Lista stanowisk - Infobroker

Infobroker

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

W czasach najnowszych, czasach przewagi branży usługowej nad produkcyjną i ogromnego znaczenia mediów, najważniejszym dobrem, na które popyt stale rośnie, jest informacja. Infobroker to osoba, która zajmuje się profesjonalnym pozyskiwaniem informacji na zlecenie osób prywatnych, firm, instytucji i organizacji, w oparciu o ściśle wyznaczone kryteria. Infobroker pozyskuje je w oparciu o kontakty, źródła pisane i niepisane znane przeważnie tylko sobie i przekazuje je w formie zwięzłego raportu na ręce zleceniodawcy. Profesjonalizm infobrokera przejawia się w ponoszeniu przez niego pełnej odpowiedzialności za rzetelność i prawdziwość przekazywanych odbiorcy danych, oraz za możliwe wyczerpanie tematu we wszystkich jego aspektach. Infobroker to zawód przyszłości, wciąż mało znany i popularny, jednak z roku na rok pozyskujący coraz większe znaczenie we współczesnym świecie.


WYMAGANIA

Choć oficjalne, formalne wymogi, stawiane przed infobrokerami przez potencjalnych zleceniodawców praktycznie nie istnieją, w rzeczywistości fakt ten nie umniejsza zawodowej konkurencji i konieczności posiadania licznych kwalifikacji. Przede wszystkim renomę infobrokera, a więc i ilość potencjalnych zleceń buduje jego dotychczasowa skuteczność, posiadane referencje od poprzednich odbiorców. Inforbroker musi posiadać liczne kontakty i źródła informacji, za których rzetelność ponosi odpowiedzialność, musi odznaczać się szczególną dociekliwością, komunikatywnością i zaangażowaniem w wykonywaniu powierzonych obowiązków. Osoba wykonująca obowiązki infobrokera to osoba wszechstronnie wykształcona, legitymująca się przeważnie wyższym wykształceniem i posiadająca wiedzę z pogranicza wielu dziedzin.


WARUNKI PRACY

Trudno sklasyfikować miejsce pracy infobrokera, gdyż może nim być niemal każde miejsce na Ziemi, w którym znajduje on informacje atrakcyjne z punktu widzenia zleceniodawcy. Da się jednak określić narzędzia pracy infobrokera – są nimi gruby notes, wypchany po brzegi adresami i telefonami osób, mogących udzielić mu interesujących informacji i wskazówek, a także internet z aktywnym połączeniem internetowym. Telefon i samochód z pewnością ułatwią pracę w terenie.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Infobroker pracuje przeważnie w oparciu o odrębne zlecenia, w charakterze freelancera, lub jako stały pracownik dużej firmy lub organizacji, której działalność wymusza ciągłe pozyskiwanie informacji.


ZAROBKI

Zarobki infobrokera są ogromną zagadką. W zależności od ilości i rangi zleceń osoba zatrudniona w tym charakterze może zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie, podczas, gdy w przypadku przeciwnej skrajności przez cały miesiąc nie uda się zarobić nawet złotówki.

Praca Infobroker
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

5 porad, jak napisać list motywacyjny na staż i praktyki

5 porad, jak napisać list motywacyjny na staż i praktyki

Napisanie listu motywacyjnego bywa problematyczne i dla osób stawiających dopiero pierwsze kroki na rynku pracy, i dla ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Nie każdy kandydat dysponujący cennymi umiejętnościami umie o nich opowiedzieć w sposób atrakcyjny – w końcu nie każdy rodzi się pisarzem i marketingowcem. Oto 5 przydatnych wskazówek, które pomogą w przygotowaniu dobrego dokumentu.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Storytelling w marketingu

Storytelling w marketingu

Wiele osób nie ma problemu z zapamiętaniem fabuły filmu lub książki, ale treść podręcznika albo instrukcja obsługi wylatują im z głowy niemal natychmiast po przeczytaniu. Mechanizmy poznawcze bazujące na tym, że zapamiętujemy lepiej to, co nas osobiście angażuje, budzi emocje oraz jest przedstawione w formie osobowej, z bohaterami i wydarzeniami, wykorzystuje storytelling marketing.

Epidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

Epidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

Uczestniczą w spotkaniach, ale nie mają z kim porozmawiać. Spędzają cały dzień obok innych osób, lecz czują się bardziej samotni niż kiedykolwiek. Dlaczego? Skąd coraz powszechniejsze poczucie wyalienowania w pracy? – Samotność nie jest jedynie brakiem kontaktów społecznych, ale też subiektywnym odczuciem braku bliskości i wsparcia emocjonalnego – podkreśla psycholog Patrycja Modzelewska. 

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379