Praca.pl Poradniki CV / Życiorys
CV – recepcjonistka: jak napisać profesjonalne CV?

CV – recepcjonistka: jak napisać profesjonalne CV?

 
CV – recepcjonistka: jak napisać profesjonalne CV?

Praca w recepcji wymaga szeregu umiejętności twardych i miękkich. Recepcjonistka czy recepcjonista to pierwsza osoba, którą widzą klienci, kontrahenci i pracownicy przychodzący do biura lub hotelu. Pracownik na tym stanowisku powinien być więc przede wszystkim komunikatywny, otwarty, gotowy na stałą pracę z ludźmi. Bardzo duże znaczenie ma także wysoka kultura osobista. Jak pokazać, że jesteś idealną kandydatką/ idealnym kandydatem do takiej pracy? Na początek stwórz CV, które odzwierciedli wszystkie Twoje atuty. Podpowiadamy, jak to zrobić w łatwy sposób.

 

CV dla recepcjonistki – gdzie znaleźć kreator CV za darmo?

 

Na praca.pl znajdziesz całkowicie darmowy kreator CV. Dlaczego warto skorzystać z takiego narzędzia? Przede wszystkim pozwala ono przygotować estetyczny i profesjonalny życiorys w kilka chwil. Wystarczy uzupełnić poszczególne sekcje zgodnie z wyświetlanymi wskazówkami i gotowe! CV można ściągnąć albo zapisać na koncie kandydata i aplikować w przyszłości bez załączania zewnętrznych dokumentów. To również bardzo wygodne rozwiązanie.

 

CV – recepcjonistka: co powinno zawierać?

 

W życiorysie zawodowym unikaj banałów i ogólników. Pamiętaj, że recepcjonistka w salonie kosmetycznym, recepcjonistka w hotelu czy firmie handlowej mają różny zakres obowiązków. Część umiejętności miękkich przydatnych na tych stanowiskach jest taka sama – np. samodzielność, dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole – ale warto też pokazać, że spełniasz wymogi konkretnego pracodawcy. Oto elementy, które należy umieścić w CV to:

 

  • podsumowanie zawodowe

 

CV bez podsumowania również jest poprawne, ale rekomendujemy, by dodać ten punkt. Dlaczego? Po pierwsze podsumowanie przykuwa uwagę. Po drugie pozwala na wstępie uwypuklić największe atuty kandydata i pokazać, że pasuje on do profilu pracownika. 2-3 zdania na temat naszego doświadczenia w zawodzie czy najważniejszych umiejętności oraz celu zawodowego w zupełności wystarczy.

 

  • doświadczenie zawodowe

 

Jeśli Twoje wcześniejsze doświadczenie zawodowe było związane z pracą w recepcji, to po prostu podaj pracodawcę, okres pracy i wypunktuj najważniejsze obowiązki. Jeśli natomiast zmieniasz branże, również wpisz poprzednie stanowiska, ale wymieniając obowiązki, postaraj się poszukać punktów wspólnych tego, co robiłaś/ robiłeś oraz zadań na stanowisku recepcjonistki/ recepcjonisty.

 

  • edukacja

 

W CV recepcjonistki wykształcenie nie odgrywa tak istotnego znaczenia, jak umiejętności czy znajomość języków obcych. Ukończenie studiów wyższych albo uzyskanie tytułu technika prac biurowych mogą być jednak sporym atutem.

 

  • języki obce

 

Podaj, jakim językiem się posługujesz i koniecznie dopisz poziom. Praca jako recepcjonistka/ recepcjonista w większości przypadków będzie wymagać biegłej znajomości języka angielskiego.

 

  • umiejętności

 

Od recepcjonistki czy recepcjonisty wymaga się przede wszystkim komunikatywności, umiejętności zarządzania własnym czasem, pozytywnego nastawienia. Nie zapominaj też wpisać umiejętności twardych, np. obsługi urządzeń biurowych, znajomości programów komputerowych, niekiedy obsługi kasy fiskalnej.

 

Poza wyżej wymienionymi punktami w CV dla recepcjonistki/ recepcjonisty warto umieścić zdjęcie. Można także dodać informacje o zainteresowaniach, wolontariacie czy ukończonych kursach i szkoleniach. W kreatorze CV praca.pl zrobisz to w łatwy sposób, klikając w + DODAJ NOWĄ SEKCJĘ. Obowiązkowym elementem jest klauzula CV, w kreatorze dodawana automatycznie na dole strony.

 

Przykładowe CV – wzór dla recepcjonistki/ recepcjonisty

 

DANE OSOBOWE I KONTAKTOWE

Anna Nowaczek
tel.: 000 -222-111
e-mail: anna-nowaczek@xxx.pl
ul. Królewska 1
12-234 Wałbrzych
Polska

 

PODSUMOWANIE ZAWODOWE

Mam dwuletnie doświadczenie w pracy recepcjonistki. Jestem osobą komunikatywną, energiczną i świetnie zorganizowaną. Nie boję się wyzwań i chętnie się uczę. Jako technik prac biurowych chcę rozwijać się zawodowo w swojej dziedzinie.

DOŚWIADCZENIE

2019.02 – obecnie
recepcjonistka
Firma ABC

obowiązki:
kompleksowa obsługa recepcji
opieka nad gośćmi firmy, także zagranicznymi
nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów w firmie
zamawianie materiałów biurowych
współpraca z pozostałymi pracownikami firmy

 

EDUKACJA
10.2016 – 06.2018 – Kwalifikacyjny Kurs Zawodowy
Technik prac biurowych

09.2013 – 06.2016 – Liceum Ogólnokształcące nr 8 w Wałbrzychu


JĘZYKI
język angielski – poziom zaawansowany


UMIEJĘTNOŚCI
obsługa komputera oraz programów biurowych
obsługa urządzeń biurowych
prawo jazdy kat. B
obsługa kasy fiskalnej
zdolności interpersonalne
wysoka kultura osobista
odpowiedzialność
dobra organizacja pracy

 

ZAINTERESOWANIA
siatkówka
kuchnia włoska

 

Więcej artykułów "CV / Życiorys"

Polecane oferty

  • Technik Utrzymania Ruchu (Montaż seryjny)

    Aptiv   Gdańsk   
    pracownik fizyczny  pełny etat
    11 godz.
    Twoja rola: Będziesz odpowiadać za zapewnienie skutecznej i terminowej konserwacji narzędzi i związanego z nimi sprzętu produkcyjnego. Twoje obowiązki będą obejmować m.in.: Naprawy bieżące i konserwację maszyn montażowych i testujących. Szybką reakcję na problemy związane z...
  • Magazynier

    Aptiv   Gdańsk    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  pełny etat
    12 godz.
    Twoja rola: Będziesz odpowiadać za obsługę magazynu firmy produkcyjnej. Twoje obowiązki będą obejmować m.in.: dbałość o płynne działanie magazynu firmy produkcyjnej; zależnie od przypisania do zespołu: obsługę przyjęcia materiału, jego wydawanie na produkcję, transport...
  • Kierownik / Inżynier robót sanitarnych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Ostrowiec Świętokrzyski    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    12 godz.
    Twój zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie...
  • Młodszy Specjalista ds. Kadrowo-Płacowych

    RETS Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    Zakres obowiązków: Administrowanie procesami kadrowo-płacowymi, w tym przygotowanie dokumentacji takiej jak umowy o pracę, aneksy czy świadectwa pracy. Wsparcie w procesie przygotowywania i obliczania wynagrodzeń dla zatrudnionych na umowach o pracę oraz umowach zlecenia, zgodnie z przepisami...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    Zakres obowiązków: czynny udział w procesie przygotowania oraz realizacji budowy: wykonywanie zestawień materiałowych i kosztorysów, nadzorowanie pracowników, koordynacja branżowa, tworzenie dokumentacji warsztatowej, wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zamawianie materiałów produkcyjnych.
  • Magazynier-logistyk

    LeasingTeam Group   Głuchów (pow. skierniewicki, gm. Głuchów)    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    13 godz.
    ZADANIA: Przyjęcie oraz rozładunek dostaw, utrzymanie efektywności logistycznej. Zarządzanie przestrzenią magazynową i przygotowywanie zamówień. Kontrola i expedycja zamówień przy zachowaniu standardów jakości.

Najnowsze artykuły

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje

Badania okresowe pracowników – podstawowe informacje

Badania okresowe są obowiązkowe dla wszystkich pracowników, różni się tylko częstotliwość ich wykonywania oraz rodzaj zlecanych badań. Przykładowo, jeśli pracownik wykonuje pracę na wysokości, zostanie wysłany m.in. na badanie neurologiczne, nauczyciele mogą spodziewać się badań laryngologicznych, a osoby na kierowniczych stanowiskach – EKG serca i pomiaru poziomu cholesterolu we krwi.

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?

Gaslighting w miejscu pracy – czym jest? Jak się przed nim chronić?

„To wcale nie miało miejsca!", „To był przecież niewinny żart, źle to odebrałeś", „Znowu przesadzasz..." Jeśli bardzo często słyszysz tego typu komunikaty kwestionujące Twój zdrowy rozsądek albo podważające Twoje emocje, być może ktoś stara się Tobą manipulować. Gaslighting to bardzo wyrafinowana forma przemocy emocjonalnej. Jakie są oznaki, że gaslighter zastawia na Ciebie pułapkę?

Bezrobocie w Polsce spada. Stopa bezrobocia w marcu 2025 r. wg GUS

Bezrobocie w Polsce spada. Stopa bezrobocia w marcu 2025 r. wg GUS

Główny Urząd Statystyczny podał najnowsze dane na temat poziomu bezrobocia rejestrowanego i liczby bezrobotnych. Z zestawienia wynika, że stopa bezrobocia w marcu br. zmniejszyła się w stosunku do poprzedniego miesiąca. To dobra wiadomość świadcząca o dużej stabilności polskiego rynku pracy. Wciąż widać jednak znaczne różnice na poziomie lokalnym. Gdzie bezrobocie jest najwyższe?

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379