Tworzenie cornerstone contentu jest niezwykle ważnym elementem strategii SEO i content marketingu. Jest tak dlatego, że algorytmy Google wspierają witryny, w których znajduje się tego typu treść. w efekcie takie strony lepiej się pozycjonują w wyszukiwarce, mają większy współczynnik konwersji, czyli po prostu użytkownik – a więc również Twój klient – może łatwiej do nich dotrzeć, a następnie skorzystać z Twojej oferty. Jeśli zatem chcesz zwiększyć ruch na stronie internetowej swojej firmy, koniecznie zadbaj o to, by znajdował się na niej dobry cornerstone content. Jak się do tego zabrać?
Cornerstone content – co to jest? Jak powinien wyglądać?
Zacznijmy od tego, czym jest cornerstone content. Cornerstone z angielskiego oznacza „kamień węgielny”, a więc coś podstawowego, kluczowego, na czym wspierana jest cała konstrukcja. Content oczywiście w tym wypadku odnosi się do treści strony internetowej czy bloga. cornerstone content jest zatem najbardziej istotnym elementem danej witryny. Jest to tekst, a najlepiej kilka tekstów (bądź filmów, infografik, treści innego rodzaju) o wysokiej wartości merytorycznej, wzbogacających dany temat. To właśnie tymi materiałami chcesz się pochwalić w sieci w pierwszej kolejności, nimi będziesz przyciągać klientów i partnerów biznesowych.
Cornerstone content na blogu firmowym
cornerstone content może zostać ujęte w podstronie Twojej witryny, ale nie musi. Istotne jest, by to tych fundamentalnych treści prowadziło linkowanie wewnętrzne. SEO odgrywa niezwykle istotną rolę w przygotowaniu cornerstone contentu. Nie wystarczy bowiem przygotować wysokiej jakości treści, trzeba też pomóc wyszukiwarce Google w rozpoznaniu jej jako czegoś, co warto promować, wybić na początek wyników wyszukiwania.
Treści powinny być zatem stworzone zgodnie z zasadami optymalizacji SEO – zawierać słowa kluczowe i cechować się zarazem poprawnością językową. cornerstone content musi być też przyjazny dla użytkownika – jeśli jest to artykuł, powinien więc dzielić się na niezbyt długie akapity, zawierać tytuł i śródtytuły – internautów odstrasza bowiem „ściana tekstu”. Pomagają także wyróżnienia, wszelkiego rodzaju ilustracje i inne przerywniki w tekście. Punktowana jest różnorodność, łatwość w odbiorze i oczywiście wartościowa zawartość. W dostosowaniu treści do tych wytycznych pomoże Ci pozycjoner stron internetowych lub copywriter SEO.
Cornerstone content to nie tylko treść na blogu firmowym zwiększająca jego atrakcyjność. Wokół tego typu materiałów budowana jest strategia marketingowa. Treści powinny opisywać ważne aspekty działalności firmy – lub też jej przyszłe cele. Przykładowo, mogą dotyczyć jakiejś nowej technologii przyjaznej dla środowiska, którą Twoje przedsiębiorstwo zamierza wykorzystywać. Żeby stworzyć rzetelny i wartościowy cornerstone content na ten temat, można na przykład przeprowadzić wywiady z ekspertami, stworzyć filmik promujący, odwołać się do najnowszych badań naukowych itp.
Takie materiały mogą promować firmę już na początku procesu wdrożenia danej technologii i mogą być wykorzystywane później, na przykład w czasie poszukiwania partnerów biznesowych, starania się o dotacje, podczas negocjacji, konferencji, spotkań branżowych itp.
Cornerstone content – plusy
Uwzględnienie cornerstone content na blogu firmowym, witrynie przedsiębiorstwa, ma bardzo wiele zalet. Tego typu materiały między innymi:
- zwiększają ruch na stronie, przyciągają większą liczbę odbiorców,
- powiększają świadomość marki, a także przywiązanie i zaufanie do niej,
- pomagają w wytyczaniu strategii, nadają kierunek działaniom marketingowym,
- poprawiają wizerunek firmy,
- pomagają przyciągnąć kontrahentów.
Z pewnością wiesz, że korzyści z bloga firmowego są ogromne. Pamiętaj jednak, że Twoja witryna internetowa w całości nie stanowi cornerstone contentu. Znajdują się na niej różne elementy, mniej lub bardziej wartościowe z punktu widzenia użytkownika sieci. Stwórz i wyróżnij najbardziej fundamentalne treści, a następnie wykorzystuj je w swojej strategii marketingowej.