– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.
Lista stanowisk - Sekretarka
Polecane oferty - Administracja biurowa
Sekretarka
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Sekretarka to osoba, która pomaga przełożonemu w organizacji pracy, czyli nadzoruje przebieg dnia pracy, np. w sprawach administracyjnych, w korespondencji, w sporządzaniu notatek, umawia na spotkania, zebrania, pośredniczy w kontaktach między szefem i interesantami oraz personelem. Ogólnie rzecz ujmując, jest to prawa ręka szefa.
WYMAGANIA
Sekretarka powinna mieć min. wykształcenie średnie. Mile widziane jest, gdy pracownik na tym stanowisku wykazuje umiejętności zdobyte w szkole policealnej o profilu administracyjno - biurowym lub na specjalistycznym kursie. Ważną cechą jest też dobra znajomość języka angielskiego i obsługi komputera (pakiet Office, Internet) oraz posiadanie prawo jazdy kat. B. Pracownik ten powinien cechować się, m.in.: zdolności organizacyjnymi i interpersonalnymi, zaangażowaniem i umiejętnością samodzielnej pracy pod presją czasu oraz otwartością, kreatywnością, komunikatywnością i odpowiedzialnością, a także miłą aparycją. Ze względu na dostęp do wielu ważnych informacji sekretarka musi być osobą dyskretną i taktowną. Przeciwwskazaniem do wykonywania tego zawodu jest poważna wada słuchu, wymowy i wzroku. Najchętniej zatrudniane w tym zawodzie są kobiety do 40 lat.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest biuro, tzw. sekretariat. Praca ta wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi. Czas pracy wynosi zazwyczaj 8 godzin. Praca ma charakter indywidualny, choć pod nadzorem szefa. Większość obowiązków osoba ta wykonuje w pozycji siedzącej, stąd mogą występować uciążliwości takie jak: (bóle pleców, rąk i barków, zmęczenie wzroku, itp.).
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Sekretarka może być zatrudniona wszędzie tam, gdzie funkcjonuje sekretariat, np. w koncernach, korporacjach, w większych firmach, we wszystkich gałęziach przemysłu, handlu, usługach, urzędach, instytucjach, szkołach, itp.
ZAROBKI
Zarobki sekretarki zależą od miejsca zatrudnienia i wielkości firmy oraz od zakresu odpowiedzialności i umiejętności tego pracownika. Gratyfikacja sekretarki kształtuje się od 1,500 zł. do 4,500 zł.
Najnowsze oferty - Administracja biurowa
-
Sekretarka Medyczna / Sekretarz Medyczny
Europejskie Centrum Zdrowia Otwock Sp. z o.o. Otwock praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Pracownik biurowy ds. Promocji i Współpracy Edukacyjnej
Grupa Pascal Kutno praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Office Manager
LeverX Wrocław praca stacjonarnaspecjalista (mid) / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent/ka zarządu
ManpowerGroup śląskie praca stacjonarnaasystent umowa o pracę tymczasową pełny etat -
Specjalista ds. administracji
JT S.A. Stare Hołowczyce praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Pracownik biurowy - Sekretarz szkoły
Grupa Pascal Kutno praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Referent ds. administracyjnych
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Warszawa, Bielany, ul. Dewajtis 5 praca stacjonarna dziś wygasaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Recepcjonistka / Recepcjonista
młodszy specjalista (junior) / asystent umowa zlecenie pełny etat / część etatu 31,00 zł brutto/godz. aplikuj szybko aplikuj bez CV
Najnowsze artykuły

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?
– O ile w edukacji są procedury wsparcia, to w środowisku zawodowym wszystko zależy od dobrej woli pracodawcy – zauważa specjalistka pracująca z osobami z dysleksją Urszula Grzegorczyk. Zmiana postrzegania dyslektyków na rynku pracy jest pilnie potrzebna. – Wielu otwarcie mówi o swojej dysleksji. Nie chcą biernie czekać, aż „system sam się zmieni” – podkreśla pedagog Michalina Ignaciuk.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki
– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?
Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Quiet hiring – czym jest? Czy ciche zatrudnianie to nowy trend HR?
Quiet hiring ma być odpowiedzią na rosnące braki specjalistów na rynku pracy. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest wsparcie rozwoju własnych pracowników. – To też ważne z punktu widzenia zastępowania pracy ludzkiej przez sztuczną inteligencję. Jeżeli wyposażymy pracowników w umiejętność pracy z nią, unikniemy zwolnień – komentuje ekspert rynku pracy Krzysztof Inglot.

Praca po archeologii – perspektywy, zarobki
Wielu wyobraża sobie, że praca archeologa podobna jest do przygód Indiany Jonesa lub odkrywania sekretów egipskich mumii. A jak wygląda rzeczywista ścieżka kariery absolwenta studiów archeologicznych? Praca w zawodzie archeologa może oznaczać dalekie wyprawy i udział w wykopaliskach, ale też pracę w archiwum z tonami dokumentów czy prowadzenie badań w laboratorium.
Najnowsze komunikaty

Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.

Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).

Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?

Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?