Na koniec roku niektórzy otrzymają dodatkowe wynagrodzenie roczne – tzw. trzynastkę. Nie ma ona charakteru powszechnego, zgodnie z przepisami przewidziana jest dla określonej grupy zawodów. Co więcej, trzynastkę łatwo stracić np. przez nieusprawiedliwioną nieobecność w pracy. Wyjaśniamy, kto i kiedy otrzyma dodatkowe wynagrodzenie, a także jaka jest jego wysokość za 2024 rok.
Lista stanowisk - Asystent działu
Polecane oferty - Administracja biurowa
-
Asystent Działu Eksportu
Verona Products Professional Sp. z o.o. Andrzejów Duranowski, k. Sochaczewa praca stacjonarnaasystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent serwisu posprzedażowego
Doradztwo i Księgowość" mgr inż. Agnieszka Bambejca Warszawa praca stacjonarnaasystent umowa o pracę / o dzieło / o pracę tymczasową pełny etat 6 000 - 8 000 zł brutto/mies. aplikuj szybko aplikuj bez CV
Asystent działu
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Praca jako asystent polega na realizowaniu zadań zleconych przez pracowników działu. Są to zazwyczaj proste, ale często czasochłonne czynności. Ich zakres zależy tak naprawdę od branży firmy oraz działu. Inaczej będzie wyglądać codzienna praca asystenta w firmie informatycznej, a inaczej w dziale obsługi klienta dużej sieci sklepów. W pierwszym przypadku kandydat do pracy musi wykazać się techniczną wiedzą, a w drugim ważniejsze są umiejętności miękkie, ułatwiające kontakty interpersonalne.
NA CZYM POLEGA PRACA ASYSTENTA DZIAŁU?
Do obowiązków asystentów należy m.in.:
• przygotowywanie, segregowanie, kompletowanie i archiwizacja dokumentacji,
• wykonywanie prostych tłumaczeń,
• redagowanie korespondencji służbowej, ogłoszeń, pism,
• organizowanie i bezpośrednia obsługa spotkań i konferencji,
• bezpośrednia obsługa klientów i kontrahentów firmy lub instytucji,
• wyszukiwanie informacji niezbędnych w realizacji zadań pracowników,
• sporządzanie raportów, zestawień,
• redagowanie tekstów, uzupełnianie treści dokumentów,
• wprowadzanie danych do systemów teleinformatycznych,
• kontakt telefoniczny z klientami/kontrahentami,
• obsługa dostaw i zakupów towarów.
ASYSTENT DZIAŁU – WYMAGANIA
Podobnie jak obowiązki, tak i wymagania pracodawców są zależne od tego, jaki dział firmy ma wesprzeć asystent. Różnice widać m.in. w oczekiwanym poziomie wykształcenie. Pracę na tym stanowisku znajdą zarówno osoby z wykształceniem średnim, jak i wyższym na kierunku przygotowującym do pracy w danym dziale. W zdecydowanej większości ogłoszeń pojawiają się wymogi znajomości języka angielskiego, umiejętności obsługi komputera i urządzeń biurowych. Jeśli chodzi o kompetencje miękkie, asystent powinien być osobą komunikatywną, dokładną, dobrze zorganizowaną i odnajdującą się w pracy zespołowej.
ILE ZARABIA ASYSTENT DZIAŁU?
Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Wynagrodzenie asystenta w ogromnej mierze zależy od tego, jakie ma kwalifikacje i w jakim dziale pracuje. I tak, mediana pensji brutto asystenta wynosi:
- w dziale księgowości – 3200 zł,
- w dziale marketingu – 3700 zł,
- w dziale handlowym – 3640 zł,
- w dziale obsługi klienta – 3150 zł,
- w dziale logistyki – 3420 zł
- w dziale zakupów – 3790 zł.
- w dziale IT – 3 850 zł.
ŚCIEŻKA KARIERY
Chcąc zdobyć pierwsze zawodowe doświadczenie w branży, często wybiera się stanowisko asystenta. Taka praca pozwala zaznajomić się z realiami w branży, zweryfikować w praktyce własne umiejętności i zdobyć nową wiedzę, obserwując bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki. Osobom tuż po studiach czy szkole średniej trudno może być bez doświadczenia znaleźć pracę w wyuczonym zawodzie. Zaczynając od asystowania innym, z biegiem czasu mogą aplikować o wyższe stanowiska, z bardziej odpowiedzialnym zakresem obowiązków.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Posada asystencka przez wiele osób jest traktowana jako tymczasowy etap na drodze do stanowiska, które wiąże się z większym wynagrodzeniem i prestiżem. Doświadczenie jest bardzo cenione przez pracodawców. Jego brak doskwiera zwłaszcza osobom, które po kilku czy kilkunastu latach pracy w zawodzie postanawiają się przekwalifikować. Kończą kursy, zdobywają potrzebną wiedzę, ale w rekrutacji często przegrywają z młodymi kandydatami, którzy od początku zainwestowali swój czas w daną branże. W takich przypadkach zatrudnienie się na stanowisku asystenckim pozwala owo doświadczenie zdobyć i jest dobrym wstępem do kariery.
Najnowsze oferty - Administracja biurowa
-
Referent ds. księgowości z obsługą sekretariatu
Cleaner Sp. z o.o. Łódź praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / asystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent ds. Rekrutacji i Obsługi Klienta
MGsolutions MGJJ Sp. z o. o. Sp. k. Kraków, (ul. Myślenicka 106) praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / asystent umowa o pracę pełny etat -
Asystent / Asystentka Działu Eksportu
MPM agd S.A. Milanówek praca stacjonarnaasystent umowa o pracę pełny etat -
asystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
-
Asystent ds. rekrutacji - pracownik biurowy
MGsolutions MGJJ Sp. z o. o. Sp. k. Kraków, (ul. Myślenicka 106) praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / asystent umowa o pracę pełny etat -
Asystent / Asystentka ds. Księgowości
asystent umowa o pracę pełny etat rekrutacja online -
Asystent ds. księgowości i administracji
Cleaner Sp. z o.o. Łódź praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / asystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Asystent / Asystentka ds. rozliczeń finansowych
Hirsch Porozell Sp. z o.o. Wrocław praca stacjonarnamłodszy specjalista (junior) / asystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Najnowsze artykuły
„Trzynastka” – dodatkowe wynagrodzenie roczne, komu przysługuje, jak obliczać
Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek
O zarobkach często nie mówi się nawet bliskim, a zgodnie z prawem UE płace w Polsce mają wkrótce być powszechnie znane. – Nawet pracownicy, którzy są przekonani, że to właściwa droga, nadal bardzo mocno sygnalizują obawę, że jawność wynagrodzeń będzie powodować konflikty – zauważa Mateusz Żydek. Ekspert rynku pracy z Randstad Polska wyjaśnia, jak jawność płac może wyglądać w praktyce.
Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?
– Praca przyszłości będzie hybrydowa, zdalna lub oparta na projektach, a efektywność będzie mierzona nie tylko wynikami, ale i zdolnością współpracy i adaptacji. Nie oznacza to jednak, że technologia całkiem zdominuje rynek pracy. Przeciwnie, to właśnie ludzka kreatywność i empatia będą wyróżniać pracowników w dobie automatyzacji – przewiduje specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz.
Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja
– Praca na biegunie południowym może się wydawać przygodą życia, lecz przed aplikacją warto przemyśleć swoją motywację. Nie ma możliwości powrotu, ponieważ komuś się nie podoba, ktoś nie daje rady i rezygnuje z udziału w wyprawie – zauważa dr Małgorzata Korczak-Abshire z Instytutu Biochemii i Biofizyki PAN. Trwa rekrutacja do polskiej stacji polarnej. Czy warto się zgłosić?
Sylwester dniem wolnym? W jakich krajach Europy?
Dyskusje o wolnej od pracy Wigilii czy wolnym Wielkim Piątku toczą się od dawna... a co z sylwestrem? 31 grudnia należy do dni, w których większość z nas jest zajęta przygotowywaniem się do zabawy noworocznej – w związku z czym skupić się na pracy jest wyjątkowo trudno. Póki co w Polsce sylwester nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, a jak jest w innych krajach Europy?
Jak napisać CV? Rodzaje CV
– Nawet bardzo profesjonalnie napisane CV nie zostanie tak samo wysoko ocenione przez wszystkich rekruterów, bo każdy ma swoje przekonania i upodobania, także odnośnie stylu pisania i prezentowania informacji zawodowych – zauważa doradczyni zawodowa Anna Nowicka. Są jednak pewne elementy, które podnoszą atrakcyjność aplikacji i zwiększają szansę, że nie zostanie odrzucona przez program ATS.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?