Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Podsumowanie projektu Praca.pl „Eksperci HR – komunikacja z kandydatem”

Podsumowanie projektu Praca.pl „Eksperci HR – komunikacja z kandydatem”

 
Podsumowanie projektu Praca.pl „Eksperci HR – komunikacja z kandydatem”

Podczas rozmów Praca.pl z ekspertami HR poruszyliśmy tematykę dotyczącą komunikacji z kandydatem do pracy.

 

Ważne elementy na start do uwzględnienia w procesach komunikacyjnych:

 

  1. Kto, na którym etapie i w jaki sposób będzie komunikował się z kandydatem?
  2. Ogłoszenie rekrutacyjne – zawartość.
  3. Employer Branding – te działania, które wpłyną na postrzeganie marki pracodawcy.

Komentarze ekspertów

 

Eksperci, odnosząc się do obszaru komunikacji, podkreślają, że komunikacja jest jednym z kluczowych elementów procesów rekrutacyjnych. Dobrze zaplanowana pomoże przeprowadzić pracodawcę przez procesy HR płynnie i z odpowiednią atencją każdej ze stron.

 

Wymieniają podstawowe cechy komunikacji jako te, które pozwolą maksymalne wykorzystanie jej działania: szczerość, otwartość, szybkie tempo udzielania feedbacku, tworzenie przestrzeni na dialog. Podkreślają, że rolą szczególną HR, rekruterów jest troska o właśnie planowanie i realizowanie zasad komunikacji.


Szczególnego podkreślenia wymaga obszar feedbacku, niestety często zaniedbywany. Sprawne tempo udzielania informacji zwrotnej może być sprzymierzeńcem rekrutera w dążeniu do zatrudnienia jak najlepszego kandydata z aktualnie dostępnych na rynku pracy. Co więcej, komunikowanie się również z pozostałymi kandydatami wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, czyli stanowi jeden z ważnych elementów strategii Employer Branding.

Komunikowanie się z poziomu ogłoszenia wymaga z kolei na starcie skupienia HR, rekrutera na tym, do kogo będziemy mówić poprzez to ogłoszenie. Zatem istotne jest odpowiednie dopasowanie treści, języka, obrazów do tego, kto jest w naszej grupie docelowej, kogo chcemy zatrudnić.

 

O czym warto pamiętać, planując komunikację? Krótka check-lista


1. Analiza posiadanych informacji o grupie docelowej
Do kogo kierujemy przekaz EB, ogłoszenie, wpis w social media itp.?


2. Harmonogram rekrutacji
Kto i w jakim terminie odpowiada za poszczególne etapy


3. Kanały i formuła dotarcia do kandydata – równoległe do publikacji ogłoszeń
Gdzie i w jaki sposób komunikujemy się z naszą grupą docelową?
Czy grafika w social mediach wystarczy?


4. Kontakty z rekruterem – formuła, kanały, technologie
Gdzie można znaleźć kontakt? W jakiej sytuacji kandydat może się kontaktować i uzyskać więcej informacji o firmie?


5. Konstrukcja ogłoszenia rekrutacyjnego
Treść, obraz, przyjazna zawartość


6. Feedback
Ustalenie etapów, odpowiedniego tempa i formuły udzielania informacji kandydatom


7. EB w każdym punkcie styku kandydata z marką pracodawcy
Stworzenie zestawu działań – to może być lista w punktach lub obszerna strategia.
Warto podejmować każde, odpowiednio dobrane do możliwości pracodawcy działania EB.

 

Eksperci HR

 

Dziękujemy za udział w tej edycji projektu ekspertom:

  • Katarzyna Floryn i Katarzyna Komorowska z Arla GSS,
  • Marzena Cieślak-Żołądek z BPO International,
  • Karolina Wieczorek z Capgemini,
  • Judyta Krzyżanowska, Katarzyna Zalewska, Michał Dziermański z ING Tech,
  • Gabriela Machajek z PLAY,
  • Michał Gralewski z Talent IN,
  • Rafał Jatczak, autor bloga Sposoby na zasoby.

PDF z podsumowaniem

 

Prowadzenie projektu: Katarzyna Kowalewska k.kowalewska@praca.pl

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Inspektor nadzoru branży elektrycznej

    Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych   Szczecin, ul. Jagiellońska 34c    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: Zadaniem pracownika jest wykonywanie samodzielnych funkcji technicznych w zakresie posiadanych uprawnień, a w szczególności: Wykonywanie funkcji inspektora nadzoru branży elektrycznej. Sporządzanie niezbędnych dokumentów wymaganych przepisami prawa budowlanego oraz przepisami...
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie
    1 godz.
    Oczekiwania wobec Ciebie:​ wykształcenie min. średnie medyczne - preferowane ukończone studia licencjackie/magisterskie na kierunku pielęgniarstwo; aktualne prawo wykonywania zawodu; mile widziane ukończone kursy specjalistyczne z zakresu: szczepień ochronnych, EKG, RKO; znajomość języka...
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie
    1 godz.
    Oczekiwania wobec Ciebie:​ wykształcenie min. średnie medyczne - preferowane ukończone studia licencjackie/magisterskie na kierunku pielęgniarstwo; aktualne prawo wykonywania zawodu; mile widziane ukończone kursy specjalistyczne z zakresu: szczepień ochronnych, EKG, RKO; znajomość języka...
  • STRABAG BMTI Sp. z o.o.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zadania wykonywanie napraw i serwisów maszyn budowlanych (m in. koparko-ładowarki, koparki, spycharki, walce, itp.) wykonywanie napraw i serwisów sprzętu drobnego (m.in. zagęszczarki, piły) prace modernizacyjne i konserwacyjne; dokonywanie przeglądów technicznych;
  • Mechanik

    STRABAG BMTI Sp. z o.o.   Stryków    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zadania naprawy mechaniczne i serwisowanie maszyn i urządzeń budowlanych;
  • Specjalista ds. Personalnych i BHP

    Transgourmet Polska   Szczecin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków samodzielna, kompleksowa obsługa kadrowa pracowników, rozliczanie czasu pracy (systemy: zmianowy/równoważny/podstawowy), profesjonalna realizacja procesów HR (rekrutacje, wdrożenie, szkolenia, rozwój), dbanie o prawidłowy obieg dokumentów i komunikację w firmie,...

Najnowsze artykuły

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wymienianych umiejętności w ogłoszeniach o pracę. I choć kandydaci zwykle deklarują, że posiadają tę kompetencję miękką, rzeczywistość często wygląda inaczej. Jak odnaleźć swoją rolę w grupie, w jaki sposób komunikować, że współpracownik popełnił błąd, co szkodzi osiąganiu wspólnego celu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy zespołowej.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Chillout room – chwila wytchnienia w pracy

Przeciętny pracownik spędza w firmie 8 godzin dziennie, a więc 40 godzin tygodniowo. Przyjmuje się, że łącznie jest to około 10 lat życia, co oznacza, że warunki pracy mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia każdego z nas. Dlatego coraz więcej firm decydują się przeznaczyć część przestrzeni biurowej na tzw. chillout roomy. Co się w nich znajduje i kto może z nich korzystać?

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379