Szukasz pracy jako copywriter? Jeśli nie masz doświadczenia w tym zawodzie, musisz wiedzieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze, popyt na teksty reklamowe, artykuły sponsorowane, profesjonalne wpisy blogowe jest ogromny, a oferty różnorodne – raczej nie będziesz mieć problemu ze znalezieniem zleceń. Po drugie jednak, konkurencja na rynku jest duży, a chętnych do podjęcia pracy copywritera przybyło szczególnie w ostatnich latach. Dlatego, jeśli szukasz stałej posady np. w agencji reklamowej, zadbaj o jak najepszy wygląd swojego CV. Wzory znajdziesz w internecie, musisz się jednak wyróżnić spośród setek podobnych kandydatur. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek, jak napisać CV do pracy oraz gdzie znaleźć dobry i darmowy kreator CV.
CV copywriter – co powinno zawierać?
Jak napisać CV? Pamiętaj, że curriculum vitae to dokument formalny, musi mieć więc ściśle określoną strukturę. Być może masz pokusę, by zaskoczyć pracodawcę oryginalnością, niemniej jeśli chodzi o CV, warto trzymać się ustalonych ram. Możesz pochwalić się kreatywnością, przygotowując dodatkowo aplikację w niestandardowym formacie – np. jako grę, filmik czy animację. W tym przypadku warto dołączyć do zgłoszenia również klasyczne CV.
Wielu początkujących copywriterów popełnia również błąd nadmiernej „kwiecistości” językowej. Pamiętaj, że dobrze napisany tekst to niekoniecznie taki, w którym przy każdym rzeczowniku stoi przymiotnik. Internauci, konsumenci często preferują proste przekazy, zawiłe metafory to dziedzina literatury. Co więcej, dobry copywriter powinien potrafić dostosować język do okoliczności. Pamiętaj o tych zasadach w trakcie tworzenia dokumentów aplikacyjnych! W CV posługuj się językiem formalnym – zwięzłym i informacyjnym. Niech przemawiają za Tobą fakty – doświadczenie, osiągnięcia, cechy, jakie posiadasz.
Co zatem musi zawierać życiorys zawodowy? Standardowe elementy tego dokumentu to:
-
dane kandydata – imię i nazwisko, telefon, adres korespondencyjny, opcjonalnie zdjęcie,
-
podsumowanie zawodowe (opcjonalnie),
-
doświadczenie zawodowe,
-
wykształcenie,
-
informacja o znajomości języków obcych,
-
umiejętności zawodowe oraz dodatkowe,
-
zainteresowania (opcjonalnie),
-
klauzula RODO.
Copywriter CV – jaki kreator CV wybrać?
Liczne wzory CV znajdziesz w sieci. Nie kopiuj treści! Wybierz natomiast prosty w obsłudze generator tego dokumentu. Kreator CV za darmo jest dostępny na praca.pl – jest dostępny dla zalogowanych użytkowników (wystarczy założyć bezpłatne konto). Dzięki temu programowi nie musisz tworzyć życiorysu od podstaw w edytorze tekstów. Wystarczy, że uzupełnisz swoje dane, a dokument wygeneruje się automatycznie.
Przykładowa treść CV copywritera do wypełnienia w kreatorze:
Katarzyna Nowak
tel.: 000 000 000
e-mail: katarzynanowak@xxx.pl
PODSUMOWANIE ZAWODOWE
Moje dwie pasje to pisanie oraz świat reklamy. Jestem osobą samodzielną, rozumiem, czym jest deadline oraz praca z klientem. Z wyróżnieniem ukończyłam kierunek studiów dziennikarstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie studia podyplomowe na kierunku marketing i kreatywna reklama na Uniwersytecie Pedagogicznym.
DOŚWIADCZENIE
08.2021-11.2021 staż w portalu o tematyce rozrywkowej Xxx.pl
04.2021-07.2021 praktyki studenckie w Agencji Reklamowej Xxx w Krakowie
EDUKACJA
10.2019-06.2022 Marketing i reklama, studia magisterskie, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
10.2015-06.2012 Dziennikarstwo, studia licencjackie, Uniwersytet Jagielloński
JĘZYKI
Język angielski – poziom zaawansowany
UMIEJĘTNOŚCI
Umiejętność tworzenia tekstów wszelkiego rodzaju: notatek informacyjnych, artykułów sponsorowanych, wywiadów, obszernych artykułów przekrojowych, sloganów, wpisów blogowych
Znajomość podstaw SEO
Znajomość podstawowych technik marketingu internetowego
Doskonała znajomość programów z pakietu MS Office
Umiejętność prowadzenia blogów firmowych, profili firm w mediach społecznościowych
Doskonała znajomość przepisów prawa z zakresu ochrony praw autorskich
DODATKOWE UMIEJĘTNOŚCI
Prawo jazdy kat. B
Umiejętność pracy z klientem
Bardzo dobrze rozwinięte zdolności interpersonalne, zdolności negocjacyjne
Wysoka kultura osobista
Umiejętność pracy pod presją czasu
Odpowiedzialność i terminowość
Dyspozycyjność
ZAINTERESOWANIA
Taniec współczesny
Jeździectwo
Skandynawskie kryminały
Kreator CV na praca.pl automatycznie dodaje klauzulę dotyczącą zgody na przetwarzanie danych osobowych w czasie rekrutacji. Możesz ją zmienić, zależnie od własnych preferencji.
Pamiętaj, że wielu pracodawców wymaga od copywriterów nadesłania również listu motywacyjnego oraz próbek tekstów. Nie pomijaj tych elementów. Zadbaj o to, by Twoja aplikacja była spójna, zindywidualizowana pod kątem konkretnego pracodawcy. Zanim wybierzesz się na rozmowę kwalifikacyjną, zastanów się także nad bardzo istotną kwestią – wyceną pracy copywritera. Przygotuj odpowiedź na pytanie, ile chcesz zarabiać. Powodzenia!