Praca w recepcji wymaga szeregu umiejętności twardych i miękkich. Recepcjonistka czy recepcjonista to pierwsza osoba, którą widzą klienci, kontrahenci i pracownicy przychodzący do biura lub hotelu. Pracownik na tym stanowisku powinien być więc przede wszystkim komunikatywny, otwarty, gotowy na stałą pracę z ludźmi. Bardzo duże znaczenie ma także wysoka kultura osobista. Jak pokazać, że jesteś idealną kandydatką/ idealnym kandydatem do takiej pracy? Na początek stwórz CV, które odzwierciedli wszystkie Twoje atuty. Podpowiadamy, jak to zrobić w łatwy sposób.
CV dla recepcjonistki – gdzie znaleźć kreator CV za darmo?
Na praca.pl znajdziesz całkowicie darmowy kreator CV. Dlaczego warto skorzystać z takiego narzędzia? Przede wszystkim pozwala ono przygotować estetyczny i profesjonalny życiorys w kilka chwil. Wystarczy uzupełnić poszczególne sekcje zgodnie z wyświetlanymi wskazówkami i gotowe! CV można ściągnąć albo zapisać na koncie kandydata i aplikować w przyszłości bez załączania zewnętrznych dokumentów. To również bardzo wygodne rozwiązanie.
CV – recepcjonistka: co powinno zawierać?
W życiorysie zawodowym unikaj banałów i ogólników. Pamiętaj, że recepcjonistka w salonie kosmetycznym, recepcjonistka w hotelu czy firmie handlowej mają różny zakres obowiązków. Część umiejętności miękkich przydatnych na tych stanowiskach jest taka sama – np. samodzielność, dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole – ale warto też pokazać, że spełniasz wymogi konkretnego pracodawcy. Oto elementy, które należy umieścić w CV to:
-
podsumowanie zawodowe
CV bez podsumowania również jest poprawne, ale rekomendujemy, by dodać ten punkt. Dlaczego? Po pierwsze podsumowanie przykuwa uwagę. Po drugie pozwala na wstępie uwypuklić największe atuty kandydata i pokazać, że pasuje on do profilu pracownika. 2-3 zdania na temat naszego doświadczenia w zawodzie czy najważniejszych umiejętności oraz celu zawodowego w zupełności wystarczy.
-
doświadczenie zawodowe
Jeśli Twoje wcześniejsze doświadczenie zawodowe było związane z pracą w recepcji, to po prostu podaj pracodawcę, okres pracy i wypunktuj najważniejsze obowiązki. Jeśli natomiast zmieniasz branże, również wpisz poprzednie stanowiska, ale wymieniając obowiązki, postaraj się poszukać punktów wspólnych tego, co robiłaś/ robiłeś oraz zadań na stanowisku recepcjonistki/ recepcjonisty.
-
edukacja
W CV recepcjonistki wykształcenie nie odgrywa tak istotnego znaczenia, jak umiejętności czy znajomość języków obcych. Ukończenie studiów wyższych albo uzyskanie tytułu technika prac biurowych mogą być jednak sporym atutem.
-
języki obce
Podaj, jakim językiem się posługujesz i koniecznie dopisz poziom. Praca jako recepcjonistka/ recepcjonista w większości przypadków będzie wymagać biegłej znajomości języka angielskiego.
-
umiejętności
Od recepcjonistki czy recepcjonisty wymaga się przede wszystkim komunikatywności, umiejętności zarządzania własnym czasem, pozytywnego nastawienia. Nie zapominaj też wpisać umiejętności twardych, np. obsługi urządzeń biurowych, znajomości programów komputerowych, niekiedy obsługi kasy fiskalnej.
Poza wyżej wymienionymi punktami w CV dla recepcjonistki/ recepcjonisty warto umieścić zdjęcie. Można także dodać informacje o zainteresowaniach, wolontariacie czy ukończonych kursach i szkoleniach. W kreatorze CV praca.pl zrobisz to w łatwy sposób, klikając w + DODAJ NOWĄ SEKCJĘ. Obowiązkowym elementem jest klauzula CV, w kreatorze dodawana automatycznie na dole strony.
Przykładowe CV – wzór dla recepcjonistki/ recepcjonisty
DANE OSOBOWE I KONTAKTOWE
Anna Nowaczek
tel.: 000 -222-111
e-mail: anna-nowaczek@xxx.pl
ul. Królewska 1
12-234 Wałbrzych
Polska
PODSUMOWANIE ZAWODOWE
Mam dwuletnie doświadczenie w pracy recepcjonistki. Jestem osobą komunikatywną, energiczną i świetnie zorganizowaną. Nie boję się wyzwań i chętnie się uczę. Jako technik prac biurowych chcę rozwijać się zawodowo w swojej dziedzinie.
DOŚWIADCZENIE
2019.02 – obecnie
recepcjonistka
Firma ABC
obowiązki:
kompleksowa obsługa recepcji
opieka nad gośćmi firmy, także zagranicznymi
nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów w firmie
zamawianie materiałów biurowych
współpraca z pozostałymi pracownikami firmy
EDUKACJA
10.2016 – 06.2018 – Kwalifikacyjny Kurs Zawodowy
Technik prac biurowych
09.2013 – 06.2016 – Liceum Ogólnokształcące nr 8 w Wałbrzychu
JĘZYKI
język angielski – poziom zaawansowany
UMIEJĘTNOŚCI
obsługa komputera oraz programów biurowych
obsługa urządzeń biurowych
prawo jazdy kat. B
obsługa kasy fiskalnej
zdolności interpersonalne
wysoka kultura osobista
odpowiedzialność
dobra organizacja pracy
ZAINTERESOWANIA
siatkówka
kuchnia włoska