Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Cornerstone content – czym jest? Jakie ma zalety? Jak wykorzystać go na blogu firmowym?

Cornerstone content – czym jest? Jakie ma zalety? Jak wykorzystać go na blogu firmowym?

 
Cornerstone content – czym jest? Jakie ma zalety? Jak wykorzystać go na blogu firmowym?

Tworzenie cornerstone contentu jest niezwykle ważnym elementem strategii SEO i content marketingu. Jest tak dlatego, że algorytmy Google wspierają witryny, w których znajduje się tego typu treść. w efekcie takie strony lepiej się pozycjonują w wyszukiwarce, mają większy współczynnik konwersji, czyli po prostu użytkownik – a więc również Twój klient – może łatwiej do nich dotrzeć, a następnie skorzystać z Twojej oferty. Jeśli zatem chcesz zwiększyć ruch na stronie internetowej swojej firmy, koniecznie zadbaj o to, by znajdował się na niej dobry cornerstone content. Jak się do tego zabrać?

 

Cornerstone content – co to jest? Jak powinien wyglądać?

 

Zacznijmy od tego, czym jest cornerstone content. Cornerstone z angielskiego oznacza „kamień węgielny”, a więc coś podstawowego, kluczowego, na czym wspierana jest cała konstrukcja. Content oczywiście w tym wypadku odnosi się do treści strony internetowej czy bloga. cornerstone content jest zatem najbardziej istotnym elementem danej witryny. Jest to tekst, a najlepiej kilka tekstów (bądź filmów, infografik, treści innego rodzaju) o wysokiej wartości merytorycznej, wzbogacających dany temat. To właśnie tymi materiałami chcesz się pochwalić w sieci w pierwszej kolejności, nimi będziesz przyciągać klientów i partnerów biznesowych.

 

Cornerstone content na blogu firmowym

 

cornerstone content może zostać ujęte w podstronie Twojej witryny, ale nie musi. Istotne jest, by to tych fundamentalnych treści prowadziło linkowanie wewnętrzne. SEO odgrywa niezwykle istotną rolę w przygotowaniu cornerstone contentu. Nie wystarczy bowiem przygotować wysokiej jakości treści, trzeba też pomóc wyszukiwarce Google w rozpoznaniu jej jako czegoś, co warto promować, wybić na początek wyników wyszukiwania.

 

Treści powinny być zatem stworzone zgodnie z zasadami optymalizacji SEO – zawierać słowa kluczowe i cechować się zarazem poprawnością językową. cornerstone content musi być też przyjazny dla użytkownika – jeśli jest to artykuł, powinien więc dzielić się na niezbyt długie akapity, zawierać tytuł i śródtytuły – internautów odstrasza bowiem „ściana tekstu”. Pomagają także wyróżnienia, wszelkiego rodzaju ilustracje i inne przerywniki w tekście. Punktowana jest różnorodność, łatwość w odbiorze i oczywiście wartościowa zawartość. W dostosowaniu treści do tych wytycznych pomoże Ci pozycjoner stron internetowych lub copywriter SEO.

 

Cornerstone content to nie tylko treść na blogu firmowym zwiększająca jego atrakcyjność. Wokół tego typu materiałów budowana jest strategia marketingowa. Treści powinny opisywać ważne aspekty działalności firmy – lub też jej przyszłe cele. Przykładowo, mogą dotyczyć jakiejś nowej technologii przyjaznej dla środowiska, którą Twoje przedsiębiorstwo zamierza wykorzystywać. Żeby stworzyć rzetelny i wartościowy cornerstone content na ten temat, można na przykład przeprowadzić wywiady z ekspertami, stworzyć filmik promujący, odwołać się do najnowszych badań naukowych itp.

 

Takie materiały mogą promować firmę już na początku procesu wdrożenia danej technologii i mogą być wykorzystywane później, na przykład w czasie poszukiwania partnerów biznesowych, starania się o dotacje, podczas negocjacji, konferencji, spotkań branżowych itp.

 

Cornerstone content – plusy

 

Uwzględnienie cornerstone content na blogu firmowym, witrynie przedsiębiorstwa, ma bardzo wiele zalet. Tego typu materiały między innymi:

  • zwiększają ruch na stronie, przyciągają większą liczbę odbiorców,
  • powiększają świadomość marki, a także przywiązanie i zaufanie do niej,
  • pomagają w wytyczaniu strategii, nadają kierunek działaniom marketingowym,
  • poprawiają wizerunek firmy,
  • pomagają przyciągnąć kontrahentów.

 

Z pewnością wiesz, że korzyści z bloga firmowego są ogromne. Pamiętaj jednak, że Twoja witryna internetowa w całości nie stanowi cornerstone contentu. Znajdują się na niej różne elementy, mniej lub bardziej wartościowe z punktu widzenia użytkownika sieci. Stwórz i wyróżnij najbardziej fundamentalne treści, a następnie wykorzystuj je w swojej strategii marketingowej.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Manager ds. sprzedaży

    CD S.A.   Dźwirzyno    praca mobilna
    specjalista (mid) / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    kreowanie i zarządzanie procesami sprzedaży usług hotelowych, pakietów wypoczynkowych i wypoczynkowo-rehabilitacyjnych, poszukiwanie nowych rynków na usługi w kraju i za granicą; budowanie i wdrażanie strategii rozwoju usług i zwiększenia sprzedaży; prowadzenie negocjacji warunków...
  • Mechanik

    Nowy Styl   Jasło    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków: usuwanie awarii maszyn i urządzeń; analizowanie przyczyn awarii oraz podejmowanie działań prewencyjnych w celu zapewnienia ciągłości pracy; utrzymanie w pełnej sprawności maszyn i urządzeń oraz wykonywanie konserwacji parku maszynowego obrabiarek, linii...
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz POZ

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Wrzeciono 10c    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat
    1 godz.
    Nasze oczekiwania wobec Ciebie:​ wykształcenie min. średnie medyczne wraz z ukończonym kursem środowiskowo-rodzinnym - lub ukończone studia magisterskie na kierunku pielęgniarstwo; aktualne prawo wykonywania zawodu; ukończone kursy specjalistyczne z zakresu: szczepień ochronnych, EKG i...
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz (POZ)

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Wrocławska 7a    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie  pełny etat
    1 godz.
    Oczekiwania wobec Ciebie: wykształcenie min. średnie medyczne wraz z ukończonym kursem środowiskowo-rodzinnym - preferowane ukończone studia magisterskie z zakresu pielęgniarstwa; aktualne prawo wykonywania zawodu; mile widziane ukończone kursy specjalistyczne z zakresu: szczepień...
  • Elektryk / Kierownik zespołu

    OMS Connect GmbH   Niemcy   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zadania: Kontrola i pomiar sprzętu elektrycznego/instalacji u klientów. Nadzór nad procesami pomiarowymi urządzeń przenośnych i stacjonarnych. Komunikacja z klientem i kierowanie zespołem techników (2-5 osób). Rejestracja i analiza wyników pomiarów, dbałość o normy BHP. Realizacja...
  • Agent / Pośrednik nieruchomości

    4 Ściany Biuro Nieruchomości   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków Agenta-Pośrednika nieruchomości obejmuje: kompleksową obsługę klientów biura, pozyskiwanie zleceń, wyszukiwanie ofert nieruchomości, przygotowanie oferty do sprzedaży lub wynajmu, prezentacje nieruchomości, aktualizowanie baz danych, kompletowanie dokumentacji do...

Najnowsze artykuły

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje

Badania okresowe są obowiązkowe dla wszystkich pracowników, różni się tylko częstotliwość ich wykonywania oraz rodzaj zlecanych badań. Przykładowo, jeśli pracownik wykonuje pracę na wysokości, zostanie wysłany m.in. na badanie neurologiczne, nauczyciele mogą spodziewać się badań laryngologicznych, a osoby na kierowniczych stanowiskach – EKG serca i pomiaru poziomu cholesterolu we krwi.

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?

„To wcale nie miało miejsca!", „To był przecież niewinny żart, źle to odebrałeś", „Znowu przesadzasz..." Jeśli bardzo często słyszysz tego typu komunikaty kwestionujące Twój zdrowy rozsądek albo podważające Twoje emocje, być może ktoś stara się Tobą manipulować. Gaslighting to bardzo wyrafinowana forma przemocy emocjonalnej. Jakie są oznaki, że gaslighter zastawia na Ciebie pułapkę?

Bezrobocie w Polsce spada. Stopa bezrobocia w marcu 2025 r. wg GUS

Bezrobocie w Polsce spada. Stopa bezrobocia w marcu 2025 r. wg GUS

Główny Urząd Statystyczny podał najnowsze dane na temat poziomu bezrobocia rejestrowanego i liczby bezrobotnych. Z zestawienia wynika, że stopa bezrobocia w marcu br. zmniejszyła się w stosunku do poprzedniego miesiąca. To dobra wiadomość świadcząca o dużej stabilności polskiego rynku pracy. Wciąż widać jednak znaczne różnice na poziomie lokalnym. Gdzie bezrobocie jest najwyższe?

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379