W okresach niepewności ekonomicznej i zmieniających się modeli pracy część etatu, najczęściej jako zatrudnienie dodatkowe do podstawowego, pełnego etatu, zyskuje na popularności. Coraz więcej osób ma dwa, a nawet trzy niepełne etaty jednocześnie, starając się zdywersyfikować źródła dochodu. Jak taka sytuacja wygląda z punktu widzenia prawa pracy? Oto co musi wiedzieć wieloetatowiec.
Lista stanowisk - Barman
Polecane oferty - Gastronomia / Catering
-
Barman
TRIBE Krakow Old Town Kraków praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat -
Pracownik restauracji
Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe TOPAZ Sokołów Podlaski, ul. Kolejowa praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę / zlecenie pełny etat
Barman
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Barman to osoba, która zajmuje się profesjonalnie kompleksową obsługą klienta w zakładach gastronomicznych (np. bary, restauracje, dyskoteki, puby, kawiarnie, hotele), a także prowadzi dokumentację sprzedaży i rozliczenia kelnerskie. Do obowiązków tego pracownika należy, m.in.: robienie różnorodnych drinków oraz udzielanie informacji dotyczących drinków, potraw i sposobów ich przyrządzania. Barman to osoba, która tworzy, tzw. dobry wizerunek zakładu, w którym pracuje.
WYMAGANIA
Osoba chcąca podjąć pracę w charakterze barmana powinna posiadać minimum wykształcenie zawodowe, mile widziane jest średnie o profilu gastronomicznym, a także mieć badania Sanepidu. Ważną kwestią, jest doświadczenie zawodowe na stanowisku kelnera lub barmana ( w gastronomii) oraz znajomość języka angielskiego. Osoby, które widzą przyszłość w tym fachu powinny mieć ukończone specjalistyczne kursy szkolenia barmanów organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Barmanów. Kursy te zakończone są uzyskaniem dyplomu SPB-PBA, z certyfikatem angielskim o randze międzynarodowej, akceptowany przez IBA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów) i zrzeszone kraje. Poza tym barman powinien cechować się, m.in.: wysoką kulturą osobistą, sumiennością, zdyscyplinowaniem, kreatywnością oraz dyspozycyjnością, a także umiejętnością pracy w zespole oraz poczuciem humoru, umiejętnościami prowadzenia ciekawej konwersacji i stworzenia komfortowej atmosfery dla klientów.
WARUNKI PRACY
Jest to praca stojąca. Praca barmana wiąże się z różnym natężeniem kontaktów z ludźmi. Najchętniej zatrudniane są na tym stanowisku osoby młode. Praca ta jest samodzielna.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Barman może być zatrudniony w zakładach gastronomicznych (bary, restauracje, puby, kawiarnie, hotele, dyskoteki, kluby, drink-bary, kasyna, statki).
ZAROBKI
Zarobki barmana uzależnione są od rangi miejsca zatrudnienia i długości praktyki oraz uzyskanego stopnia. Wysokość gratyfikacji tego pracownika to około 1200 zł do 2000 zł. Dodatkiem do pensji są napiwki od klientów.
Najnowsze oferty - Gastronomia / Catering
-
Pracownik restauracji
Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe TOPAZ Łochów, Al. Węgrowska 2c praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę / zlecenie pełny etat -
Barman / Kelner
Ubicom Warszawa, Ochota praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa zlecenie pełny etat 31 - 40 zł brutto/mies. rekrutacja online aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Pracownik restauracji
Marmarton Hiszpania, Cales de Mallorca praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat 6 500 - 6 700 zł brutto/mies. aplikuj szybko aplikuj bez CV -
pracownik fizyczny umowa o pracę / zlecenie pełny etat
-
Pracownik restauracji
Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe TOPAZ Sokołów Podlaski, ul. Kolejowa praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę / zlecenie pełny etat -
pracownik fizyczny umowa o pracę / zlecenie pełny etat
Najnowsze artykuły

Praca na część etatu – podstawowe informacje

Ochotnicza straż pożarna – jak się dostać, zarobki, praca
Strażacy OSP są w gotowości przez całą dobę. W nagłych przypadkach odpowiadają na wezwanie i razem ze strażakami zawodowymi i innymi funkcjonariuszami niosą pomoc, ratują mienie, a niekiedy i życie. Służba w Ochotniczej Straży Poważnej to prawdziwy zaszczyt. Czy trudno dostać się do takiej formacji? Wyjaśniamy, jakie są ustawowe wymagania wobec strażaków–ochotników.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?
Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Quiet hiring – czym jest? Czy ciche zatrudnianie to nowy trend HR?
Quiet hiring ma być odpowiedzią na rosnące braki specjalistów na rynku pracy. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest wsparcie rozwoju własnych pracowników. – To też ważne z punktu widzenia zastępowania pracy ludzkiej przez sztuczną inteligencję. Jeżeli wyposażymy pracowników w umiejętność pracy z nią, unikniemy zwolnień – komentuje ekspert rynku pracy Krzysztof Inglot.

Dzień Docenienia Pracownika – kiedy wypada? Jak świętować?
Dziś obchodzimy bardzo ważne święto – Dzień Doceniania Pracownika! To dobra okazja na integrację zespołu, przyznanie nagród i premii uznaniowych czy chociażby oficjalne podziękowania dla osób wykazujących się wyjątkowym zaangażowaniem lub wynikami w pracy. Dzień ten można wykorzystać również do wzmocnienia marki pracodawcy na rynku pracy.

Drzemka w pracy – przyjaciółka wydajności
Pomysł spania w czasie pracy może wywoływać co najmniej konsternację, niemniej zamknięcie oczu nawet na kilkanaście minut pozwala na nieocenioną regenerację sił i wzrost kreatywności. Potwierdzają to liczne badania, a jedno z nich dowodzi, że mózgi osób praktykujących drzemki są większe i wolniej się starzeją. Korzyści zdrowotne drzemki w pracy są wyraźne, ale co na to polskie prawo pracy?
Najnowsze komunikaty

Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.

Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).

Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?

Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?