Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
USP produktu – co to? Jak pomoże wyróżnić się twojej firmie?

USP produktu – co to? Jak pomoże wyróżnić się twojej firmie?

 
USP produktu – co to? Jak pomoże wyróżnić się twojej firmie?

Rozwój rynku e-commerce może powodować przytłoczenie liczbą nowych produktów wprowadzanych do sprzedaży. Konsumenci chcą zrozumieć, co wyróżnia daną rzecz i to wtedy do akcji wkracza USP produktu. Według specjalistów jego wykorzystanie to nie tylko sposób na dotarcie do klientów, ale przede wszystkim na rozwijanie swojego biznesu. Jak sklepinternetowy może odnieść sukces? Sprawdź, co oznacza skrót USP i przekonaj się, jak skutecznie dotrzeć do konsumentów.

 

Spis treści

USP produktu – co oznacza ten skrót?

 

Skrót USP to z ang. unique selling proposition, czyli unikalna propozycja sprzedaży. Jest to czynnik wyróżniający dany produkt na tle produktów konkurencyjnych. W praktyce oznacza to korzyść, jaką odnosi potencjalny klient, dokonując zakupu.

 

USP produktu najlepiej ustalić przed rozpoczęciem działań marketingowych. To mocne strony marki, które nie powinny komunikować, że towar jest wyjątkowy, ale wyjaśnić, z czego ta wyjątkowość wynika. Dodatkowo komunikat marketingowy musi być istotny z punktu widzenia wybranej grupy docelowej. W innym przypadku pozostanie niezauważony i nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

 

Takie działania biznesowe to właściwie konieczność – ogrom marek i ofert sprawia, że zarówno sklep internetowy, jak i stacjonarny musi znaleźć sposób na dotarcie do klientów. Dotyczy to również producentów produktów regionalnych, którzy mają ograniczone możliwości rozwoju w stosunku do zagranicznych producentów i sprzedawców. Sprawdź, jak wygląda rejestracja produktów regionalnych w Polsce i stwórz markę, którą pokochają klienci.

 

Unique Selling Proposition – zalety

 

Unikalna cecha produktu odróżnia go od podobnych artykułów oferowanych przez konkurencję. Wybrany element zostaje uwidoczniony ze wskazaniem, że to właśnie nasz towar go posiada, i to dlatego jest najlepszy.

 

Jakie zalety ma USP produktu? Znalezienie wyjątkowej cechy to szansa na skoncentrowanie się na faktycznych działaniach sprzedażowo-marketingowych, które pomogą wyróżnić markę na rynku (działania reklamowe, branding, copywriting). Jest to również sposób na to, aby zwrócić uwagę klientów i zdobyć ich lojalność. Wskazanie cechy, która wyróżnia dany produkt na tle podobnych artykułów ułatwia dokonanie wyboru i jasno pokazuje, że ta konkretna rzecz odpowiada potrzebom określonej grupy konsumentów.

 

USP produktu – jak ją znaleźć? Co nie może nią być?

 

Unique selling proposition to rodzaju działania biznesowe wymagające ustalenia nie tylko zalety artykułu, ale również grupy docelowej. Znaczenie ma płeć, wiek, wykształcenie, a nawet hobby czy miejsce pracy – skuteczny przekaz powinien być dopasowany do odbiorcy. Nie jest to slogan, a raczej początek dyskusji na temat wyjątkowości wszystkiego, co jest związane z konkretnym produktem (cechy produktu, marka, klienci).

 

Wybierając USP produktu, trzeba pamiętać, że nie zaliczają się do niej puste, utarte frazesy wskazujące na wyjątkowość marki. Nie wystarczy zakomunikowanie, że twój towar jest najlepszy – konieczne jest udowodnienie, dlaczego ten produkt się wyróżnia. Cechą produktu nie będzie darmowa dostawa, możliwość zwrotu czy oferowany rabat. Oczywiście są wyjątki od tej reguły: niektóre marki uczyniły z pozornie sztampowych haseł swój znak rozpoznawczy.

 

Unique Selling Proposition – przykłady

 

USP to jeden konkretny element, który ma zostać przedstawiony jako unikalna cecha produktu kojarząca się bezpośrednio z daną firmą bądź z tym produktem. Wybierając unique selling proposition, można wziąć pod lupę takie cechy jak:

 

  • personalizacja produktu (dostosowanie do indywidualnych preferencji wzbudza poczucie wyjątkowości);

  • jakość potwierdzona wiarygodnymi badaniami (klient ma pewność, że produkt jest bezpieczny dla zdrowia);

  • parametry produktu (wygoda użytkowania, funkcjonalność, prędkość, odwzorowanie kolorów itp.).

 

Dla przykładu znaki rozpoznawcze mniej i bardziej znanych marek to:

 

  • długi czas na zwrot towaru (Zalando);

  • domowa przymierzalnia okularów (Muscat);

  • subskrypcja produktów (Coffeedesk, Vision Express, Your Kaya);

  • bezpieczny, nawiązujący do natury kształt wypustek (kwiat lotosu) w matach Pranamat Eco;

  • wyjątkowe wrażenia przy odpakowywaniu produktów (Ania Kruk).

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. Kadr i Płac

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa pracowników, tj.: akta osobowe, umowy zlecenia, ewidencja czasu pracy, naliczanie wynagrodzeń, nadzorowanie przestrzegania przepisów prawa pracy oraz aktualizowanie dokumentacji kadrowej, weryfikowanie czasu i planów pracy...
  • Lekarz Stomatolog (Protetyk)

    LUX MED Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior
    1 godz.
    Nasze oczekiwania wobec Ciebie: wykształcenie kierunkowe - dyplom lekarza dentysty (mile widziana ukończona specjalizacja z protetyki lub ostatnie lata szkolenia specjalizacyjnego), doceniamy doświadczenie zawodowe w zakresie protetyki, ukończony kurs ochrony radiologicznej, empatia – Ty dbasz...
  • Lekarz Stomatolog (endodoncja pod mikroskopem)

    LUX MED Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior
    1 godz.
    Nasze oczekiwania wobec Ciebie: wykształcenie kierunkowe - dyplom lekarza dentysty (mile widziana ukończona specjalizacja ze stomatologii zachowawczej z endodoncją lub ostatnie lata szkolenia specjalizacyjnego), doceniamy doświadczenie zawodowe w zakresie endodoncji, ukończony kurs ochrony...
  • Travel Advisor with Danish

    Concentrix   Warszawa, Aleja Solidarności 171    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   10 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Your responsibilities: Be the 1st point of contact for premium travel inquiries of customers. Advise partners on flights, products, online services, payment methods, membership programs etc. Help in purchasing airline tickets and handling different payment methods. Support customers with travel...
  • Travel Advisor with Norwegian

    Concentrix   Warszawa, Aleja Solidarności 171    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   9 550 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Your responsibilities: Be the 1st point of contact for premium travel inquiries of customers. Advise partners on flights, products, online services, payment methods, membership programs etc. Help in purchasing airline tickets and handling different payment methods. Support customers with travel...
  • Travel Advisor with Swedish

    Concentrix   Warszawa, Aleja Solidarności 171    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   9 750 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Your responsibilities: Be the 1st point of contact for premium travel inquiries of customers. Advise partners on flights, products, online services, payment methods, membership programs etc. Help in purchasing airline tickets and handling different payment methods. Support customers with travel...

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?