Lista stanowisk - Media Buyer

Media Buyer

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Media buyer należy do grupy zawodów trudnych do rozszyfrowania po samej tylko nazwie stanowiska; w wolnym tłumaczeniu media buyer oznacza nabywcę mediów, co w praktyce przekłada się na nabywanie powierzchni reklamowych w poszczególnych mediach tradycyjnych i elektronicznych. Media buyer negocjuje warunki dzierżawy powierzchni reklamowej i zawiera umowy w imieniu zleceniodawcy lub agencji reklamowej organizującej jego kampanię. Przestrzeń reklamowa może w tym przypadku oznaczać czas antenowy w radiu lub telewizji, boxy reklamowe w prasie drukowanej lub na stronach internetowych, billboardy, banery, etc. Osoba obsadzona na tym stanowisku ściśle współpracuje z media plannerem i pozostałymi jednostkami uczestniczącymi w opracowywaniu i realizowaniu kampanii reklamowej, ma istotny wkład w wybór medium adekwatnego do charakteru i treści reklamy.


WYMAGANIA

Pierwszym i najważniejszym wymogiem, którego spełnienie otwiera drogę do wykonywania zawodu media buyera jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia, pozyskanego na kierunku reklama i promocja lub innym o podobnym charakterze. Potencjalni pracodawcy zwracają także szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenie kandydata, pozyskane w pracy na stanowisku o podobnym charakterze (najlepiej w agencji reklamowej). Istotne są także cechy personalne kandydata – kreatywność, zdolność analitycznego myślenia, umiejętności negocjacyjne, zdolności efektywnej pracy w zespole, etc. Niezbędna do wykonywania codziennych obowiązków okaże się także obsługa komputera na poziomie zaawansowanym.


WARUNKI PRACY

Praca media buyera opiera się na realizowaniu szeregu czynności organizacyjnych – począwszy od wyszukiwania mediów spełniających wymagania kampanii reklamowej, poprzez negocjowanie warunków dzierżawy powierzchni reklamowej, na zawieraniu wiążących obie strony umów skończywszy.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Możliwości zatrudnienia na stanowisku media buyera stwarzają przede wszystkim duże agencje reklamowe.


ZAROBKI

Zarobki na stanowisku media buyera rozpoczynają się od 4000 złotych brutto miesięcznie i mogą sięgać nawet 10 000 złotych brutto.

Praca Media Buyer
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.