– Rekrutacja na stanowiska C-level (CEO, CFO, COO, CTO, CMO) to jedno z najważniejszych zadań strategicznych dla każdej organizacji. Błędna decyzja rekrutacyjna na tym poziomie może skutkować stratami finansowymi oraz utratą zaufania ze strony pracowników, inwestorów czy klientów – tłumaczy specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz. Jak mądrze wybrać managera albo CEO swojej firmy?
Lista stanowisk - Category Manager
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Category Manager
Joinco Polska Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnaspecjalista (mid) / kierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Procurement Project Specialist
Joinco Polska Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Category Manager
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Category Manager (specjalista ds. zarządzania kategorią, menedżer kategorii) to pracownik działu marketingu. Jest osobą odpowiedzialną w firmie za zarządzanie grupą dostępnych w ofercie produktów. Zajmuje się opracowywaniem i koordynacją strategii marketingowej krótko- i długoterminowej, rozwojem produktów, m.in. przygotowywaniem rekomendacji dla klientów czy planów promocyjnych, a także rozdzielaniem obowiązków pomiędzy podległych pracowników, np. brand managerów.
Category manager rozdysponowuje również środki w ramach dostępnego budżetu na określone działania marketingowe. Ściśle współpracuje z innymi działami – przede wszystkim działem sprzedaży. Pracownik prowadzi analizy rynku oraz raportuje wyniki przeprowadzonych inicjatyw.
CATEGORY MANAGER – JAK ZOSTAĆ?
Do pracy w tym zawodzie wymagane jest wykształcenie wyższe, najczęściej o profilu ekonomicznym, menedżerskim lub marketingowym. Na samodzielnym stanowisku trzeba także posiadać doświadczenie w zakresie zarządzania odpowiednimi kategoriami produktów.
Niezbędne są także umiejętności analizy danych i aktualnych trendów rynkowych oraz tworzenia rekomendacji dla klientów. Inne wymagania wobec kandydatów to:
-
biegłość obsługi programów komputerowych, zwłaszcza arkuszy kalkulacyjnych, programów do obsługi baz danych,
-
umiejętności negocjacyjne,
-
znajomość języków obcych, w szczególności języka angielskiego,
-
doskonała organizacja pracy,
-
umiejętność współdziałania z innymi,
-
samodzielność,
-
odpowiedzialność,
-
kreatywność.
CATEGORY MANAGER – JAK WYGLĄDA PRACA W TYM ZAWODZIE?
Category Manager pracuje w biurze firmy, ale musi być także gotowy do częstych wyjazdów służbowych, niekiedy także poza granice kraju. W trakcie codziennej pracy ma kontakt z wieloma ludźmi, zarówno współpracownikami, jak i potencjalnymi nabywcami produktów, kontrahentami. Specyfika wykonywanych obowiązków wymaga od niego dyspozycyjności, elastyczności i gotowości do pracy w nienormowanych godzinach. Stałym elementem są spotkania biznesowe, negocjacje i prezentacje produktów dla klientów.
CATEGORY MANAGER – ZAROBKI
Wynagrodzenie Category Managera jest uzależnione od rodzaju firmy, poziomu doświadczenia i uzyskiwanych efektów pracy. Zarobki osób zajmujących się rozwojem produktu, w tym managerów często mieszczą się w granicach 6-10 tys. zł brutto miesięcznie.
CATEGORY MANAGER – ŚCIEŻKA KARIERY ZAWODOWEJ
Category manager to wyższe stanowisko w marketingu i sprzedaży. Osoby, które je obejmują, często zaczynają jako handlowcy, juniorzy w zespołach obsługi klienta, opiekunowie klientów biznesowych, a następnie podnoszą swoje kompetencje – np. uzupełniają wykształcenie, kończą kursy dotyczące marketingu i zarządzania.
CATEGORY MANAGER – PERSPEKTYWY PRACY
Specjaliści ds. PR, reklamy, marketingu i sprzedaży, do których zaliczają się także menedżerowie kategorii, to zawód deficytowy w kilkudziesięciu powiatach w Polsce. Pracy na tym stanowisku należy szukać przede wszystkim w średnich lub dużych firmach zajmujących się marketingiem i sprzedażą.
Praca Category ManagerNajnowsze artykuły

Rekrutacja C-level – jakie strategie warto zastosować w rekrutacji na wysokie stanowiska?

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy
Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?
– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje
– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki
– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?
Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.
Najnowsze komunikaty

Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.

Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).

Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?

Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?