?
Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.
Najnowsze komunikaty

Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.

Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).

Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?

Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?