– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.
Lista stanowisk - Kierownik ds. Marki
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
Kierownik ds. Marki
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik ds. marki (brand manager) to osoba, która odpowiada za powodzenie marketingowe i sprzedaż określonej marki, serii produktów danej marki. Jest to stanowisko samodzielne, odpowiedzialne. Do głównych obowiązków tego pracownika należy, m.in.: udział we wprowadzaniu na rynek nowej marki, odpowiedzialność za realizację planów sprzedaży nowej marki, prowadzenie negocjacji, koordynacja procesu przyjmowania zamówień na podległym terenie, udział w planowaniu i realizacji działań marketingowych i promocyjnych, a także doradzanie klientom we wszystkich stadiach kreowania marki, przygotowywanie umów i koordynacja ich realizacji, przygotowywanie raportów marketingowych i cenowych, akcji promocyjnych oraz współpraca z partnerami firmy. Warto podkreślić, iż zakres obowiązków kierowania ds. marki zależy od produktu, którym się zajmuje.
WYMAGANIA
Kierownik ds. marki (brand manager) powinien mieć wykształcenie wyższe, kierunkowe - ekonomia lub policealne - studium reklamy. Poza tym osoba na tym stanowisku musi znać bardzo dobrze język angielski i posiadać wiedzę w obsłudze komputera. Ważną kwestią jest też 2-3 letnie doświadczenie w sprzedaży B2B oraz doświadczenie negocjacyjne. Pracownik ten powinien cechować się, m.in.: wysoką komunikatywnością i dobrą prezencją, umiejętnością pracy w systemie zadaniowym z odpowiedzialnością za realizację postawionych celów oraz samodzielnością, dyspozycyjnością, dynamizmem i energią w działaniu, a także umiejętnością pracy w zespole.
WARUNKI PRACY
Stanowisko kierownicze i związana z nim odpowiedzialność sprawiają, że konieczna jest odporność na stres, który jest obecny niemal cały czas. Miejscem pracy jest biuro oraz praca w terenie - spotkania, negocjacje. Praca ta wiąże się z różnym natężeniem kontaktów z ludźmi. Pracownik ma możliwość rozwoju kwalifikacji zawodowych - może awansować, np. na brand managera, key account managera, dyrektora generalnego.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Kierownik ds. marki (brand manager) może pracować, np. w marketingu, reklamie, public relations.
ZAROBKI
Zarobki pracownika kształtują się od 4 tys. zł - 18 tys. zł zł i wyżej + premia i bonusy zależne od wyników sprzedaży. Wśród innych dodatków są, m.in.: samochód służbowy, laptop, telefon komórkowy, opieka medyczna, szkolenia.
Najnowsze artykuły
Kobiety coraz silniejsze w biznesie
Urlop okolicznościowy na ślub dziecka
Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki
Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?